Black Vampire Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
RogueAlien
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 13, 2011 4:10 pm

Black Vampire Deck

Bericht door RogueAlien »

Hallo,

Ik ben van plan een nieuw deck samen te stellen, bestaande uit vampires.
Dit omdat vampires cool zijn 8) en passen bij mijn speelstijl.

Als eerst even de vragen:
- Wat moet jouw deck doen?
Een goede combinatie zijn van defensieve en vooral offensieve mogelijkheden.
- Welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual.
- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Eigenlijk van alles wat, niet echt specifiek een bepaald soort.
- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Mogelijk is de huidige vorm te offensief ingesteld.
Daarnaast heb ik weinig instant-speed spells.
- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1v1, soms multiplayer.
- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Wat heet...geld koopt geen plezier. Niet overdrijven though.
Enkele van de kaarten heb ik al, en daar wilde ik dit omheen bouwen (zoals Sorin Markov, Butcher of Malakir e.d.), dus ik kan niet echt een budget noemen.

Op het moment speel ik niet zo heel vaak Magic, maar dit wil ik veranderen wanneer ik dit deck samen heb gestelt.

Anywho...
=================================================================================================
Hier volgt mijn decklist:

Planeswalker
1x Sorin Markov

Creatures
1x Kalitas, Bloodchief of Ghet
1x Butcher of Malakir
1x Anowon, the Ruin Sage
1x Baron Sengir
4x Blood Seeker
4x Bloodghast
1x Bloodline Keeper
4x Captivating Vampire
4x Gatekeeper of Malakir
4x Guul Draz Assassin
1x Kalastria Highborn
1x Malakir Bloodwitch
1x Mephidross Vampire
1x Nirkana Cutthroat
1x Nirkana Revenant
1x Sangromancer
4x Vampire Nighthawk
4x Vampire Nocturnus
1x Drana, Kalastria Bloodchief
4x Vampire Hexmage

Enchantments
1x Grave Pact
1x Sanguine Bond
1x Bloodchief Ascension
2x Banewasp Affliction
1x Hissing Miasma
1x Vampiric link

Instant
4x Terror

Sorcery
4x Feast of Blood
1x Incremental Blight
1x Soul Reap
1x Recover
1x Cruel Edict
1x Assassinate

Artifact
1x Blade of the Bloodchief

Landen
30 Swamp
==================================================================================================
Ik hoop dat mij toegelicht kan worden wat wel en niet goede keuzes zijn (en waarom), en of er mogelijk andere kaarten zijn die beter/ook nog in het deck passen.
Ik ben zelf met name wat enchantments betreft niet helemaal zeker.

Vergeef me fouten die ik maak in het posten en vertel mij dat aub, zodat ik dat in het vervolg goed kan doen.
Dit is namelijk mijn eerste post.

mvg,

RogueAlien
-Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day-
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Dragonheart »

Maak je geen zorgen. Je hebt de gebruikelijke vragen beantwoord, cardtags toegevoegd en op een nette manier om hulp gevraagd. Helemaal goed dus.

Ik wil je adviseren om je deck om te beginnen terug te brengen naar 60 kaarten. 24 land en 36 andere kaarten is een goed beginpunt. Uiteraard kan ik je gaan vertellen wat eruit moet. Als je nu eerst zelf een poging doet om er 60 kaarten van te maken, dan ben ik zeker niet te beroerd om nog eens goed naar je deck te kijken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door pi »

Inderdaad, nette eerste post.

Als ik iets van commentaar had zou het zijn dat des te uitgebreider je de vragen beantwoord des te beter omdat dat mensen die willen reageren meer houvast geeft en we dan vermijden dat mensen hun best doen op suggesties en jij dan zoiets hebt van 'Maar dat vind ik helemaal niet passen bij (het doel van) het deck.' of nog erger 'Maar dat is veel te duur!'. Maar, troost je, eigenlijk kan ik dat tegen bijna iedereen wel zeggen aangezien meestal de vragen zo snel mogelijk afgewerkt worden om maar zo snel mogelijk bij het deck te komen en er zijn dan meestal nog aardig wat posts nodig om de antwoorden toch te krijgen.

