Wit/zwart deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Janar
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:24 pm

Wit/zwart deck

Bericht door Janar »

- wat moet jouw deck doen?
Het tempo in het spel bepalen. Dit d.m.v. het spel van de tegenstander te verstoren door counters, zijn creatures voor hem te tappen.

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Vaak casual met vrienden. Maar zou dit deck graag standard willen houden, zodat ik ermee aan fnm kan meedoen.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
White weenie, vamps, merfolks, elfjes, goblins.

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nog niet al te veel mee gespeeld, dus weet niet of ik met mana goed zit. Verder denk ik ook dat ik te afhankelijk ben van me Royal assassin als ik niet binnen een paar beurten gideon’s avenger op tafel heb liggen.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Beide eigenlijk, focus ligt wel meer op 1vs1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Zolang het binnen de perken blijft niet, maar ben niet van plan 10 euro of meer voor 1 enkele kaart te betalen.

Deck:

Creatures:

AEther Adept x3
Gideon's Avenger x4
Gideon's Lawkeeper x4
Royal Assassin x4
Grand Abolisher x2

Spells:
Dissipation Field x2
Mana Leak x3
Ponder x2
Cancel x2
Unsummon x2
Negate x2
Go for the Throat x4

Artifacts:
Elixer of Immortality x2
Norn's Annex x2

Lands:
Drowned Catacomb x4
Glacial Fortress x4
Swamp x3
Island x4
Plains x7

Sidedeck (is nog niet helemaal compleet, mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik die graag)
Timely Reinforcements x2
Cancel x2
Mana Leak x1
Distress x2
Crown of Empires x2
Oblivion Ring x2
Demystify x2
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wit/blauw/zwart deck

Bericht door pi »

Mijn gevoel bij het deck is dat je te lieve dingen doet. Kleine beestjes die leuk samen werken als je er een hoop van in het spel krijgt, een paar counters om ze te beschermen, een beetje removal, wat bounce. Eigenlijk geen van die dingen doe je echt heel goed. Als je dan tegenover een serieus type 2 deck gaat zitten dan zal het waarschijnlijk er gewoon doorheen beuken omdat hij kaarten speelt die het potje beindigen als je niet van ze af kan komen.

Wat je denk ik in de eerste plaats wil is een manier om card advantage te krijgen, in de vorm van 1 kaart van jou ruilen voor meerdere van hem. Bijvoorbeeld day of judgement kan dit doen, of om bij het tap deel van het deck te blijven, sunblast angel. Als je overigens op het tappen wil focussen dan is het handig om wat meer tappers te spelen. Met een royal of avenger in het spel gaat de tegenstander echt alleen aanvallen met dingen die veilig aan kunnen vallen en de rest zal niet getapt worden door hem.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Janar
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:24 pm

Re: Wit/blauw/zwart deck

Bericht door Janar »

Dankje voor je reactie Pi,

je hebt inderdaad gelijk, ik wilde teveel dingen doen met me deck. Heb uiteindelijk besloten om het counteren en bouncen te laten voor wat het is en blauw uit me deck te halen, na wat potjes te hebben gespeeld. Het spelen van drie kleuren zorgde er ook nog vaker dan verwacht voor dat ik niet de juiste mana had. Ook heb ik innistrad afgewacht om te kijken wat dat zou brengen.

Het deck ziet er nu als volgt uit:

Creatures:[/b]
Avacynian Priest x4
Gideon's Avenger x4
Gideon's Lawkeeper x4
Royal Assassin x4
Grand Abolisher x2
Sunblast Angel x2

Spells:
Oblivion Ring x3
Feeling of Dread x3
Go for the Throat x4

Artifacts:
Elixer of Immortality x2
Tumble Magnet x4
Norn's Annex x2

Lands:
Glacial Fortress x4
Swamp x8
Plains x8
Shimmering Grotto x2

Sideboard
Fiend Hunter x2
Celestial Purge x2
Sun Titan x1
Nevermore x2
Divine Offering x3
Unburial Rites x2
Demystify x3

De bedoeling van me deck is nog steeds hetzelfde, de focus is alleen meer verplaatst richting tappen en removen. Zitten nog wel wat aanpassingen aan te komen, wil nog proberen wat plains en swamps te vervangen door 4x Isolated Chapel en Demystify wil ik vervangen door Revoke Existence.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Wit/zwart deck

Bericht door Riddler »

Zoiets was ik ook al van plan om te gaan bouwen. Is Gideon Jura niet wat voor je deck?
Janar
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:24 pm

Re: Wit/zwart deck

Bericht door Janar »

Ja, in principe wel. Het is een mooie kaart, alleen vind ik hem ook iets te prijzig. Moet nog kijken of ik hem aan kan schaffen dmv ruilen
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Wit/zwart deck

Bericht door Riddler »

Of je moet mazzel hebben met boosters.
Plaats reactie