Mono Vamp |standard

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Mono Vamp |standard

Bericht door xRnDx »

Eerst even decklist overlopen

22 creatures
2x Viscera Seer
4x Pulse Tracker
4x Bloodghast
4x Vampire Hexmage
2x Gatekeeper of Malakir
4x Vampire Nighthawk
1x Malakir Bloodwitch
2x Bloodlord of Vaasgoth

16 Non-creature-spells
3x Duress
1x Despise
2x Dismember
4x Go for the throat
3x Mind Rot
1x Lashwrithe
2x Painful Quandary

23 Swamps

Problemen die ik zelf ondervind is dat ik soms land tekort kom. Ik blijf dan meestal steken op 3 mana, wat niet genoeg is om het af te maken.
Wat ik zelf zou gebruiken als oplossing is misschien Sign in blood, maar 2 life én 2 mana voor eigenlijk maar +1kaart lijkt me wat te traag voor in dit
deck. Daarom zouden er misschien no 2 viscera seer's in kunnen.
De pulse Tracker's vind ik zalige vampires. Als ik ze in het begin heb doen ze damage, maar ik gebruik ze ook voor de Bloodthirst te activeren van Bloodlord of Vaasgoth. Nu, Bloodlord of Vaasgoth vindt ik echt een beast.Op z'n slechtst is het een 3/3 Flyer die de bloodthirst activeerd van andere vampires.
Bloodghast en Vampire Nighthawk lijken me duidelijk. Ik heb maar 2 Gatekeepers omdat ik genoeg removal heb. De hexmage zit erin tegen planeswalker, tumble magnet's en witte creatures met first/double strike. De bloodwitch is gewoon een solid flyer met een paar leuke extraatjes.

Ik heb 3 duress en maar 1 despise omdat ik genoeg removal heb dus heb ik niet de nood om creatures uit de hand weg te spelen. Toch heb ik voor de zekerheid Despise er 1 keer ingestopt. Er zitten 2 dismember's in voor mocht ik tegenover een artifact deck komen te staan. Voor de rest heeft Go for the throat groen licht ^^
Er zit 1 keer Lashwrithe in omdat hij een verassingseffect heeft. Je speelt hem, betaald 4 life om te equipen, en equipt hem op Vampire Nighthawk of zo en slaat voor enorm veel. De Mind Rot's en Painful Quandary passen wat bij elkaar. Maar ze kunnen ook op het juiste moment het verschil maken tussen win of loss.

*Dit is een casual, standard deck. Ik zie vanalles en nog wat tegenover me (van W/B Levelers tot Valakut).

Wat zouden jullie veranderen aan dit deck en waarom?
Alvast bedankt
Even if the sky is falling down!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mono Vamp |standard

Bericht door Dragonheart »

Hier: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=4447 . Dit is een andere draad met hetzelfde deck. Je speelt wat weinig land voor je huidige curve. Painful Quandry en Mind Rot lijken me beide te slecht voor het maindeck. Vampire Nighthawk is niet zo duidelijk als dat het jou lijkt. Ook die kaart zit niet standaard in het maindeck. Je hoeveelheid removal is over het algemeen ook wat aan de lage kant. Gatekeeper of Malakir is een kaart die je eigenlijk altijd 4x speelt. Een kaart die voor mij wel duidelijk is, maar die ik hier mis is Kalastria Highborn. Zal wel aan mij liggen, maar al mijn Vampire-lijsten beginnen met 4x Highborn. Dan zie ik wel verder. Persoonlijk ben ik een fan van de agressieve rood-zwarte vampierendecks.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Mono Vamp |standard

Bericht door xRnDx »

Het probleem is dat ik op dit moment niet zoveel geld meer heb om aan mtg uit te geven, en kheb geen exemplaren van kalastria =/
De Nighthawk vind ik gewoon een zalige kaart. Kan een Titan killen, kan vliegen, heeft lifelink...
Ik vind hem gewoon te goed ^^
Ik zal is kijken om painfull quandary en Mind Rot te vervangen
Even if the sky is falling down!
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Mono Vamp |standard

Bericht door xRnDx »

zou er mij iemand kunnen helpen met een sideboard?
Even if the sky is falling down!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mono Vamp |standard

Bericht door Dragonheart »

Dat kan, maar daar heb je wel het een en ander voor nodig. Om te beginnen moet je maindeck compleet zijn. Dan moet je precies weten welke decks je tegen gaat komen. Dan moet je weten welke van die decks slechte en welke goede matchups zijn (door te testen). Als je dat allemaal hebt, dan kun je een sideboard maken. Regel eerst die dan maar even ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Mono Vamp |standard

Bericht door xRnDx »

ben er aan bezig =D
Even if the sky is falling down!
Plaats reactie