Casual bijvoorbeeld is geen formaat maar meer een denkwijze, waarschijnlijk bedoel je dat alle kaarten mogen en als je je uberhaupt aan restricties houdt dan zullen dat neem ik aan de Type 1/Vintage restricties zijn? Je budget is ook een beetje te vaag om mee te kunnen werken, bijna elk zwarte deck zou bijvoorbeeld graag een demonic tutor willen. Deze zijn ongeveer te vinden tussen de 6 en 10 euro als je de goedkoopste versie wil (de kaart is btw maar 1x toegestaan in Type 1). Je beschrijving geeft me niet echt de houvast om vast te stellen of je dat overdreven vindt of niet (ter vergelijking, ik speel normaal met de beta versie van deze kaart die voor zo'n 50-70 euro gaat afhankelijk van de staat en dat vind ik zelf niet overdreven, ik heb er ondertussen 3 voor verschillende decks).

Mijn eerste reactie op het deck zou ook zijn om het aantal kaarten terug te brengen. Zie het zo, magic kaarten zijn niet gelijk, er zullen er zijn die absoluut beter zijn dan anderen en er zullen er zijn die in de meeste gevallen beter zijn dan anderen. Wat je wilt doen is jezelf zoveel mogelijk kans bezorgen deze betere kaarten te pakken en het liefst gewoon helemaal niet die andere pakken, dit doe je door die andere niet te spelen en je deck zoveel mogelijk terug te brengen naar 60 zo goed mogelijke kaarten. Een tweede observatie zou zijn dat alleen maar basic landjes in mijn ogen vaak een gemiste kans is: er is heel veel dat je met non-basic land kunt doen, ze kunnen in creatures veranderen (mutavault kan zelfs voor een vampier spelen), ze kunnen extra schade doen (leechridden swamp), ze kunnen meer mana maken (cabal coffers) of voor graveyard removal zorgen (bojuka bog). Niet dat ik denk dat die allemaal nuttig zijn voor de deck, maar alleen maar basics oogt voor mij een beetje alsof je de optie niet overwogen hebt om ook wat non-basics te spelen. Ik geef daarbij toe dat ik wel wat meer focus op land dan de meesten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
RogueAlien
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 13, 2011 4:10 pm

Re: Black Vampire Deck

Bericht door RogueAlien »

Hartstikke bedankt voor de snelle input.
Ik zal over het weekend eens kijken welke kaarten ik erin en eruit houd.
Wat is een mooie balans tussen creature/land/others?
24/12/24?

Verder zal ik ook eens zoeken op land-variaties. Bedankt, pi, voor de suggesties.

RogueAlien
-Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day-
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Lolloler »

Ga er sowieso vanuit ongeveer 23-24 land te gebruiken. Verder moet je eerst even kijken welke kaarten je het best vind en deze 3/4 keer te spelen. De slechtere kaarten gewoon niet spelen.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Black Vampire Deck

Bericht door skystormer »

En zo niet alleen je sterke beesten die veel mana kosten.
Voorbeeld:
Je hebt Baron Sengir en Grave Pact als ze beiden liggen heb je alle keus, terwijl je kracht gaat komen van hard schoppen. Imo kun je die beiden skippen. Je wilt ook goedkope kaarten gaan spelen. Zodat je in het begin wel iets kan spelen.
Ik zou ook je lifegain kaarten er uit halen.
En inderdaad de goede kaarten 4x spelen. De kaarten die je 1x speelt moeten geen afhankelijkheid zijn. Ook leuke toevoegingen:
Vampiric Tutor Om in het vampire thema te blijven. (is wel wat prijzig)
Demonic Tutor
Diabolic Tutor
Kaartzoek is leuk.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door pi »

