Goblin Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door Quesred »

15 land lijkt me erg weinig. Ik begreep dat 20 normaal gesproken het minimum is? Daarnaast lijkt het me niet heel slim om al je creatures te dwingen om aan te vallen elke ronde door Goblin Assault. Dan heb je geen defense en zijn al je creatures erg kwetsbaar, terwijl je creatures als Goblin King en Goblin Warchief juist wil beschermen toch?
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door KillerRu »

Deze had ik inderdaad over het hoofd gezien... Welke raden jullie me dan aan?

Mvg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Goblin Deck

Bericht door Donnie Darko »

Op zich kan de assault geen kwaad, zolang je zorgt ook nog minstens 1 setje walls of een ander verdedigings creature te hebben.
Keuzes als:
wall of fire
[a]aetherflame wall[/c]
steel wall
wall of spears
of junktroller
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Goblin Deck

Bericht door Lolloler »

Een Goblin deck hoort ook elke beurt aan te vallen en geen walls te bevatten. Het gaat er bij Goblins om om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk schade te doen aan je tegenstander, het maakt hiervoor niet uit of je zelf wat schade pakt.

Verder zou ik iets meer land spelen en zeker meer burn, je hoeft ook geen pump te spelen maar dat is een persoonlijk mening! Speel je goede kaarten 3/4x en je slechtere kaarten 0x.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door Maccius »

Ik weet niet of je nog aan een type vast zit, en snap al dat type gedoe zowieso niet. Maar denk eens aan deze kaarten.

Bazaar Trader Naast dat ik de King er 4 keer in zou doen, hoort deze er ook bij. Hiermee kan je iemand die niet rood speelt een mountain van jou geven. En aangezien alle goblins mountainwalk hebben. :evil:
Goblin Chieftain extra +1/+1 en alles haste do i need to say more
Goblin Grappler ideal start deze beurt 1. Beurt 2 de alles first strike en je kilt het 1/1 creature van de ander. beurt 3 een +1/+1 king of chiefstan en je kan de 2/2 van de tegenstander neerhalen. (Dan moet de tegenstander wel meewerken door beurt 1 een 1/1 neer te leggen en beurt 2 een 2/2 natuurlijk.)
Goblin Sharpshooter Altijd een leuke optie in een goblin deck. zeker als je tegen veel kleinere creatures speelt.
Kiki-Jiki, Mirror Breaker Gewoon een leuke omdat je een king kan kopieren en alles dus nog een keer +1/+1 kan geven en je ook met dat token nog kan blokken.
Lightning Crafter Vindt ik persoonlijk een leuke.

Omdat rood ook maar rood is nog wat groenige gedachten.
Boartusk Liege Meer plusjes en leuk als je volgende kaarten doet die +2-+2 krijgen.
Scuzzback Scrapper Goedkoop en niemand vindt -1/-1 counters leuk.
Vexing Shusher Mocht je vaak countersspells tegen komen, hierbij de oplossing
Wort, the Raidmother Beetje duur, maar instants kopieren, en wat extra tokens is nooit erg.


Heb je al bedacht dat coat of arms dit voor iedereen doet, dus als je tegen een elvendeck speelt dat sneller elfjes neerlegt dan jij goblins zij sterker zijn dan jij?
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door KillerRu »

Welke zouden jullie er dan uitgooien? Die echt niets waart zijn bij wijze van spreke...

En met raidmother? Kan ik dan bijvoorbeeld Trumpet Blast kopiëren om zo +4/+0 te geven?

Mvg
Afbeelding
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door Maccius »

Ja dat klopt van die trumpet blast kopiëren. Je kan het echter maar 1 keer doen. Je mag dus niet 2 keer 2 goblins tappen om ze +6/+0 te geven.

Wat je er uit haalt moet je zelf weten. Zelf vindt ik die leven gain kaart niet echt bij goblins horen. Verder probeer ik altijd alleen kaarten te spelen die allemaal irritant zijn en een ander weg wil hebben. En zo veel mogelijk synergie te hebben. Dus dingen die samenwerken.

De bazaar trader en de king
Leuke sorceries en instants met wort
De provoke met first strike en plusjes
Enz.


Dit is trouwens mijn goblin deck. Tenminste zijn ondertussen wel wat kleine aanpassingen geweest, maar dit is wel de basis.

http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3464
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door KillerRu »

Heb trouwens het probleem dat ik twee 8th edition Goblin king heb... En deze staan Creature - Lord in de beschrijving... Dus kan ik niet als goblin laten tellen?

Mvg
Afbeelding
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door Maccius »

Dat is geen probleem. Als je op de link van een kaart klikt dan zie je de meest actuele tekst en eigenschappen van een kaart. Dat is de regel ook voor oudere kaarten. Ook al staat er wat anders op de kaart.

het gebeurd wel vaker dat teksten/regels aangepast worden. Maar via de link krijg je de actuele tekst.

Onderstaande geld nu dus voor alle goblin king kaarten onafhankelijk van welke versie je hebt.

Goblin King


{1}{R}{R}
Creature -- Goblin
2/2
Other Goblin creatures get +1/+1 and have mountainwalk. (They're unblockable as long as defending player controls a Mountain.)
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Goblin Deck

Bericht door Quesred »

Lolloler schreef:Een Goblin deck hoort ook elke beurt aan te vallen en geen walls te bevatten. Het gaat er bij Goblins om om zoveel mogelijk en zo snel mogelijk schade te doen aan je tegenstander, het maakt hiervoor niet uit of je zelf wat schade pakt.
Ja, maar daarvoor heb je die kaart niet nodig. Je kunt ook elke ronde aanvallen, zonder een Goblin King of Goblin Warchief daarvoor op te offeren.. Als je met alles moet aanvallen, dan kun je er van op uitgaan dat je Goblin King meteen dood is. Dat lijkt me niet de slimste methode.
Plaats reactie