EDH: Teysa

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

EDH: Teysa

Bericht door Jibz »

Na een van de Commander Precons gekocht en gespeeld te hebben, kreeg ik zin zelf een EDH deck te bouwen. Ik heb inmiddels de keuze wie mijn general wordt beperkt tot Omnath, Locus of Mana en Teysa, Orzhov Scion. Ik vind het echter moeilijk te beslissen welke ik zal nemen, daarom heb ik voor beiden een decklist opgesteld om zo de decks te vergelijken. Dit topic draait om het Teysa deck.

- wat moet jouw deck doen?
Creatures exilen met Teysa zonder dat het me al te veel creatures kost, en uiteindelijk met een stel grote Angels hard aanvallen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Is Commander zelf een formaat?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Commander Precons van The Mimeoplasm en Kaalia of the vast zal het voorlopig vooral zijn. Verder wisselend.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Niet echt. Carnifex Demon is misschien te situationeel.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Liefst multiplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Wil niet belachelijk hoog uitstijgen. Een enkele onmisbare kaart kan er wel boven komen, maar een limiet van 2 euro per kaart wil ik wel aanhouden, en dan ook niet al te veel.

Nu de decklist zelf:

Commander:
Teysa, Orzhov Scion

Land:
Orzhov Basilica
Vivid Meadow
Evolving Wilds
Forbidding Watchtower
Leechridden Swamp
New Benalia
Spawning Pool
Terramorphic expanse
Kabira Crossroads
Esper Panorama
Fountain of Cho
Mirrodin’s Core
Plains x 11
Swamp x 14

Creature:
Blind Hunter
Woeleecher
Voracious Hatchling
Ghost Council of Orzhova
Nightsky mimic
Orzhov Guildmage
Orzhov Pontiff
Restless Apparition
Darien, King of Kjeldor
Emeria Angel
Geist-honored monk
Smogsteed Rider
Twilight Drover
Skeletal Vampire
Angel of Despair
Absolver Thrull
Deathless Angel
Lightkeeper of Emeria
Apprentice Necromancer
Sanguine Praetor
Entropic Eidolon
Exhumer Thrull
Haunted Cadaver
Dauthi Jackal
Nezumi Graverobber
Endrek Sahr, Master Breeder
Scuttlemutt
Reassembling Skeleton
Brood of Cockroaches
Bane of the living
Reaper from the Abyss
Myojin of Cleansing fire

Instant:
Mortify
White Sun's Zenith
Unmake
Altar's Light
Death Denied
Seize the Soul
Altar's Reap

Sorcery:
Battle Screech
Day of Judgment
Diabolic Tutor
Nomads' Assembly
Akroma's Vengeance
Consuming Vapors
Rite of Consumption
Blood Tithe

Enchantment:
Field of souls
Soul link]
Mobilization
Grave pact
True Conviction
Luminarch Ascension
Dark Privilege
Dawn of the Dead
Circle of Despair

Artifact:
Cauldron of Souls
Orzhov signet
Bonehoard
Sickleslicer
Skinwing
Rings of Brighthearth

Commentaar is welkom.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door Elvoz »

Ziet er goed uit! Ik vind ze allebei leuk. Heb ze even snel doorgekeken, maar ik zou Rofello's Gift waarschijnlijk niet spelen, naar mijn idee heb je daar iets te weinig enchantments voor. Verder lekker budget. Ik zal mijn 1e EDH binnenkort ook even op dit forum zetten^^
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door Jibz »

Ja klopt, Rofellos's gift ben ik nog niet zeker over. Net zoals de Carnifex Demon bij Teysa.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door pi »

Ik vind eigenlijk dat er nu te veel in 1 topic is om op te reageren. Een deck vergelijking, ok. 1 Deck en daar suggesties voor doen, ok, maar zowel meerdere decks als op meerdere manieren feedback moeten geven vind ik niet handig. Zou je ajb voor elk deck een topic kunnen openen? Dit is me te schizofreen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvoz
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 10:52 pm

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door Elvoz »

Ook een twijfelgevalletje idd, hij sloopt natuurlijk wel een paar van je eigen beesten als je zijn ability gebruikt. Hij is net iets te situationeel misschien.
Have you ever wished that you were someone else
Traded places in your mind
It's only a waste of your time

- Dream Theater, This is the Life
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door Jibz »

Is goed, pi, ik haal Omnath eruit en post die in een nieuw topic.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath & Teysa

Bericht door pi »

Topic titel aanpassen zou nog handig zijn ;). Vanavond waarschijnlijk wat meer reactie op de decks zelf, waarom bouw je trouwens niet op termijn beide?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Teysa

Bericht door Jibz »

Ah, wist niet dat dat ook kon :D
Ik zal ze uiteindelijk wel allebei bouwen, maar dan moet ik toch eerst kiezen welke ik eerst bouw, zelfde probleem :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Teysa

Bericht door pi »

EDH=Formaat, je budget is erg beperkt, ajb toelichting op 2 euro waar? Om deze reden geen kaartvoorbeelden.

Creatures die makkelijk terug komen zijn een goed idee, net als token makers. Ik denk dat je vooral in zwart nog wat kansen mist. Natuurlijk, het kost wat meer moeite om de zwarte in witte om te zetten zodat je de leukere ability van het removen kunt gebruiken, maar, aan de andere kant zijn zwarte beestjes een stuk beter in het sterven voor het team, elke keer weer. Teysa triggert ook als je mass removal speelt met haar in het spel, elk zwart beest geeft je dan een 1/1 vlieger. die pas in het spel komt na de mass removal. Een beetje meer mass removal lijkt me ook hier handig.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Teysa

Bericht door Jibz »

Weet niet precies wat je met toelichting op 2 euro waar bedoelt, maar ga er vanuit dat je hetzelfde zegt als bij Omnath.
De kaarten die ik tot nu toe heb bekeken heb ik gechecked met bazaarofmagic en op een enkeling na zitten ze max tot 2 euro. Eentje die er bovenuitsteekt, zoals Mana Reflection is niet erg als hij mijn deck echt aanzienlijk beter maakt, maar ik hoef er geen fortuin in te stoppen om dit deck te maken, ik wil er gewoon eentje bouwen. Bedoel je met "te weinig" dat je het vrij moeilijk acht een viable deck te maken met dit budget? Zo niet, wat dan precies? Ik ben verder heel slecht in dingen inschatten, dus ik ben al blij dat ik iets neer heb weten te zetten.

Bedankt voor je advies. Ik zal kijken of ik er nog een mass removaltje bij kan gooien. Misschien ook nog een Hex. Had je bepaalde soorten creatures op het oog die steeds opnieuw sterven voor het team? Zoals jij het plaatst denk ik aan Bloodghast. Denk in dan in de goede richting?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Teysa

Bericht door pi »

Goede kaarten zijn al snel meer dan 2 bij winkels. Nether Traitor is dat bv al, laat staan Bloodghast die ik inderdaad ook al in gedachten had. Zelfs Krovikan Horror red je maar net en vrijwel iedereen zou die normaal als crap rare zien. Reassembling Skeleton is wel redelijk geprijsd voor makkelijk terug komen, maar dat is dan ook een uncommon. Ook zijn er nog de Brood of Cockroaches en Endless Cockroaches.

Ik denk niet dat je graag Hex op je eigen creatures zult willen gebruiken. Decree of Pain aan de andere kant, of Kagemaro, First to Suffer of Bane of the Living zijn misschien wel ok. Ook klinkt Reaper of the Abyss best geinig als je toch een hoop creatures van jezelf dood wil laten gaan. Sowieso is creature based removal een aardig idee omdat die ook meteen redelijk met je generaal werken, Bone Shredder en Shriekmaw bv hebben ook meteen een ingebouwde manier om zichzelf dood te maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Teysa

Bericht door Jibz »

Net als ik bij Omnath zei: Ik blijf bij het opstellen van mijn decklist liever een beetje laag, dan kan ik er altijd nog wat duurders instoppen, mocht het totale kostenplaatje me meevallen. Verder hoeft hij niet iedereen instantly kapot te maken, als dat betekent dat ik erg diep in de buidel zal moeten tasten, zolang hij maar een beetje lekker loopt en ik er goed mee kan spelen ben ik tevreden. Wel blij dat je nu die paar (duurdere) voorbeelden geeft, dan weet ik waar ik nog naar kan kijken als ik nog beslis er iets duurders in te stoppen.

Creature-based- en mass removal (helemaal allebei) klinkt goed, ik had de mogelijkheid om Teysa's tokens op die manier te gebruiken helemaal niet bedacht.
Denk ook dat ik Purgatory er dan misschien uit haal, want die geeft me weliswaar alles terug, maar ook alleen maar daarmee. Alles wat in een graveyard komt is weg als Purgatory gemold wordt, of ik de cost niet kan/wil betalen.

De cockroaches klinken we wel leuk in de oren, met dit deck zou ik dat leventje makkelijk terug moeten kunnen verdienen. Net als de skeletons overigens. Er is niks met uncommons die makkelijk terugkomen (a)

Had overigens laatst gevraagd of persist op tokens werkte en te horen gekregen dat dit niet het geval was. De ability van Teysa werkt wel op de zwarte tokens van Endrek Sahr, master breeder, toch? Dit had te maken met het feit dat ze met persist moeten terugkomen terwijl ze dan al weg zijn, maar abilities triggeren nog wel, correct?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Teysa

Bericht door pi »

Leaves play triggert, maar zodra ze je Yard bereiken zijn ze foetsie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Teysa

Bericht door Jibz »

By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Teysa

Bericht door pi »

Mischien liever magus of the disk voordat je over de Myojin gaat denken? De mana cost van de myojin lijkt mij te hoog. Met creatures die makkelijk terug komen is mageta the lion misschien zelfs de moeite waard. Mogelijk zijn disturbed burial, corpse dance of tortured existence wat beter dan dawn of the dead, debtors' knell is ook heel goed, maar wel wat meer mana. Misschien heb je wat ruimte in je mana base voor een paar landjes die alleen kleurloos leveren maar verder wel hele goede dingen doen. Temple of the false god, volrath's stronghold, kor haven, mystifying maze of thawing glaciers bijvoorbeeld.

Ik denk dat het aan te raden is om zowel de wijziging als de nieuwe versie van het deck in dezelfde post te hebben, op een gegeven moment valt de start post buiten wat je kan zien als je ene reply doet en maak je het replyen dus moeilijker.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie