U/B control

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

ook, maar die titans zijn neit het probleem :P

de nighthawks doe ik er in tegen tempered steel ook moeten er nog 2 bij, maar die heb ik hopelijk rond de 8e van augustus.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

lijst is weer aangepast, het zou goed zijn om eventueel 2 solemn's extra erin te doen, helaas heb ik die nog niet, maar zijn wel al onderweg. weet alleen niet of het wijs is.
het deck werkt een stuk beter en consequenter.

dit mede dankzij de druidic satchel deze kaart zorgt voor meer ramp dan solemn in ze eentje dan doen en daarnaast voor kaart voordeel... het creërt leven dat waardevol is tegen aggro en eventueel blockers.

heb het deck tegen vampieren kunnen testen B+R vamps

en ik won 4 van de 6 potjes, het was wel heel close... ik was afhankelijk van de wurmcoil, nighthawks en satchel.

je wilt eigenlijk zo snel mogelijk removal hebben en de ratchet bomb was priceless in dit gevecht, ook de black sun kwam erg goed van pas.

verder speelde ik tegen een homebrew B+U control deck die geen kans had in 3 potjes, satchel kwam neer en ik schoot omhoog met de mana, niet lang had ik de spine + metamorph + core liggen en hij zat vast in een cirkel waar die moeilijk uit kwam, aangezien ik mijn counters in hand hield voor zijn counters.

er was ook een multiplayer potje tussen Green+Black en een mono green deck maar daar haakte iemand af door internet problemen en het potje kon niet af gemaakt worden, helaas. was wel een interessant potje geworden :p een dungrove elder die 17/17 wordt is best een dikke boom :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

ixo schreef:er was ook een multiplayer potje tussen Green+Black en een mono green deck maar daar haakte iemand af door internet problemen en het potje kon niet af gemaakt worden, helaas. was wel een interessant potje geworden :p een dungrove elder die 17/17 wordt is best een dikke boom :P

Ik had zo gewonnen als internet niet dood ging. Ondertussen verklaar ik nu weer dat ik genezen ben van me Magic Dip en weer ben terug gekomen met me nieuwe deck. :D
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

Jester schreef:Ik had zo gewonnen als internet niet dood ging. Ondertussen verklaar ik nu weer dat ik genezen ben van me Magic Dip en weer ben terug gekomen met me nieuwe deck. :D
ik geloof dat jij behoorlijk dood ging door die boom, wie heeft jouw daar van geredt? :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

deck weer beetje aan gepast.

aangezien pod decks meer en meer de overhand krijgen op de meta, zijn er wat andere kaarten toegevoegd. al weet ik nog niet of life's finale een blijver is in maindeck of niet, het is niet echt een oplossing als je tegen aggro speelt.

gruesome encore is leuk tegen pod, beetje hun strategy tegen ze gebruiken. meer flashfreezes toegevoegd want een mana leak gaat de job niet regelen tegen dat soort decks.

zit verder nog te denken aan phyrexian revoker maar nog niet echt een plekje kunnen vinden.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

Terug met de Zenith's! Uit met de Finale's. Veels te veel op Pod gericht. ;)
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

:P goed toch :P vanaaf gamen?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

Updated
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

En waar zijn -jou- Liliana's? :D
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

ik heb niet zoveel mazzel zoals jij.. hoeveel heb je er uit de booster getrokken?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door Jester »

3 hele mooie! Witte en rooie! Nou ja.. Zwarte..

Ook 4 Snapcasters, en een nieuwe favoriet,Splinterfright.
Jammer genoeg moest ik wel Olivia erbij ruilen..
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

officieel haat ik je nu :p
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: U/B control

Bericht door pi »

Ach, voor hetzelfde geld is dat het resultaat van een paar cases. Als je niet weet hoeveel hij open gemaakt heeft dan kun je moeilijk iets zeggen over dat hij gelukt heeft gehad. Ik had 1 Liliana en 2 Mages in 2 boxen, wat me redelijk gemiddeld lijkt aangezien ik maar 1 mythic 2x had en geen enkele rare meer dan 2x.

Btw, misschien handig om een decklist te posten als je zegt dat het aangepast is? Vermoedelijk staat het in de openingspost, maar dat is niet zo handig als iemand wil reply-en.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

@pi, geloof me deze gozer heeft meer geluk dan Bill Gates, hij heeft er waarschijnlijk een paar getrokken bij draft :P

en de lijst is al aangepast, als in het begin post. maar denk dat je gelijk hebt en dat ik de lijst opnieuw moet posten.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: U/B control

Bericht door ixo »

- wat moet jouw deck doen?
het deck wint door middel van de artifacts die creatures worden door tezz, of anders zijn ultimate gebruiken. wat ook goed kan is door middel van controlerend spelen de game winnen door je eigen win condities in spel te blijven houden. een andere win conditie is meer van toe passing late game, spine combinatie met core en een meer pefectere vorm is door de metamorph toe te voegen aan de circel.

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Standard

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Solar Flare, Mono rood, white/green Humans, U/W control, RUG (Kessig wolfrun), Birthinpod decks (Bant en glissa/sheoldred versies)

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
heb erg veel moeite met de snelle decks, zodra het te snel gaat kan ik er weinig tegen doen. Ook heb ik redelijk moeite met een push na de zeg maar 5e of 6e beurt. consistentie is matig.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1vs1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
een euro of 5 a 6 per kaart is meer dan genoeg, een prijs kaartje aan een kaart van 25+ is gewoon zot.


Mainboard:

Land:23
4x Island
3x Swamp
3x Inkmoth nexus
2x ghost quarter
2x Phyrexia's core
4x Drowned catacomb
4x darkslick Shores
1x Buried ruin

Creatures:7
2x Phyrexian Metamorph
2x solemn simulacrum
2x wurmcoil engine
1x consecrated sphinx

Artifacts:10
3x Tumble Magnet
3x sphere of the sun's
1x mimic vat
1x Spine of Ish Sah
2x ratchet bomb

Sorcery's:8
4x ponder
1x life's finale
1x black sun's zenith
2x Despise

Instants:8
3x Mana leak
2x Go for the Throat
2x Doom Blade
1x stoic rebuttal

Planeswalkers:4
4x Tezzeret, Agent of Bolas

Card count : 60

Sideboard: 15

2x Memoricide
2x gruesome encore
2x spellskite
4x flashfreeze
3x dismember
1x black sun's zenith
1x life's finale
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie