Past in flames deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Past in flames deck

Bericht door ixo »

- wat moet jouw deck doen?
de combinatie Burning vengeance, Past in flames is zo'n beetje de bedoeling. je tegenstanders veld leeg van creatures houden en uiteindelijk met PiF zijn/haar levens totaal verlagen tot 0 :)

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Standard

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
ik zie RDW, G/W humans en tokens alike, Solar flare, UB control, UB infect, Tezzeret Forgemaster, Wherewolves, Mono black

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
jah, survival, creatures voornamelijk zijn het probleem ( hex proof ). bij control zijn de counters/celestial purge

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1vs1

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
ik hou het bij ruilen, aanschaffen zou laatste resort zijn. in prenciepe zolang ik een mogelijkheid zie om het deck te verbeteren zal ik dat proberen te doen zolang dat kan.

Mainboard

Land:
Clifftop retreatx4
Sulfur fallsx4
Seachrome coast x4
Mountain x6
island x4
plains x2

Instants:
Desperate Ravings x4
shock x4
Mana leak x4
Galvanic blastx 4
Incinerate x4
Think twice x2

Sorcery:
Devil's play x2
Rolling temblor x2
Past in flames x2

Enchantment:
Burning Vengeance x4

Creature:
Phantasmal Image x2
Wurmcoil engine x1

Artifact:
Nihil spellbomb x1


Sideboard:
Artifact":
Nihil spellbomb x1
Ratchet bomb x1

Instants:
Disperse x2
Ancient grudge x3
Dismember x2

Sorcery:
Blasphemous act x2

Creature:
Phantasmal image x1
Spellskite x2
Wurmcoil engine x1
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Past in flames deck

Bericht door pi »

Ik zou een beetje bang zijn dat je naast Past in Flames niet meer de mana over hebt om nog veel uit je Yard te casten?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Past in flames deck

Bericht door ixo »

dat valt nog redelijk mee eigenlijk, had laatst een potje waardoor ik 31 damage deed in 1 beurt ( dat was naast de PiF gecast te hebben )

zolang je maar de vengeance hebt liggen en een paar 1 mana costende shocks hebt gaat het hard.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Past in flames deck

Bericht door Jibz »

Shock is samen met een paar andere weinig kostenden ook een van de weinigen die niet van zichzelf flashback heeft, of zie ik dat verkeerd?

Toch, je moet ze exilen na flashback, dus waar haal je de rest van de 31 damage vandaan?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Past in flames deck

Bericht door ixo »

dat was 1 situatie, tis niet constant 31.

maar stel je hebt 6 mana of 7

2 burning vengeance op tafel, speelt PiF en flash cast 3 shocks terug, die doen 6 damage ieder ( 18 in totaal voor 3 mana )

geloof niet dat iemand nog best veel leven heeft in de beurt dat je 6 of 7 mana hebt.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Past in flames deck

Bericht door Jibz »

Ha ja, met meerder burning vengeances tegelijk gaat het hard ;)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Past in flames deck

Bericht door pi »

Hoe ben je blijven leven tot je dat punt bereikte? Ik kan me weinig serieuse decks voorstellen die je zoveel tijd zouden geven. Wat je zegt kan op zijn vroegst beurt 7 en dan heb je alleen maar 3 shocks gespeeld ter bescherming (een al vrij onwaarschijnlijke draw). Elk beetje behoorlijk 1:1 deck zou je dan al een tijdje dood moeten hebben, dus waarschijnlijker zat je heel laat in het potje, maar op de een of andere manier heb je dan overleefd terwijl je een aantal kaarten pakte die eigenlijk niks deden tot je dit punt bereikte (de vengeances en pif). Misschien had je dat ene potje heel erg geluk, maar dat het 1 keer lukt maakt het nog niet consistent. Speel je tegen decks op serieus niveau? Sorry, maar ik zie niet helemaal hoe het goed zou moeten werken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Past in flames deck

Bericht door ixo »

het blijven leven tot beurt 6 is redelijk moeilijk aye. punt is af gaan en survival tot het af gaan.

ik krijg het heel moeilijk mid-game, zoals je aangaf is dat me breaking point, heb enorm veel gas in het begin, dit houdt ik vol tot beurt 3 a 4, daarna gaat het eigen zo snel naar beneden dat ik in beurt 6 a 7 pas gas kan geven met PiF, ik ik wit erin gedaan om andere kaarten te proberen, zoals DoJ om te blijven leven. zit er ook aan te denken om Reverberate te spelen om counters tegen te gaan.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie