U/B control

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

U/B control

Bericht door ixo »

- wat moet jouw deck doen?
het deck wint door middel van de artifacts die creatures worden door tezz, of anders zijn ultimate gebruiken. wat ook goed kan is door middel van controlerend spelen de game winnen door je eigen win condities in spel te blijven houden. een andere win conditie is meer van toe passing late game, spine combinatie met core en een meer pefectere vorm is door de metamorph toe te voegen aan de circel.

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Standard

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Aggro decks, Mono rood, white knights, U/W control, valakut, RUG, Birthinpod decks (Bant en glissa/sheoldred versies)

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
heb erg veel moeite met de snelle decks, zodra het te snel gaat kan ik er weinig tegen doen. Ook heb ik redelijk moeite met een push na de zeg maar 5e of 6e beurt. consistentie is matig.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1vs1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
niet echt, ben bereid best te investeren voor een deck om te spelen en het volhoudt voor zeg februari. de verdere uitbreidingsets worden bekeken natuurlijk.


Mainboard:

Land:23
4x Island
3x Swamp
3x Inkmoth nexus
2x ghost quarter
3x Phyrexia's core
4x Drowned catacomb
4x darkslick Shores

Creatures:7
2x Phyrexian Metamorph
2x solemn simulacrum
2x wurmcoil engine
1x consecrated sphinx

Artifacts:11
3x Tumble Magnet
3x sphere of the sun's
2x druidic satchel
1x Spine of Ish Sah
2x ratchet bomb

Sorcery's:8
4x ponder
1x life's finale
1x black sun's zenith
2x Despise

Instants:8
3x Mana leak
3x Go for the Throat
1x Doom Blade
1x stoic rebuttal

Planeswalkers:4
4x Tezzeret, Agent of Bolas

Card count : 61

Sideboard: 15

2x Memoricide
2x gruesome encore
2x spellskite
4x flashfreeze
3x dismember
1x black sun's zenith
1x life's finale
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Hey Ixo!

Ik zou de Spine misschien beter vervangen met een Contagion Engine.
Daarnaast adviseer ik op Torper Orbs in je sideboard te zetten! Kan je misbruiken met Tezzeret tegen allerlei soort van decks. Zeker de nu bekende Venser control.
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

ik weet, vondt de hex daar voor beter geschikt, heb er weinig plaats voor. wat suggereer je om weg te halen.
en de spine werkt te goed om te vervangen, de engine heb ik vervangen door de contagion clasps die hun werk erg goed doen.
heb je nog meer suggesties? ik denk me :)

zat te denken om obliterators in me sideboard te doen.

zat ook te denken om mental misstep te gaan gebruiken, hooguit eerst sideboard, vanwege de meta.

wurmcoil engine is onderweg, die gaat er zeker in...
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Hum.. De Flash Freezes kunnen Torpor Orbs worden. En weet je zeker dat je Surgical Excractionwil spelen? Vindt Praetor's Grasp toch leuker! Al misschien iets langzamer.
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Oh. En ik vindt dat je weinig nut hebt voor de treasure mages!
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: U/B control

Bericht door Dragonheart »

Om snelle decks te kunnen weerstaan zul je goedkope massremoval moeten spelen. De meest geschikte opties in een UB-deck zijn: Ratched Bomb en Black Sun's Zenith.

Dat je moeite hebt om het spel af te maken, is duidelijk te zien in bovenstaande lijst. Je hebt eigenlijk afgezien van de 3 Tezzerets geen zinnige wincondities.

Dan ga ik nog even zeuren over je kaartkeuzes:
Phyrexia's Core: niet doen. Inkmoth Nexus en Tectonic Edge zijn beter en met die laatst genoemde twee heb je eigenlijk al genoeg kleurloze landen.
Phyrexian Metamorph: kan leuk zijn. Als je tegenstander een Titan of iets dergelijks speelt. Je hebt zelf wat weinig targets voor deze kaart. Bovendien zijn er tegenstanders die geen Titans spelen. Niet doen dus.
Treasure Mage: te weinig targets. Hoe leuk je Spine ook vindt, niet zo.
Wellsprings: helaas gewoon niet goed genoeg. Nog een reden om de Core eruit te schoppen.
Sword: alleen goed met beesten. Daar heb jij een chronisch tekort aan.
Gambit: goede kaart. Doet helaas niet genoeg voor een plaatsje. Je komt nu al plek te kort. Kaarten die niks anders doen dat kaarten trekken zijn in mijn ogen niet op hun plaats in dit deck. Artifacts heb je nodig.
Extraction: nooit maindecken. Ik weet... despise dan dit... klinkt goed. Is het niet.
Tezzeret: waarom maar 3? De belangrijkste kaart in je deck. Lijkt me een uitstekend plan om er daarvan 4 te spelen. Misschien is het verstandig om ook de artifact-count te verhogen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

