EDH: Skullbriar, the Walking Grave

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

EDH: Skullbriar, the Walking Grave

Bericht door Lolloler »

Sinds de kleine MagicForums ontmoeten vorige maand heb ik kennis gemaakt met het multiplayer format EDH, of zoals in de nieuwe terminologie Commander. Van huis uit ben ik een limited player, en de afgelopen jaren dat ik Magic speelde was het vooral limited. Daarvoor heb ik wel eens wat T2 (standard) gespeelt, maar dit was nog in de tijd dat Time Spiral in roteerde.

Na een wat potjes met een geleend pre-constructed deck van pi was ik al meteen om. Ik was niet bepaald de ster speler van de match, maar laten we het er op houden dat ik de kaarten amper kon en het bovendien de eerste keer was dat ik multiplayer speelde.

Nu ben ik dus bezig met mijn eerste EDH deck te bouwen. Na wat zoeken kwam ik op een leuke en bovendien goedkope general/commander. Namelijk ondestaande, Skullbriar, the Walking Grave. Het doel wat je met deze kaarten wilt bereiken spreekt me erg aan en ook zonder de general zijn er genoeg manieren om te winnen met dezelfde tactiek. (Een groot beest maken) Bovendien zijn zwart en groen mijn favoriete kleuren om mee te spelen.

Afbeelding

Om het deck niet alleen goed te maken maar ook leuk heb ik bovendien besloten om er een thema aan toe te voegen. Omdat het goed aansluit op de kleuren en het subtype van de general heb ik gekozen voor Zombies. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar kaarten. Ik heb nu nog geen decklist maar ik heb wel een rits kaarten gevonden die mogelijk goed te spelen zijn in het deck. Ik wil niet saai decklisten van internet kopieren, vandaar dat ik al een tijdje op zoek ben naar de juiste kaarten maar nog geen decklist heb. Ik heb de kaarten die ik tot nu toe gevonden heb gesorteerd op wat ze doen. Zie onderstaande lijst.

De bedoeling van het deck is dus dat het een zombie thema heeft. Verder wil het het spelen als een removal en +1/+1 counter deck. Onderstaand de kaarten die ik tot nu toe relevant vind:


EDIT: EERSTE VERSIE DECKLIJST:

/ 40 / LAND
1 Barren Moor
1 Command Tower
1 Gilt-Leaf Palace
1 Golgari Rot Farm
1 Llanowar Reborn
1 Llanowar Wastes
1 Oran-Rief, the Vastwood
1 Overgrown Tomb
1 Shizo, Death's Storehouse
1 Slippery Karst
1 Svogthos, the Restless Tomb
1 Terramorphic Expanse
1 Tranquil Thicket
1 Verdant Catacombs
1 Woodland Cemetery
1 Mutavault
1 Unholy Grotto
23 Basic lands

/ 04 / ARTIFACT
1 Sol Ring
1 Contagion Clasp
1 Adaptive Automaton
1 Contagion Engine

/ 33 / CREATURES
1 Festering Goblin
1 Spike Drone
1 Viridian Emissary
1 Skullbriar, the Walking Grave
1 Putrid Leech
1 Embalmed Brawler
1 Unbreathing Horde
1 Cemetery Reaper
1 Death Baron
1 Lord of the Undead
1 Spike Worker
1 Wood Elves
1 Spike Feeder
1 Spike Rogue
1 Yavimaya Elder
1 Shambling Shell
1 Undead Warchief
1 Spike Breeder
1 Forgotten Ancient
1 Spike Soldier
1 Spike Weaver
1 Fangren Firstborn
1 Creakwood Liege
1 Spike Colony
1 Spike Tiller
1 Plaguemaw Beast
1 Game-Trail Changeling
1 Grave Titan
1 Gravespawn Sovereign
1 Kamahl, Fist of Krosa
1 Vigor
1 Spike Hatcher
1 Doomgape

/ 22 / SPELLS
1 Spoils of War
1 Vendetta
1 Ghoulcaller's Chant
1 Rancor
1 Predatory Hunger
1 Dash Hopes
1 Bad Moon
1 Go for the Throat
1 Hero's Demise
1 Demonic Tutor
1 Strength of the Tajuru
1 Unspeakable Symbol
1 Phyrexian Arena
1 Cultivate
1 Kodama's Reach
1 Putrefy
1 Pernicious Deed
1 Damnation
1 Endless Ranks of the Dead
1 Soul's Might
1 Decree of Pain
1 Army of the Damned

/ 01 / PLANESWALKER
1 Garruk Wildspeaker



Tips are welcome!
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Skullbriar, the Walking Grave

Bericht door pi »

Adaptive Automaton, Gravespawn Sovereign, Noxious Ghoul, Zombie Master en Undead Warchief spelen ook nog een beetje voor lords. Mutavault, Chameleon Colossus en andere changelings zijn ook een goed idee om mee te laten liften op je zombies.

Bij de landjes kun je in ieder geval Unholy Grotto niet missen (en Volrath's Stronghold wil je waarschijnlijk ook wel).

Waarom zo veel targetted removal? Je hebt 2 of meer tegenstanders, hoe ga je ze ooit bijhouden als je 1 op 1 met ze ruilt? Zeker met zo'n goedkope generaal en goedkope kaarten in het algemeen wil je best wat mass removal spelen omdat jij je toch sneller herstelt. Pernicious Deed, Oblivion Stone, Decree of Pain, Overwhelming Forces (hey, je zet Berserk neer als optie ;)) en zo nog wel een paar kunnen je hier goed helpen op spells gebied. Daarnaast heb je nog removal ind e vorm van Bane of the Living, Kagemaro, First to Suffer en Thrashing Wumpus als je removal wil die wat makkelijker terug te halen is in je kleuren.

Waar is de mana acceleration precies voor nodig? Je hebt volgens mij weinig dat veel mana kost. Als je dan toch gaat acceleraten dan zijn kaarten die je extra landjes geven vaak een beter idee omdat landjes minder kwetsbaar zijn. Groen heeft daar behoorlijk veel van en als ze aan creatures gekoppeld zijn dan kun je het terug halen van zwart gebruiken om ze te hergebruiken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: EDH: Skullbriar, the Walking Grave

Bericht door Lolloler »

Bedankt voor de tips pi! Zoals ik al zei het is nog geen decklist maar een lijst met kaarten die mij goed leken. Ik ga eens verder zoeken naar kaarten met je tips.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: EDH: Skullbriar, the Walking Grave

Bericht door Lolloler »

Ok, de eerste testbuild staat in de begin post! Reacties zijn welkom. Let op, allereerste build en nog niet geplaytest!

EDIT: Sorry voor de dubbelpost.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie