beurt 3 titan

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
cpkees
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jul 24, 2011 2:45 pm
Locatie: Breda

beurt 3 titan

Bericht door cpkees »

hoi allen

ik ben bezig met een mono groen deck met als doel zo snel mogelijk veel een dikke beesten op tafel te zetten en elk potje met overkill te winnen
het deck is standaard (type 2) en ik speel vaak tegen rood of control in dit dekc hoort nog een 3de titan en een 2de garuk alleen heb ik die nog niet kunnen ruilen.
dit is mijn deck

// Lands
20 Forest
2 Turntimber Grove

// Creatures
3 Acidic Slime
1 Arachnus Spinner
4 Birds of Paradise
1 Brindle Boar
1 Cudgel Troll
1 Dungrove Elder
3 Garruk's Companion
1 Garruk's Packleader
3 Leatherback Baloth
4 Llanowar Elves
2 Primeval Titan
2 Primordial Hydra
1 Skinshifter
1 Thrun, the Last Troll
2 Wolfbriar Elemental

// Spells
2 Arachnus Web
1 Beast Within
1 Garruk, Primal Hunter
2 Overrun
2 Swiftfoot Boots

// Sideboard
SB: 2 Arachnus Web
SB: 1 Brindle Boar
SB: 3 Fog
SB: 3 Naturalize
SB: 2 Plummet
SB: 2 Reclaim
SB: 2 Titanic Growth
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: beurt 3 titan

Bericht door Jester »

Hoi CPkees! Ik merk dat je weinig reacties krijg. Voor dat ik je kan helpen zou ik je eerst willen vragen of je dezelfde Kees ben uit breda, die vorige week vrijdag FNM deed.

Want dan kan ik me je deck visualiseren! Ondertussen kan ik je al wel vertellen dat er teveel mana gain is, en dit zal mana flows geven, terwijl je misschien iets groots kan casten!

Je bent daarnaast heel counter/removal gevoellig lijkt mij. Kijk eens even bij Mortigans decklijst die ook mono groen speelt! Jullie kunnen van elkaar leren.
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: beurt 3 titan

Bericht door pi »

Ik denk dat je vooral card draw of tutors mist. Op het moment dat je ook veel van je deck ziet is het makkelijker om de juiste combinatie van acceleratie en beesten te hebben. Nu heb je vooral X grote beesten en Y kleine beesten en je hoopt maar dat ze in de juiste verhoudingen op komen dagen tijdens het spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
cpkees
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jul 24, 2011 2:45 pm
Locatie: Breda

Re: beurt 3 titan

Bericht door cpkees »

ik heb sinds de vorige keer paar wijzigingen toegepast ik speel nu groen met een beetje zwart
deck lijst is nu

// Lands(20 )
9 Forest
6 Swamp
4 Turntimber Grove
1 inkmoth Nexus

// Creatures (31)
3 Acidic Slime
4 Birds of Paradise
3 Garruk's Companion
3 Leatherback Baloth
4 Llanowar Elves
2 Primeval Titan
2 Primordial Hydra
1 Skinshifter
2 Thrun, the Last Troll
2 jade mage
2 viridian emissary
3 Onyx mage

// Spells (9)
2 Druidic satchel
4 Doom Blade
1 Garruk, Primal Hunter
2 Overrun


// Sideboard
SB: 1 Arachnus Spinner
SB: 2 Arachnus Web
SB: 1 Cudgel Troll
SB: 3 Fog
SB: 3 Naturalize
SB: 2 Plummet
SB: 2 Reclaim
SB: 1 Beast within

ik zit er aan te denken om in mijn sideboard 2 Black Sun's Zenith te spelen voor de grote industructables en daarnaast dan 3 gravedigger`s en de reclaim`s te spelen

en Pi wat adiviseer je ik heb nu gedacht dat ik ook mijn kleine beesten met onyx mage deattouch kan geven wat mij meer tijd geeft om grote besten te spelen als ik die nog niet heb liggen.
daarnaast heb ik nog mijn twijfels of ik wel die swiftfoot boots eruit had moeten halen en men hexproof boom
blijft lastig om goede deck`s te maken

ook hoor ik graag welke kaarten leuk zijn om te spelen (type 2 uiteraard) vervolgens kan ik kijken of ik ze kan verkrijgen
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: beurt 3 titan

Bericht door Jester »

Hey Keesje,


Leuke verandering aan je deck! .. Maar ik weet nou niet zo zeer of het helpt! Je hebt nog steeds waarschijnlijk te veel mana-gain en niet veel nut eraan.

Dankzij het feit dat je nu 2 kleuren speelt is het voor jou moeilijk om nu dus je Leatherback Baloth's te gebruiken.

Daarnaast denk ik echt niet dat de Onyx Mage nu veel nut zal hebben. Ik weet ook niet of Garruk nou veel nut heeft in elk deck dan ook. En de Druidic Satchel's vindt ook een beetje matig.

Ik raad je aan om of dieper in een andere kleur te gaan (Rood en Wit zijn "Makkelijker" dan Zwart of Blauw) of om toch weer terug te gaan naar mono-groen, en dan zo zeer een beetje het deck zoals Mortigan na te maken. (Zie andere post)


Je kan eventueel ook bij de Birthing Pod deck's kijken in mij post: (Revenge of the Timmy II). Daar zie je dus groen wit, en groen rood combinaties.
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
cpkees
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo jul 24, 2011 2:45 pm
Locatie: Breda

Re: beurt 3 titan

Bericht door cpkees »

ben nu wat aan het proberen gisteravond omgebouwd naar groen wit met een beetje battle cry en wat living weapons en nog een extra overrun toegevoegd
leatherback zijn eruit voor de battle cry beesten zal morgen nieuwe decklijst wel is posten

IK HOUW HET TOCH BIJ EEN ZWART GROEN DECK
Plaats reactie