Human deck wit/groen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Dat is zeker een interessant deck. Heb ik in zo'n groen/wit deck nog wat aan mijn birds of paradise?
Ik denk dat armadillo cloak niet is toe gestaan in dit deck, klopt dat?

Hoe kan ik het beste aan die kaarten komen? 2 grote boosterdoosen halen of de kaarten los gaan kopen?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

ik denk dat het goedkoper is om de kaarten los te halen, 2 boosterboxen zijn leuk, maar hebt absoluut geen garantie of je ze allemaal hebt (de kaarten verspreiden zich over een aantal sets ) maar je hebt misschien wel ruil materiaal.

toch blijf ik bij de kaarten los halen, scheelt geld. ( ruilen kan ook )

birds is niet nodig hier. birds heeft een bepaald doel in een ander soort deck, armadilllo cloak is inderdaad niet toegestaan.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door pi »

Wat de birds in weze doet is je van 1 naar 3 mana volgende beurt brengen of van 2 naar 4, wat je je dan af wil vragen is of dit belangrijk is voor je deck. Als creature voegt de birds wienig toe en in een aggressief deck kun je je dan al snel afvragen of het niet nuttiger is om een 1 mana creature te spelen dat wel bij draagt aan de aanval. Het antwoord ligt gewoonlijk aan je mana curve, maar het is niet normaal om birds in aggro decks te zien.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Oke ik heb even zitten zoeken wat me wel een goed aggressief deck lijkt.
De bedoeling is een type 2 deck (Dus heb alleen Innistrad en 12th gerekent)

Ik kwam hier op uit en wil graag wat commentaar hebben.

Magic the gathering nieuw deck
Wit/zwart Human

Creatures 25
4* Champion of the parish
4* Gideon's Avenger
4* Gideon's Lawkeeper
4* Grand abolisher
1* Sun Titan
4* Royal Assassin
4* Adaptive Automaton
Spells 12
4* Honor of the Pure
2* Silver-Inlaid dagger
4* Distress
2* Spirit Mantle
Lands 23
14* plains
5* Swamp
4* Isolated Chapel
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

ziet er goed uit, toch zou ik eventueel de abolishers of adaptives vervangen voor de mirran crusaders, deze jongens zijn zeer zwaar geschut.

maar het deck ziet er niet slecht uit, spirit mantles zou ik persoonlijk voor oblivion rings doen het zelfde voor de distress met wat andere removal. ( zonder removal ga je het meestal niet redden )
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Als ik mirran crusaders is het dan nog wel een type 2 deck? Mirrodin behoort niet tot de laatste 2 series en daarom geen type 2 geloof ik.

Wat voor removal zou jij gebruiken in dit deck? Ik begrijp je namelijk niet wat je bedoelt met "spirit mantles zou ik persoonlijk voor oblivion rings doen het zelfde voor de distress met wat andere removal". Je zin is namelijk wat krom.

Hopelijk lukt het me met dit deck om iemand er snel onder te krijgen, want als het te lang duurd en de ander op zijn mana begint te komen dan ben ik de #$!% met me wat kleinere creatures.

Hopelijk kan ik ook snel de kaarten bij elkaar krijgen. Ik weet namelijk niet zo snel waar te kopen en wat nu echt moeilijke kaarten zijn om aan te komen. Ook weet ik niet of dit nou echt dure kaarten zijn.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

Standard / type2 is zijn de sets Scars of Mirrodin, Mirrodin Besieged, New Phyrexia + M12 + Innistrad en aanstaande 2 nieuwe sets.

je kan kaarten uit die sets gebruiken.

Distress is leuk als disruptie, maar je 2 mana spots zijn gereserveerd voor cheap creatures die je vroeg wil hebt liggen ook doet het weinig aan je thema van je deck en heeft je deck nog niet echt een heavy hitter. de spirit mantles zijn leuk in limited ( sealed en drafts ) want in standard is de kans groot dat je 2 kaarten verliest als iemand besluit hem te verwijderen met removal tijdens het casten of na.

Oblivion rings zijn goede antwoorden voor eigenlijk bijna elke kaart die de tegenstander op tafel legt, het ruimt gewoon op voor 3. dismembers zijn erg goed maar denk dat er niet veel kaarten zijn met pro wit en heeft die kaart weinig tot geen waarde in je deck ( het kan wel altijd sideboard). Black sun's zenith is misschien een optie voor de vele creature based decks, maar je kan dan ook day of judgment gebruiken.

de mirran crusader is erg evasive omdat hij pro groen en zwart is plus double strike zorgt dat ie een ware doorn in het oog is van de tegenstander.

uhm tis lastig te zeggen maar de meeste kaarten zijn niet erg duur en de duurste zal denk ik de Crusader zijn.

Ebay is een optie, zowel Magicunited, dat zijn de winkels die ik gebruik en zo af en toe de lokale store voor commons. ook ruil ik een bende bij of weg zo af en toe.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Het lijkt me dan idd wel slim om Mirran Crusader erin te doen.

Ik had voor Distress gekozen omdat het ook tegen instants en sorcery's werkt en Oblivian ring juist niet. Daarom dacht ik dat Distress beter was.
Waarom raad jij vooral creature removal en strength/toughness removel aan? Wat is je gedachte daar achter? Creatures krijg ik toch ook wel dood als mijn creatures sterker zijn? En ook wel als ik mijn Royal Assassin heb liggen.

Je zei dat ik een heavy hitter miste, maar ik heb toch een Sun Titan in mijn deck zitten. Is dat niet heavy genoeg?
Daarnaast dacht ik dat Adeptive Automaton wel sterk zijn, omdat ze mijn andere humans +1/+1 geven en daardoor iets meer damage kan toe doen.

Wanneer is het nuttig om boosters te kopen inplaats van losse kaarten?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

jij wilt de tegenstander dood hebben in beurt 5 a 6, je titan komt dan niet van pas. de removal gedachte zit erin dat je de removal gebruikt om alles weg te werken wat er maar ook naar uit ziet dat jouw doel tegen zit. zodat je eigen beesten vrije slag hebben. de adaptive is goed, maar dan is mayor of avabruck beter
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Dus eigenlijk de Titan, distress en adaptive eruit en Crusader en Oblivian Ring erin.
Mayor of avabruck vind ik niet zo, omdat ik met een zwart/wit deck zit en niet met groen wit, daarnaast wanneer hij transformeert heb ik niets meer aan hem. Als ik er ook nog eens groen bij zwart/wit in ga gooien ben ik bang dat het mijn deck vertraagt omdat je de juiste mana niet hebt. Mocht ik toch wat met groen willen gaan doen, wat is dan ook wel handig om te gebruiken?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

neej de mayor was een voorbeeld, je kan ook altijd Honor of the pure erin doen die zijn altijd goed voor wit maar niet voor zwart.

een ander beestje dat hard slaat en andere beesten oppompt tijdens aanvallen is hero of bladehold.

en ja de oblivion rings zijn erg goed, ook tegen enchantments van de tegenstander en planeswalkers en ander tuig dat jij niet kan oplossen met je beestjes.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Hero of Bladehold is zeker leuk voor in mijn deck! Honor of the pure heb ik er al in. Als ik echt zo hard wil gaan schoppen kan ik ook beter beide Gideon's en de Assassin eruit gaan halen en vervangen door wat anders. Misschien de kleur zwart dan ook maar gaan vervangen door toch maar groen, wat sterkere beestjes heeft en ook snel wat kan oppompen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

is ook geen slecht idee, Mikaeus, the lunarch?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door Riddler »

Ik denk dat wit/groen toch wel wat sterker is en hier zit ik dan aan te denken:

Creatures 25
4* Champion of the parish
4* Hamlet Captain
4* Mayor of Avabruck
4* Grand abolisher
1* Mikaeus, the Lunarch
4* Mirran Crusader
2* Hero of Bladehold
2* Elder of Laurels
Spells 12
4* Honor of the Pure
2* Silver-Inlaid dagger
4* Oblivion Ring
2* Spirit Mantle
Lands 23
11* plains
6* Forest
4* Sunpetal grove
2* Gavony Township

Graag wil ik hier weer ff feedback op hebben.
Ik ga trouwens morgen avond naar The Joker in Utrecht. Hopelijk kan ik daar doormiddel van ruilen al wat leuks bij elkaar krijgen,
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Control deck Groen/Rood/Blauw

Bericht door ixo »

ziet er goed uit, denk wellicht dat fiend hunter ook nog best een kaart is die je wilt spelen. maar het deck ziet er een stuk constanter uit.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie