Cats and Tokens

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Cats and Tokens

Bericht door Madmonkey »

zullen beginnen met de meest gestelde vragen :)
- wat moet jouw deck doen?
Gigantische hoeveelheid Cats spelen
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual play
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Knight, raffinity, merfolk, goblins
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nog niet, vanmiddag eerste playtest met proxies
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1op1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
niet echt, gewoon geen black lotus rotzooi



Cat Token deck


creatures 18

2 Jareth, Leonine Titan
2 Raksha Golden Cub
4 Sunspear Shikari
4 Kemba, Kha Regent
3 Leonin Den-Guard
3 Leonin Skyhunter


artifacts 12

2 Konda's Banner
2 Lightning Greaves
4 Infiltration Lens
4 Bonesplitter



spells 8

2 White Sun's Zenith
4 Path to Exile
2 Oblivion Ring


lands 22

4 Cloudpost
4 Glimmerpost
8 Plains
2 Windbrisk Heights
2 Reliquary Tower


side board

10 Cat Token


Bedoeling is vroeg te beginnen met wat early hitters(Sunspear Shikari en Leonin Den-Guard), metInfiltration Lens snel extra kaarten kunnen trekken en vanaf dan een overdosis aan kat tokens produceren en daarna te boosten met Raksha Golden Cub enKonda's Banner. hebCloudpostGlimmerpost voor lifegain/Mana rush, Path to Exile voor snel plains te leggen en removal, Lightning Greaves voor mijn Raksha Golden Cub en Kemba, Kha Regent te beschermen van spells. Ik weet dat er cats zijn voor mijn equipment te beschermen maar vond die te traag om neer te leggen.
Eventueel Sol Ring ertussen steken voor nog snellere mana gain mss om mijn White Sun's Zenith nog sneller te kunnen gebruiken
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Cats and Tokens

Bericht door skystormer »

Ik vindt de hoeveelheid legendary beestjes zeer hoog. Deze gaan je zeker in de weg zitten.
Kaarten te overwegen:
Leonin Shikari zou ook niet verkeerd zijn tegen de direct damage die rood op je beestjes kan gaan schieten. (kun je lightning Greaves lekker snel switchen tussen je mobs)
Skullclamp om kaartvoordeel uit je tokens te halen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door pi »

Casual is geen formaat. Aan welke restricties hou je je?

Ik zou een volledige set heights verwachten, terwijl de tower eigenlijk niks aan je deck toe voegt. Ik zou inderdaad ook niet je legends zo vaak spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: Cats and Tokens

Bericht door Madmonkey »

Casual betekend eigelijk geen restricties, speel het met vrienden en in de outpost voornamelijk :)
Enige dat ik ermee bedoelde is dat mensen niet afkomen met Black lotus en etc.... :wink:

Over de opmerking over mijn legendarys, Ik heb 4 verschillende Legendary kaarten erin steken.
Normaal is de regel van elke legendary mag er maar 1 into play zijn van elke kaart (dacht ik :?) dus ik kan toch een jareth en een raksha tegelijk into play hebben?
Jareth, Leonine Titan, Raksha Golden Cub enKonda's Banner zijn game finishers
maar zijn alle 3 zeker niet mijn motor van mijn deck.
Kemba, Kha Regent is dat echter wel, de bedoeling is zo snel mogelijk haar tokens te laten maken
De reden dat ik haar 4x in mijn deck heb is omdat ik ervan uit ga dat mijn tegenstander een paar removal/Damage spells heeft.
Ik weet dat ik maar 1Kemba, Kha Regent tegelijk into play mag hebben maar ik wil haar wel zeker permanent in het spel hebben.
In een deck steken ook 60 kaarten, 4 ervan zijn Kemba, das is net iets minder als 7% kans om haar te trekken.
Je opening hand is 7 kaarten, dus 6.66% x 7 = 47% kans om haar in mijn openingshand te hebben. (verbeter me als ik fout zit, kansberekening is niet mijn ding :x )
Sinds ik haar waarschijnlijk pas in Ronde 3 zou kunnen neerleggen heb ik een goede 66.6% kans om dat te verwezelijken.

Aan Leonin Shikari heb ik gedacht, echter dat je je boots effectief kan equipten nadat iemand je creature heeft getarget met een removal spell wist ik niet.
Ga er zeker over nadenken, wel echter een vraag daarover. Stel ik heb 2 creatures (A en B), Shikari en 1 stel Boots. Mijn Tegenstander Target mijn creature A en mijn andere creature B ook met mijn removal spell, dan mag ik maar 1 van de 2 redden met mijn boots zeker? Zou ik dan 2x Shikari runnen samen met mss 3 ipv 2 boots?