wat stel je voor ? want de kritiek ken ik, en heb er over nagedacht en een 4e tezz is leuk zou ik graag willen, ben bezig er 1 te ruilen :)

heb verschillende decks bekeken, en de jace belerens zijn leuk maar zijn de investering niet waard als die er weer uit roteren in 1.5 maand... ( al zijn die nu wel erg goed... )

mijn eerste built was inderdaad met ratchet bombs en black suns en ook 2 treasures en 2 trinkets, was erg leuk interactief met brittle effigy, elixir, chimeric mass en chalice.

( ervaring met die artifacts was dat het erg moeilijk was om me snel dood te krijgen, maar deed verder niks anders dan dat... dus heb het eruit gegooid.

dat geldt ook voor de ratchet bombs en black suns... waarom ik dat gedaan heb was omdat de ratchet ook mijn zooi sloopte, de black sun enig zins ook of werkte gewoon niet goed genoeg omdat je de mana liever ergens anders voor wilt spelen.

nu heb ik wel weer black suns erin gedaan en de ratchets ben ik aan het opzoeken zodat die main/side gaan.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

wat aangepast,

+2 wurmcoil
+1 Conscrated sphinx
+2 mana leak
+1 mindslaver
+4 ponder

-2 dismember
-1 ichor wellspring
-2 surgical extraction
-2 tezzeret's gambit
-1 contagion clasp
-1 into the roil
-1 spellskite

sommige kaarten zijn verplaatst naar sideboard, *note: de sideboard is nog niet compleet mis 2 spellskite en 2 ratchet bombs minimaal. ben nog bezig wat te regelen en dat geldt ook voor de 4e tezz.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Weet je zeker dat je nu al met Ponder wilt spelen? Het is een smaak verschil, maar Preordain zit ook nog steeds in de set. Daarnaast is het inderdaad een goede vernieuwing, behalve dan misschien de Dismembers.

EDIT: De spine, mindslaver, en enkele despise misschien voor de dismembers?
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

Jester schreef:Weet je zeker dat je nu al met Ponder wilt spelen? Het is een smaak verschil, maar Preordain zit ook nog steeds in de set. Daarnaast is het inderdaad een goede vernieuwing, behalve dan misschien de Dismembers.

EDIT: De spine, mindslaver, en enkele despise misschien voor de dismembers?
zucht... ik snap waarom mensen er op hameren, maar ik heb 2 tot 3 mensen in een lock gezet met de spine en de mindslaver is een gave disrupt die veel mensen niet tegen kunnen houden. de dismembers houden me op dit moment alleen tegen, ik ga ze sideboarden en niet meer dan 3.

op dit moment moet ik nog best wat play testen en het kan maar zo dat dit gewoon niet werkt en dan gaan de spine en zo eruit. wellicht moeten wij eens een potje doen Jester, dan kan je het met eigen ervaring vertellen.

het sideboard gaat er in zo verre uitzien:

2 a 3 dismembers
3 spellskite
1 a 2 ratchet bomb
2 flashfreeze
2a3 surgical extraction
2 norns annex
2 a mental missteps
2 memoricide

*note: sideboard telt volledig uitgeteld 19 kaarten op dit moment, gaan 4 gecut worden, welke is nog niet zeker.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

op dit moment ben ik ook nog aan het twijfelen om 1 treasure mage eruit te halen en 1 trinket mage erbij te doen met brittle effigy, elixir of immortality erbij te doen, wat er dan uit gaat is vraag nummer 2...
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Zou eerder voor de Chimeric Mass gaan op dat moment. :S
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

vindt dat niet zo'n erg leuke kaart eigenlijk... hooguit 1 in het deck dan maar denk het zelf niet
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

deck weer aan gepast en na twee test runs in zoverre, ben ik te vreden, ga morgen nog meer test runs doen, met in de hoop een goede fnm deze week te krijgen ( test FNM ) :P

-1 treasure mage
+1 trinket mage
-1 Contagion clasp
+1 elixir of immortality

sideboard:
-2 spell pierce
+2 vampire nighthawk
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Mooie aanpassing. Ook zeker de Nighthawks. Ze killen titans voor je!
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Plaats reactie