Blue/Gr Hybrid

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Blue/Gr Hybrid

Bericht door BanzaiCopter »

- wat moet jouw deck doen?
Meer control. Ik wil early game gewoon rustig beginnen eigenlijk. Ik wil meer richting Late Game gaan. Dus dikke late-game beesten met echt leuke abilities zijn altijd welkom. Momenteel is het alleen early game harde rush met de 5/3 tramples.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual / legacy
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Werkelijk alles. Discard, vampire, proliferate, burn, eldrazi.. Noem maar op.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Het mist control haha. Het is goed early game maar late game is die.. Nou ja.. Echt poep.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Met dit deck speel ik alleen casual. Free for all, etc.
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Geen idee. Heb waarschijnlijk 4000 euro aan kaarten te ruil :D

Ik merkte op dat ik in principe altijd plezier heb met dit deck te spelen. Het mist wel hele belangrijke kaarten volgens mij :(

12x Forest
11x Island

0 mana

3x Spellbook

2 mana

4x Shorecrasher Mimic
2x Favor of the Overbeing
2x Jhessian infiltrator
1x Coiling Oracle

3 mana

3x Rites of Flourishing
4x Snakeform
1x Gilder Bairn
1x Lorescale Coatl

4 mana

3x Sturdy Hatchling
1x Monstrify
1x Æthertow(wtf doet deze hierin? lol)

5 mana

2x Overbeing of Myth

6 mana

2x Fable of Wolf and Owl
1x Experiment Kraj
1x Spitting Image


Zoals je ziet mis ik zeer zeker de kaarten >.< Dus als iemand goede benodigde kaarten heeft kunnen we die misschien ruilen :) Post wel eerst de kaarten hierin voor reacties.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door pi »

Bedoel je met casual 1 op 1? Is er een manier van spelen waar je je deck op wilt mikken, multiplayer en duels zijn echt hele verschillend.

4000 euro aan 1 cent commons gaat je niet de tropical islands opleveren die je in deze kleuren graag zou willen spelen, laat staan een black lotus. Zou je iets specifieker kunnen zijn over je budget?

Je lijkt aan te nemen dat duurdere kaarten spelen betekent meer op late game mikken. Da's gedeeltelijk waar, je kan ze pas later spelen ja. Het punt is dat je moet blijven leven tot je ze kan spelen. Een beter idee is kaarten die vroeg goed zijn en later beter, bv kavu titan of quirion dryad.

Spellbook is een volledig nutteloze kaart. Kun je misschien uitleggen wat je hoopt te bereiken met hem spelen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door BanzaiCopter »

Ow nee, ik ben nu ongeveer 10 decks uit elkaar aan het halen. Casual bij ons is 2 stappen te hoog gegaan voor mijn decks :) Dus vandaar dat ik heel veel rares weer over heb :(

Ik wil het ongeveer op 80 euro houden dan. Laten we het daar bij houden :) En inderdaad Tropical Island en.. Nou ja.. Black Lotus zijn inderdaad teveel van het goeie :)

Kavu titan is redelijk. Quirior Dryad daarintegen is zeer goed. Mijn allereerste idee was om 4x Overbeing Of Myth te spelen en veel control kaartjes zoals Snakeform. Dit in combinate met Lorescale Quotl. Maar goed.. Al snel word die slang de target en per direct destroyed heh.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door skystormer »

Misschien een leuke toevoeging om een beetje counter te spelen, zonder er een counter deck van te maken:

Mystic Snake
En voor control, een Propaganda, Elephant Grass en Equilibrium kan helpen. Ook is het leuk dingen toe te voegen als je beestjes schade doen aan je tegenstander. Ook kun je overwegen omdat je met groen speelt kaarten toe te voegen zodat je sneller je land kan zoeken, en dus filterd. Zeer handig in late game.
Wat je deck wel mist is iets tegen permanents. Een Boomerang kan al genoeg zijn. Op het moment dat jij een control deck tegen hebt ben je screwed. Eventueel naturalize tegen de irritante enchantments en artifacts.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door pi »

Als je mikt op aardig wat creatures is tradewind rider heel erg leuk en efficient. Met mana acceleratie kan 1 of 2 woodfall primus een optie zijn voor je removal, of anders mold shambler, sowieso wil je deck denk ik meer oracles om ook wat te helpen met de acceleratie. Als je equilibrium gaat spelen dan zijn comes into play abilities sowieso ook extra goed.

Is die 80 euro per kaart of in totaal?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door The Quizmaster »

Opposition niet vergeten.. Zeker in combinatie met Seedborn Muse zorgt het ervoor dat je iemand volledig plat kan leggen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: Blue/Gr Hybrid

Bericht door BanzaiCopter »

Ik zie hier al heel wat bruikbare kaartjes die vele malen beter zijn dan wat ik heb. Ook in combinatie met die Fable. Verder ook met Tap an untapped creature ...... Ja... Precies.. Die is best wel lam op zich in combinatie met Seedborn en Fable haha. Beetje errrg veel getap dan :)
Plaats reactie