Scullclamp ga ik echter laten schieten omdat ik dan moet zorgen dat mijn opponent mijn creature removed voordat ik 2 kaarten mag trekken.
In mijn raffinity deck had ik genoeg 1/1 om gewoon te sacrificen of mijn ravager te gebruiken om mijn creatures te sacrificen.
Met dit deck heb ik echter niks om te sacrificen, echter wel zat tokens om blind mee aan te vallen. Blocked mijn tegenstander mijn token dan krijg ik 2 kaarten, (of 4 als er 2 lens's geequipted zijn), Blocked hij niet dan equipted ik al mijn Bonesplitters aan mijn token nadat hij blockers heeft aangeduid (dit mag toch? ben niet echt meer op de hoogte van combat faces en etc... :( )

De reden dat ik Reliquary Tower erin heb is juist vanwege mijnInfiltration Lens's. Met elke ronde tokens om blind mee aan te vallen vrees ik dat ik mss snel over mijn 7 kaarten maximum zou zitten. De tower zou dit mooi oplossen.
over 4 Windbrisk Heights's heb ik ook gedacht maar begon een beetje te vrezen dat ik te veel landjes die tapped into play komen zo hebben in mijn deck.
Vanavond doe ik mijn playtest dus zal zien of ik er mss meer in ga steken.

Wel een vraagje, de Cloudpost Glimmerpost combo om snel mijn White Sun's Zenith te boosten, goed of slecht idee.
Ik vond zelf de extra life gain van glimmerpost al zeker niet weggegooid maar zou graag jullie mening willen horen hierover :)
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door The Quizmaster »

Madmonkey schreef: Ik weet dat ik maar 1Kemba, Kha Regent tegelijk into play mag hebben maar ik wil haar wel zeker permanent in het spel hebben.
In een deck steken ook 60 kaarten, 4 ervan zijn Kemba, das is net iets minder als 7% kans om haar te trekken.
Je opening hand is 7 kaarten, dus 6.66% x 7 = 47% kans om haar in mijn openingshand te hebben. (verbeter me als ik fout zit, kansberekening is niet mijn ding :x )
Bijna goed :P de kans is 49,18% met elke kaart die je trekt, wordt de kans dat je er een raapt (als je er nog geen getrokken hebt) iets groter..
Madmonkey schreef: Aan Leonin Shikari heb ik gedacht, echter dat je je boots effectief kan equipten nadat iemand je creature heeft getarget met een removal spell wist ik niet.
Ga er zeker over nadenken, wel echter een vraag daarover. Stel ik heb 2 creatures (A en B), Shikari en 1 stel Boots. Mijn Tegenstander Target mijn creature A en mijn andere creature B ook met mijn removal spell, dan mag ik maar 1 van de 2 redden met mijn boots zeker? Zou ik dan 2x Shikari runnen samen met mss 3 ipv 2 boots?
Alle 2!! Boots zijn goed. Instant-speed Boots zijn supergoed :P Hij speelt removal spell 1 (RS1), die gaat op de stack en direct daarna removal spell 2 (RS2), die ook op de stack gaat. In response op RS2, equip jij je Boots op het target van RS2. Dan laat je RS2 resolven, maar die wordt gecountert omdat ie geen geldig target heeft. Daarna krijgt iedereen weer priority, waardoor jij de kans hebt om Boots op het target van RS1 te equipen, die vervolgens ook gecountert wordt vanwege het gebrek aan een legaal target.
Madmonkey schreef: Scullclamp ga ik echter laten schieten omdat ik dan moet zorgen dat mijn opponent mijn creature removed voordat ik 2 kaarten mag trekken.
2 Skullclamps op een katje, resulteert ook in een dood beest en 4 kaarten!! think about it ;)

Shikari, Boots en Skullclamp zijn zeker goede aanwinsten voor het deck.
Clamp zorgt er ook voor, dat áls je beesten stuk gaan door removal oid, je er tenminste nog iets voor terug krijgt. In sommige gevallen kan die dreiging dusdanig zijn, dat je tegenstander liever zijn removalspell achterhoudt..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door pi »

Als je geen black lotus mag spelen zijn er dus blijkbaar wel restricties, houden jullie soms Legacy aan?

Je mag gerust verschillende legends in het spel hebben. Probleem is wanneer je dezelfde vaker pakt. Elke keer dat dat gebeurt heb je een 'dode' kaart in je hand. Wat decks meestal doen om dit te voorkomen is zoekkaarten spelen in plaats van veel kopietjes van zo'n legend, al moet ik toegeven dat die opties in mono-wit niet erg goed zijn.

Ik zie niet echt waarom een tegenstander een token met een Lens er op zou blocken? Sowieso, wees blij dat je het luxe probleem van 7+ kaarten hebt, een goede speler weet welke kaarten hij kan missen en gooit die graag weg. Ik zou m daar echt niet druk om maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: Cats and Tokens

Bericht door Madmonkey »

Net wat play tests gedaan en gemerkt dat inderdaad Reliquary Tower eruit moet
2 meer Lightning Greaves erin is ook een must, voor de rest meer cheap creatures.
Kemba werdt in mijn play tests telkens gekilled of mijn equipment gedestroyed.
Mss Bonesplitter vervangen door Darksteel Axe?
Verder ook problemen met genoeg creatures te hebben op het veld.
Wanneer ik Kemba en wat equipment heb liggen is het GG
Echter wanneer ik Kemba niet heb kom ik zwaar creatures tekort.
Mss overgaan tot Half white half green van de maken?
Dan zou ik kaarten als Jedit Ojanen of Efrava, Nacatl Savage(sideboard?), Nacatl War-Pride,
Qasali Ambusher, Qasali Pridemage, Wild Nacatl, Loam Lion en eventueel nog groene
spells die creatures opzoeken... Groen geeft veel voordelen, nadelen helaas ook =/ moeilijk moeilijk
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door pi »

Dat geeft je ook wat creature zoekers zoals worldly tutor en eladamri's call.

Wat voor nadelen zie je?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Cats and Tokens

Bericht door skystormer »

Het zou een volledig aanpassing zijn. En je huidige deck kent maar 1 echte killer, Khemba, als je tegenstander dat weet, krijg je die echt niet in het spel.

Je hebt je problemen gevonden.
Stap 1: Geen Darksteel Axe gebruiken, Bonesplitter is bij lange na geen killer. En je hebt liever die kapot dan dat ze ipv je splitter je greaves gaan slopen.
Stap 2: Bedenk wat voor denk je gaat spelen, cat equipment deck. Je geeft aan problemen te hebben met artifacts die ze slopen, zorg dat je ze terug kan halen. Ritual of Restoration bijvoorbeeld. Ander probleem is: je geeft aan te weinig beestjes te hebben.Dus je zorgt dat je andere beestjes talrijker zijn of er enger uitzien. Loxodon Warhammer is daar goed in en geeft gelijk lifegain. Mono-wit is dit. Equipment search heeft wit wel weer wat, wat het ook goed zou doen.
Speel groen/wit, vergeet dan het hele equipment idee. En je zult weinig echte synergie vinden in je cats, wat je kan mixen door te kijken voor bijvoorbeeld puur: cat soldiers/knights. Hier kun je op inspringen door er een half soldier of knight deck van te maken.
Andere optie: Je maakt beide decks, de kaarten die je nodig hebt komen vaak niet terug in je andere deck.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door pi »

Afbeelding

;)

Maar inderdaad, groen heeft weinig katjes.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Cats and Tokens

Bericht door skystormer »

op zich katten genoeg, alleen niet genoeg katten met leuke abilities.
Meeste zijn toch multicolour.

Panther Warriors
Elite Cat Warrior
Arctic Nishoba
Pouncing Jaguar

Phantom Nishoba
Noble Panther
Qasali Ambusher
Qasali Pridemage
Fleetfoot Panther

Een leuke equipment die je ook nog nog kan overwegen:
Deathrender Goed voor je Raksha.
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: Cats and Tokens

Bericht door Madmonkey »

enigste die ik de moeite vind is Qasali Pridemage
zijn er geen kaarten om mijn tokens eventueel te boosten of meer op tafel te krijgen?
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Cats and Tokens

Bericht door skystormer »

De Ambusher is een leuke surprise kaart. Niet te onderschatten en heeft iets wat veel katten niet hebben. Reach.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Cats and Tokens

Bericht door pi »

Gaea's Anthem, Glorious Anthem, Door of Destinies, etc. er zijn er genoeg, voornamelijk in wit. Doubling Season, Rhys the Redeemed, Parallel Lives, etc. ook daar zijn er meerdere van, maar dan wel voornamelijk in groen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie