Human deck wit/groen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Human deck wit/groen

Bericht door Riddler »

- wat moet jouw deck doen?
Controle houden door te counteren en beestjes af te knallen.

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik heb geen idee.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Heb het een tijdje niet meer gespeeld, maar ik merk vaak dat ik moeite heb met wat snellere decks, vooral de eerste 4 beurten zijn crusiaal.

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Zoals ik al aangaf is mijn deck vooral in het begin net wat te traag

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1 op 1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Op dit moment niet echt, ik neem aan dat er niet al te veel aangepast moet worden aan mijn deck.

Dit is mijn deck waar ik graag wat commentaar op wil hebben

Blauw:
4* thieving magpie
4* fact or fiction
4* counterspell
4* exclude

Rood:
1* Ghitu fire
4* Shock
4* scorching lava (maar wil deze eigenlijk vervangen door 4* Incinerate)
4* Flametongue Kavu

Groen:
4* Birds of paradise

Multicolered:
2* Shivan wurm
4* Prophetic bolt
2* Suffocating blast
4* Mystic snake
4* Gaea's skyfolk
4* fire ice

Lands:
4* shivan Oasis
9* Island
4* Forest
5* Mountain
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Is dat geen budget als in alle suggesties kunnen, of als in er is helemaal niks beschikbaar en niks kan?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Nou ja er is wel een budget, maar kom eerst maar eens met suggesties. Daarna kan ik altijd nog wel verder kijken wat ik doe.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Taiga, Tropical Island, Volcanic Island, Scalding Tarn, Misty Rainforest en Wooded Foothills, de beste landjes voor je kleuren, maar voor waarschijnlijk 95% van de magic spelers in meer of mindere mate buiten budget (vooral de eerste 3). Zo kunnen mensen een hele hoop kaarten noemen die gewoonlijk buiten budget vallen waar je eigenlijk verder niks aan hebt. Voor mensen die suggesties doen is het niet leuk om als ze moeite voor je doen terug te horen dat de kaarten toch te duur zijn, terwijl het voor jou niet leuk is om elke keer te moeten zeggen dat een kaart toch echt te duur is.

Een budget zetten is echt veel handiger, of eventueel het formaat aangeven (liefst beide), aangezien dat in de meeste gevallen ook al wat beperkingen geeft. Waar het eigenlijk op neer komt is dat jij hoopt dat wij je kunnen helpen, maak maar dan moet je het ook wel zo makkelijk mogelijk voor ons maken om dat te doen.

Sowieso is lightning bolt hoe dan ook betere burn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Laat ik het dan zo vragen. Wat komt mijn deck te kort? Wat voldoet niet en waarom voldoet het niet? En door wat moet het eventueel vervangen gaan worden?

Budget hangt van de kaarten af. Mij lijken de nieuwe rare landjes uit Ennistrad en 12th edition ook wel goed. Deze landjes zijn wel oke en zullen een stuk minder gaan kosten.
Budget nou voor een goed deckje hoop ik met 80 euro er wel te zijn. En verder wat voor format? Ik heb geen idee. Het lijkt me wel leuk om hier ook mee toernooitjes mee te gaan spelen, maar wat voor format? Sorry maar ik weet niets van verschillende formats af.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Je deck komt bijvoorbeeld betere landjes tekort.

Je kunt ook vragen wat formats zijn?

- block: laatste block
- type 2 / standard: laatste 2 blocks en bijbehorende basisset(s)
- extended: laatse 4 blocks en bijbehorende basisset(s)
- modern: alles vanaf mirrodin / 8th
- type 1.5 / legacy: alles
- type 1 / vintage: alles

Elk formaat heeft eventueel een bannend / restricted list van kaarten die niet of 1x toegestaan zijn, bij legacy en vintage bepaald dit het verschil.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

De kaarten die in mijn deck zitten zijn denk ik dan vooral type 1.5 of niet?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Allemaal ja, Legacy omvat alles.

Wil je goed mee kunnen komen op tournooien? Want in dat geval is gezien je budget Legacy (of Vintage, het andere formaat waar je hele deck in legaal is) misschien niet zo'n goed idee.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Dan word het al snel lagacy of vintage. Alleen zal in die formats mijn deck met wat aanpassingen wel mee komen? En zo ja wat aan te passen dan?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Niet zonder grote investeringen en dan nog is de kans klein, jouw taktiek draait op ongeveer beurt 3-4 dingen gaan doen. In veel Vintage en sommige Legacy potjes is het spel dan al afgelopen en in degenen waar dat niet zo is loop je in ieder geval al veel te ver achter. Jouw deck oogt meer als een type 2 deck van ongeveer de invasion block tijd. Kwa sterkte zit het ook ongeveer op dat niveau (zelfs aan de zwakke kant daar voor, dit zou 'Fires' niet bijhouden). In Legacy moet je er vanuit gaan dat als je het potje niet onder jouw controle hebt rond beurt 3 dat je te langzaam bent, Vintage is nog sneller.

Hier is tot op zekere hoogte wel wat aan te doen, maar dan ga je echt richting een heel ander deck. Eigenlijk alles van 4 of meer mana kun je dumpen omdat het pas te laat relevant wordt en voor bijna elke kaart kun je wel een betere vinden die iets vergelijkbaars doet.

Om je een idee te geven, de top 16 van een Legacy tournooi dat afgelopen zondag gespeeld is:
http://sales.starcitygames.com//deckdat ... dianapolis

Het winnende deck probeert ongeveer beurt 2-3 een jin-gitaxias, core augur in het spel te leggen, ondersteund met meerdere gratis counters en discard. De tweede plek speelt dezelfde gratis counters en mikt op een snelle progenitus ondersteunt met nog wat removal. Nummer 3 speelt een combo deck dat rond beurt 2-3 af gaat. Nummer 4 is vergelijkbaar met 1, nummer 5 beukt je ongeveer beurt 4 dood met kleine snelle beestjes ondersteund door counters. Etc. Elk serieus Vintage deck gaat nog sneller.

Op jouw budget zou ik block of type 2 proberen, maar dan kun je niet echt met je oude kaarten spelen, tenzij ze herdrukt zijn (alleen de birds en basic landjes in dit geval).

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je ook geen onrealistisch beeld schetsen. Als je tournooien wilt spelen kun je waarschijnlijk niet leuke kaarten spelen, maar moet je mikken op zo goed mogelijke. De kaarten in je deck zijn zo'n 8-10 jaar oud, de mensen die nu op vergelijkbaar niveau spelen, spelen met kaarten van de laatste paar sets en de tournooiformaten zijn hier ook op gebasseerd. Resultaat is dat er een afweging gemaakt moet worden tussen je eisen OF je kunt kans maken op tournooien OF je kunt de kaarten spelen die je graag wil OF je kunt op een budget spelen, ik denk dat 2 van de 3 kan lukken, maar ik zie geen mogelijkheid voor alle 3.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Ik denk dat ik maar lekker vrij wil spelen met dit deck, maar het deck mag wel iets sterker worden.
Als ik toch toernooien wil spelen dan moet ik echt beginnen met nieuwe kaarten te gaan kopen. Hierdoor komen er weer helemaal nieuwe speel princiepes in beeld. Als ik nieuwe kaarten zou gaan kopen dan zit ik al snel aan deck met Innistrad en 12th edition te denken. Alleen wat dan goed is, weet ik totaal niet.
Misschien kun je me daar eens wat over vertellen wat voor type decks erzijn en die sterk zijn.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

op dit moment is er een lastig beeld te schetsen over standard, de decks die sterk waren zijn er niet meer en de aanpassingen op overlevende decks zijn nog aan de gang.

http://magic.tcgplayer.com/db/article.asp?ID=10039

de link boven is een paar lijsten van RDW ( red deck wins ) dit zijn aggresieve decks die de tegenstander snel dood beuken met kleine beesten met ondersteuning van removal, over het algemeen is het maken van dit soort decks ook nog eens het goedkoopste.

Pod decks zijn ook aanwezig en die zullen aangepast worden en zijn nog steeds erg sterk. pod decks verschillen erg van elkaar maar het draait om deze kaart Birthing pod de meest gespeelde zal wel Bant Pod zijn dit houdt in ( kleuren: wit, Groen en Blauw )

hier wordt meestal Elesh norn, grand cenobite gespeelt als top end van de mana curve ( lijn van kosten in mana ) en wordt er een combinatie gespeelt van Phantasmal Image, acidic slime en Sun Titan.

Caw blade zou er moeten zijn maar wordt grondig verandert aangezien Squadron hawk er uit is en zal de naam uiteraard ook verandert worden :p

de kaarten waarvan ik denk dat er iets mee gebeurt in dit type deck is Invisible stalker en Geist of Saint Traft. het type deck zorgt dat je dit soort evasive creatures equipped met sword of feast and Famine, sword of war and peace en sword of body and mind en hier de tegenstander op een der mate achterstand zet dat je daarmee wint. dit wordt ge-ondersteunt door counters en removal.

voor de rest is het lastig te zeggen wat er nog komt, ik zie een vorm van meta pas aanstaande vrijdag misschien dat er dan al iets is maar verwacht ik zelf nog niet.

hoop dat dit helpt.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Ik zat zelf eigenlijk wel wat aan een deck rond Gideon Jura , Gideon's Avenger, Gideon's Lawkeeper en Royal Assassin te bouwen en dan door mijn tegenstander te discarten om wat controle te houden. Daarnaast zijn het alle 4 humans en dan kan ik misschien met Champion of the parish en Angelic overseer toch flink wat damage te doen.
Wat is jouwn mening hierover? Zou het kunnen werken of is het toch te sloom?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

er zijn zeker mogelijkheden voor white weenie

denk maar aan kaarten zoals, Oblivion ring, Timely reinforcements, day of judgment, mirran crusader, hero of bladehold, fiend hunter, elite inquisitor, doomed traveler, grand abolisher, nevermore, celestial purge, revoke existence, sun titan, angelic destiny, honor of the pure, Elspeth tirel, gideon's avenger.

er zijn nu ook zeker decks in de maak die humans gaan hanteren en ook waarschijnlijk groen erin gaan splashen.

hoe je het deck wilt bouwen ligt aan je style en wat je precies wilt van het deck.

http://tappedout.net/mtg-decks/wwi-whit ... innistrad/
http://www.mtgdeckbuilder.net/Decks/ViewDeck/225435

hierboven 2 links naar 2 witte decks, deze heb ik even snel kunnen vinden.

als je iets wilt doen met zwart/wit kan dat natuurlijk maar om je key kaarten te beschermen of om de gideon's lawkeeper en royal assassin gelijk in dezelfde beurt actief te maken is een swiftfoot boots altijd erg handig en leuk om te hebben.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

http://magic.tcgplayer.com/db/article.asp?ID=10040

interressante built van een human deck, goedkoop en effectief.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie