Soldier Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Soldier Deck

Bericht door Quesred »

Hey!

Dit is mijn eerste samengestelde deck met de kaarten die ik heb gekocht. Dit houdt in dat het allesbehalve perfect is. Ik heb immers maar een bepaald aantal kaarten, en van een heleboel kaarten heb ik maar 1 exemplaar. (btw, het is bedoeld voor casual 1v1 Legacy..) Van alle kaarten die er niet 4x in zitten heb ik alleen Silver Seraph (4x) en Jareth, Leonine Titan (3x) vaker. Wat zijn betaalbare kaarten die dit deck een stuk beter zouden maken en welke kaarten passen er niet echt tussen?

Zelf zou ik heel graag een aantal keer Nemesis Mask erin zien om deze op Gustcloak Runner te zetten. Deze wordt dan geblockt door alle defending creatures, waarna hij zich kan terugtrekken en kaarten zoals Catapult Squad en Crossbow Infantry de blokkers kunnen afschieten. (En andere atatckers een vrije doorgang geeft..) Ik heb nog meer Gustcloak kaarten, maar die hebben flying waardoor deze tactiek minder sterk wordt.

Ironfist Crusher is vooral handig als defensive line in combinatie met Unquestioned Authority en/of Cho-Manno's Blessing.

Telt Noble Purpose trouwens ook voor de bovengenoemde abilities? Of telt dat niet als combat damage? En is damage die ik met mijn creatures aan een opponent player doe combat damage, of is het alleen combat damage wanneer een creature dmage tegen een andere creature doet?

EDIT: 2 Gideon Jura's erin zou fijn zijn of niet?

Dit is dan de deck list. Alle opmerkingen zijn welkom!

Land
1x Fountain of Cho
1x Daru Encampment
19x Plains

(21)

Creatures
1x Weathered Wayfarer
4x Gustcloak Runner
4x Crossbow infantry
1x Heavy Ballista
1x D'Avenant Archer
1x Commander Eesha
2x Longbow archer
1x Catapult Squad
1x Catapult master
1x Ironfist Crusher
1x Pearlspear Courier
1x Silver Seraph
1x Akroma, Angel of Wrath
1x Jareth, Leonine Titan

(21)

Instant
1x Akroma's Blessing
3x Unified Strike
2x Aura Extraction
4x Piety Charm
4x Disenchant

(14)

Enchantment
1x Sigil of the New Dawn
2x Unquestioned Authority
1x Akroma's Blessing
1x Spirit Link
1x Noble Purpose
1x Glorious Anthem
2x Cho-Manno's Blessing

(19)

Total: 65 cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Soldier Deck

Bericht door pi »

Je speelt sowieso erg weinig land, 21 is op 60 kaarten al heel weinig.

Heb je een bepaald doel voor ogen met het deck?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Soldier Deck

Bericht door Quesred »

Wellicht dat er wat lands bij moeten dan, maar ik vind t lastig om de rest van de deck uit te dunnen :p

Het doel is voornamelijk om een redelijke linie soldiers neer te zetten, die de tegenstander ervan weerhoudt om aan te vallen en te blocken, en als ze dat toch doen langzaam af te schieten met de "do x damage damage to blocking or attacking target" abilities. De wat duurde creatures zijn dan om het verschil te maken in lastige partijen. De instants en enchantments zijn voornamelijk om de troops veilig te houden van lastige spells/artifacts/enchantments, plus wat andere handige combinaties (unquestioned authority + ironfist crusher of een commander eesha + spirit link, oid.)..

Zoiets? :p
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Soldier Deck

Bericht door remmer »

Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Soldier Deck

Bericht door Quesred »

Bedankt voor je tips ;)

Ik kwam zojuist een Daru Encampment tegen, dus die heb ik er ook even ingestopt.
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Soldier Deck

Bericht door remmer »

np ik heb zelf ook een soldier deck op dit forum staan en dingen die daarin zitten kunnen ook makkelijk in je deck
maar mijn soldiers is meer op control dan agro
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Soldier Deck

Bericht door Quesred »

Ik heb het idee dat mijn Jareth, Leonine Titan vaker en beter van pas komt dan Silver Seraph of Akroma, Angel of Wrath. Ik vind 8 mana toch best veel, maar is het slim om meerdere dezelfde legendary creatures in je deck te hebben? Het voordeel is dat je hem in meer matches kan spelen, het nadeel is dat je er in sommige matches niets aan hebt terwijl hij in je hand zit...

wat is jullie mening daarover?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Soldier Deck

Bericht door Donnie Darko »

Als je meer Jareths hebt, zou ik die er in doen, hoewel 4 misschien weer veel is. Hij is mijns inziens ook beter dan de seraph of akroma.
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie