Oud blauw/wit prevent damage deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Royal Nobody
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: di jul 26, 2011 8:14 am
Locatie: Groningen

Oud blauw/wit prevent damage deck

Bericht door Royal Nobody »

Ik ben sinds kort weer bezig met Magic en wil mijn deck uitbreiden. Ik heb nooit mee gedaan met toernooien ofzo, maar speelde voornamelijk met(tegen) een vriend van mij. We kochten eigenlijk alleen maar eens in de zoveel tijd een booster of twee en gooide gewoon wat goede kaarten bij elkaar om zo een deck te maken. Deze decks bestonden meestal uit 80 kaarten ofzo en er zat niet echt een idee achter. Nu we vanwege het computerspel Duels of the Planeswalker weer bezig zijn met Magic wil ik een deck bouwen wat wel een beetje werkt. Ik heb inmiddels een deck geprobeerd te bouwen van de kaarten die ik tot beschikking heb en zou graag wat tips willen van jullie. Ik zal eerst even de vragen beantwoorden van de sticky.

- wat moet jouw deck doen?
Winnen. Dit door veel damage te preventen en veel te counteren in het begin. Later in het spel is het de bedoeling om te winnen met kaarten zoals Radiant, Archangel.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik heb niet echt een idee hoe die formaten inelkaar steken, maar aangezien ik gewoon 1 vs 1 ga spelen met die vriend van mij maakt legaliteit niet zoveel uit.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Een zwart/groen deck waar veel regenerate inzit met bijvoorbeeld fog of gnats, No Mercy en attrition
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
In het begin heb ik weinig mogelijkheden om damage te doen. Ook het feit dat ik nooit kaarten geruild heb resulteerd in veel verschillende kaarten. Er zijn maar weinig kaarten die ik meerdere keren heb.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1 op 1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ja, ik ben niet van plan tientallen euro's uit te geven aan een paar kaarten. Ik hoef geen superdure kaarten, maar ik wil eigenlijk wel nog wat grotere "angels" erbij. Ik heb een lijst met rares in de Trading sectie geplaats, voor degene die kaarten hebben die in het deck passen en nog kaarten zoeken.

Deck Wit/Blauw (60 kaarten)

Creatures: (x17)

Wit
Master Healer
Field Surgeon
Oracle's Attendants (x2)
Radiant, Archangel
Soltari Visionary
Warrior Angel
Samite Healer
Seasoned Marshal
Kjeldoran Royal Guard
Heavy Ballista
Benalish Trapper

Blauw
Thalakos Deceiver
Thalakos Scout (x2)
Archivist (x2)

Enchantments: (x14)

Wit
Knighthood
Sigil of the New Dawn
Inviolability
Fanatical Devotion
Prismatic Ward (x2)
Gossamer Chains (x3)
Serra's Liturgy
Shackles

Blauw
Mystic Remora
Zephid's Embrace
Levitation

Instants/Interrupts: (x5)

Blauw
Remove Soul
Annul
Boomerang
Unsummon
Intervene

Totaal aantal witte kaarten: 23
Totaal aantal blauwe kaarten: 13

Plains: 14
Islands: 10

Ik zou het kunnen waarderen als je me laat weten wat je ervan vindt en wat er beter zou kunnen jouw ogen.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Oud blauw/wit prevent damage deck

Bericht door Donnie Darko »

Quesred en ik spelen regelmatig Duels of the Planeswalkers op de PC via Steam. Mocht je interesse hebben om mee te doen daar, stuur even een berichtje.
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie