Blauw Zeedeckje :p

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Underdog »

- wat moet jouw deck doen?
Het is een mono blue deck dus het moet een beetje onvoorspelbaar blijven. De bedoeling is om een aantal goeie blockers te hebben waar men tegenstander niet snel voorbij zal geraken. Iedereen denkt dan direct aan walls ... Maar dat is het juist...
Om men deck onvoorspelbaar te maken voeg ik kaarten toe zoals twisted image. Deze kan ik dus niet op walls gebruiken en daarvoor komt plated seastrider in de plaats. Ik vind het heel leuk als mensen denken dat hun creature veilig is :)
Dan hebben we nog een paar creature met ook een redelijke verdediging zoals Guard Gomazoa en Horseshoe Crab. Op hen kan Twisted image ook gebruikt worden. alleen voor Horseshoe Crab heb ik nog iets speciaals voor als ik onderlig. Voeg Banishing Knack eraan toe en het veld van men tegenstander is minder druk dan voorheen :)

Een beetje uitleg over de andere spells
- eel umbra kan men creatures in leven houden
Is leuk wanneer ik deze met twisted image gelijk gebruik op 1 van men creatures
-mass polymorph kan de wedstrijd beslissen , zeker wanneer ik een paar van men stormtide leviathan of Inkwell Leviathan kan opgooien
-Quest for Ula's Temple ... deze gebruik ik natuurlijk om 1 van men big monsters IN MEN HAND snel op het veld te kunnen gooien

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Vintage min 60 cards

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Elves , Kithkins , dragons , elementals , slivers , vampires ...

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nowp :) zit nog in de samenstellingsfase

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1V1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
aangezien de meeste kaarten die ik nu hier heb staan nie zo duur zijn kan zou ik nog zo'n 10 € extra kunnen investeren
Ik weet het , niet veel , maar ik moet het doen met wat ik heb :)

Island x21

Guard Gomazoa x4
plated seastrider x4
stormtide leviathan x4
Inkwell Leviathan x4
Horseshoe Crab x4


eel umbra x4
mass polymorph x3
twisted image x4
Banishing Knack x4
Quest for Ula's Temple x4


ben het nog wat aant samenstellen
Vele kaarten ga ik moeten kopen
Als sommige mensen al zien welke richting ik op ga mogen ze me altijd tips geven :)
Het deck moet vooral creatures van de zee bevatten
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door pi »

Is je Caps Lock knop stuk? Al die hoofdletters helpen bepaald niet met de leesbaarheid, ook wat punten en niet elke zin op een nieuwe regel helpt.

Je legt uit hoe je jezelf gaat verdedigen, maar hoe win je?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Underdog »

eens Stormtide Leviathan op het veld ligt kan ik beginnen islandwalken , zelfs met Inkwell leviathan
Dus met 1 aanval kan ik men tegenstander vernietigen
Of zie ik het te gemakkelijk ? :p

(caps lock is niet kapot :) ik kopieer de namen dus ze kunnen al eens een ander lettertype ofzo hebben :p )
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door ixo »

je weet dat twisted image niet werkt op Inkwell leviathan toch?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door pi »

Natuurlijk is die niet kapot, maar het kost maar een paar tellen om dat aan te passen en dan kom je wat minder over alsof je aan het schreeuwen bent en wat meer alsof je je best doet op een goede post.

Je ziet het niet te makkelijk, maar je beschrijving van wat je deck moet doen vertelt het me niet. Mij lijken die creatures te veel mana kosten, zelfs al zou je ze in het spel kunnen cheaten via de mass polymorph. De Quest lijkt me niet handig omdat hij maar met 8 van je creatures werkt en je uberhaupt relatief weinig creatures speelt. Als je die Quest per se wilt spelen zou ik in ieder geval wat changelings overwegen.

Over het geheel genomen denk ik dat je veel en veel te langzaam bent voor serieus Vintage, maar ik vermoed dat je meer voor de lol speelt. In dat geval is je deck wel ok, maar ik zou toch proberen wat meer en wat goedkopere creatures te spelen. Als je de mass polymorph leuk vindt zou je ook kunnen denken over een polymorph deck met allemaal token makers, man-lands en zo, plus een paar van je grote creatures zodat je die altijd raakt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Underdog »

jup :) maar voor hem heb ik het nie nodig :)
Het dient meer voor de kleinere creatures

@ Pi : welke creatures zou jij eruit laten ? Als ik meer kleinere creatures moet spelen , zou ik dan alleen 4 stormtide leviathan 's spelen als grote creatures ?

En ik speel idd meer voor de fun :) maar dat wilt niet zeggen dat ik nie het uiterste uit een deck wil halen met het beperkte budget dat ik heb :)
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Underdog »

Ik ben afgestapt van het zee-thema en ga er een beetje groen aan toevoegen en een paar living weapons

Khalni Garden x4
Forest x6
Islandx14

Bestial Menace x4
Flayer Husk x4
Mortarpod x4
mass polymorph X4
Deprive x 4
Boomerang x4
See Beyond x4

Stormtide Leviathan x4
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door skystormer »

Mass polymorph gaat falen in dit deck.
Je exiled je tokens, dat zijn geen creature cards. Dus je removed je tokens en je krijgt er niets voor terug.

Komt overeen met suicide.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Maccius »

skystormer schreef:Mass polymorph gaat falen in dit deck.
Je exiled je tokens, dat zijn geen creature cards. Dus je removed je tokens en je krijgt er niets voor terug.

Komt overeen met suicide.
Volgens mij staat ook nergens dat het creature cards moeten zijn. En gelden tokens ook als creatures. (Als het creature tokens zijn natuurlijk) Ik zie niet in waarom dat niet zou werken.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door Jibz »

Maccius schreef: Volgens mij staat ook nergens dat het creature cards moeten zijn. En gelden tokens ook als creatures. (Als het creature tokens zijn natuurlijk) Ik zie niet in waarom dat niet zou werken.
Dit. Er staat alleen maar dat je net zoveel creature kaarten moet revealen. Ongeacht of wat je geexiled was kaarten waren of niet, zolang het een creature is, moet je het exilen. Als je voor tokens geen creatures terugkreeg zou je ook geen creatures mogen oproepen voor manlandjes toch?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door skystormer »

Inderdaad te snel gelezen. Mass Poly werkt wel.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: All For One and One For All !!! :p

Bericht door Underdog »

Ik weet niet of het beter is , maar lijkt lijkt mij wel allesins sneller te gaan door Rood in de plaats van groen te gebruiken

Kuldotha Rebirth x4
Dragon Fodder x4

Deze 2 met de living weapons Flayer Husk x4 Mortarpod x4 zou toch sneller gaan niet ?
Dan kan ik ook een paar Lightning Bolt en Galvanic Blast erin smijten

Dus dan ziet het deck er meer zo uit :

10 island
10 mountain

artifacts:
Flayer Husk x4
Mortarpod x4

Red spells:
Kuldotha Rebirth x4
Dragon Fodder x4
Lightning Bolt x4
Galvanic Blast x4

Blue spells:
mass polymorph X4
Stoic Rebuttal x4
Negate x4
See Beyond x4

Stormtide Leviathan x4

Misschien een paar goedkopere artifact ipv Mortarpod en nog een paar extra voor Kuldotha Rebirth, Galvanic Blast en Stoic Rebuttal. En omdat ik met de mass polymorph speel ipv de gewone polymorph zou ik nog 2 grote creatures erin willen steken. Dus zat te denken aan 1 met Haste en kwam ik uit bij Urabrask the Hidden... Fantastische kaart maar komt nogal duur uit voor mij... Er is dan ook nog Madrush Cyclops , maar die vind ik gewoon niet cool xD
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door skystormer »

Groen kan met de juiste kaartenkeus zorgen voor veel acceleratie, denk aan kaarten als Harrow.

Kuldotha rebirth is zeker een leuke toevoeging. Maar ik zou wel kijken voor een beetje mana acceleratie en eventueel fetch-/pijnland. Eventueel als je het geld hebt ervoor dualland.

De vraag is alleen of je tokens het lang genoeg overleven tot je mass-polymorph kunt spelen. En je bent screwed als deze gecountered, gesloopt of gebounced worden. Je hebt op het moment zeker 6 beurten nodig om je mass poly te spelen, rond deze tijd kan een tegenstander al zeker mass destruction spelen. Veel single player potjes zijn dan al bepaald. Het enige wat jij er tegen in kon brengen was: een aantal burns en een paar bounces. Je tokens zullen ongetwijfeld eindigen als blockers.
Mijn piece of advise:
Meer normale creatures die er voor kunnen zorgen dat ze langer blijven leven, met het risico dat mass poly je ze ook laat rapen. Of: mana acceleraties. Denk aan myrs. silver myr Ze poepen mana, met het risico wel weer dat mass poly je ze laat rapen. Andere kaarten: je speelt redelijk wat goblin tokens, mogelijk daar voordeel aan doen met bijvoorbeeld een Reckless one. Ziet er vaak eng uit, en zal aandacht vasthouden. voor jouw is het gewoon een creature die dood mag. andere kaarten: (pyretic ritual, Seething song, sol ring. En nog wat heavy hitters met de juiste hoeveelheid goblins: Goblin War Strike en kom even niet op de naam die zegt je krijgt rode mana naar het goblins dat je hebt. Mogelijk heb je er iets aan, ik vind het te lang duren voor je deck iets kan wat eng is.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: All For One and One For All !!! :p

Bericht door Underdog »

Hmmm die Goblin War strike vind ik wel leuk :)
Maar ik wel alleen sterke creatures in men deck om de zwakkere niet te kunnen polymorphen
Misschien , om sneller lands te rapen , Explorer's Scope erin steken ?
Als ik genoeg mana heb en te weinig tokens kan ik hem ook sacraficen
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Blauw Zeedeckje :p

Bericht door skystormer »

Explorer's scope is te afhankelijk, en biedt niet echt een goede acceleratie. Het voorkomt dat je de volgende kaart die je raapt een land zou zijn. En misschien een leuke toevoeging, niet echt de killer creature maar kan een zeer leuke combinatie geven:
Great Whale andere mana acceleratie: Brightstone Ritual
Met die rode mana kun je natuurlijk ook weer andere leuke kaarten bedenken.
Plaats reactie