40% land is ongeveer normaal, maar logischerwijs hangt dat samen met de kaarten in je deck, als alles maar 1 mana kost kom je met een stuk minder land weg, als alles 4+ kost heb je een stuk meer nodig, etc. Meestal is het handig om wat meer op de lagere casting costs te hebben en wat minder op de hogere en dan eindig je zo'n beetje op 23-24 land. Ik heb zelf wel de neiging om structureel minder land te spelen, maar ik speel gewoonlijk multiplayer met een groep die gewoonlijk niet al te veel er gebruik van maakt als ik mana screwed ben, plus ik wil nog wel eens wat manieren om land te zoeken spelen en zo, dus in de praktijk spelen mijn decks toch vaak alsof ze meer land hebben.

Ik zou overigens niet te veel vast houden aan een balans tussen de kaarttypes: er is totaal geen voordeel in evenveel creatures als spells spelen. Ik neig persoonlijk naar meer creatures waar mogelijk omdat die in het ergste geval gewoon kunnen aanvallen en blocken en vaak makkelijker her te gebruiken zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Dragonheart »

Voor inspiratie kun je natuurlijk ook bij de volgende draden kijken:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=4471
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=4447
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
RogueAlien
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 13, 2011 4:10 pm

Re: Black Vampire Deck

Bericht door RogueAlien »

Bedankt voor alle antwoorden.
Na dat in acht genomen te hebben, heb ik geprobeerd het deck te verkleinen naar 60.
En dat is gelukt:

Planeswalker
1x Sorin Markov

Creatures
1x Kalitas, Bloodchief of Ghet
1x Butcher of Malakir
1x Anowon, the Ruin Sage
4x Blood Seeker
4x Captivating Vampire
4x Gatekeeper of Malakir
4x Nirkana Cutthroat
1x Vampire Nocturnus
4x Vampire Hexmage

Enchantments
1x Sanguine Bond
1x Bloodchief Ascension

Instant
4x Terror

Sorcery
4x Feast of Blood
4x Diabolic Tutor

Artifact
1x Blade of the Bloodchief

Landen
24 Swamp (voorlopig)

Ik moet nog wel even kijken naar de andere soort landkaarten.

Wel bedankt allemaal, en meer tips zijn altijd welkom.

RogueAlien
-Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day-
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Black Vampire Deck

Bericht door pi »

Ik zie maar een paar manieren om levens te krijgen, waarom de Bond?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
RogueAlien
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 13, 2011 4:10 pm

Re: Black Vampire Deck

Bericht door RogueAlien »

pi schreef:Ik zie maar een paar manieren om levens te krijgen, waarom de Bond?
Zal ik zeggen dat ik die hele kaart verkeerd gelezen heb.
Vaag genoeg dacht ik dat het: "Whenever target opponent loses life you gain that much life".
Nu is hij inderdaad wat nuttelozer, ik zal wel zoeken naar een alternatief.
-Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day-
Gebruikersavatar
RogueAlien
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 13, 2011 4:10 pm

Re: Black Vampire Deck

Bericht door RogueAlien »

Ik haal de Bond eruit en verwissel hem voor Blood Tribute.
-Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day-
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Riddler »

Waarom speel je mono zwart? Met rood erbij krijg je direct wat hele goede vampires erbij.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Jibz »

Zoals? Ik ken niet zo veel rode vampires... (Heb er dan ook nog niet actief naar gezocht)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Black Vampire Deck

Bericht door Donnie Darko »

Innistrad heeft er wel een paar, in totaal zijn er 10 vampires die (onder andere) rood zijn, en daarvan zijn er een paar wel handig. Maar aan de andere kant levert elke kleur extra natuurlijk weer moeilijkheden op qua mana (helemaal omdat er geen groen wordt gebruikt)...
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie