EDH: Omnath

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

- wat moet jouw deck doen?
Zo veel mogelijk mana produceren en opsparen om uiteindelijk huizenhoge beesten neer te leggen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Is Commander zelf een formaat?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Commander Precons van The Mimeoplasm en Kaalia of the vast zal het voorlopig vooral zijn. Verder wisselend.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Niet echt, maar zal misschien een klein teveel aan creatures hebben. Ook denk ik dat ik miss niet genoeg enchanments heb voor Rofellos's gift.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Liefst multiplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Wil niet belachelijk hoog uitstijgen. Een enkele onmisbare kaart kan er wel boven komen (Mana reflection), maar een limiet van 2 euro per kaart wil ik wel aanhouden, en dan ook niet al te veel.


Commander:
Omnath, Locus of Mana
Land:
Winding Canyons
Sapseep Forest
Jungle Basin
Khalni Garden
Llanowar Reborn
Forest x 35

Creature:
Terastodon
Seedborn Muse
Elvish Aberration
Greenweaver Druid
Llanowar Elves
Citanul Hierophants
Orochi Sustainer
Sachi, Daughter of Seshiro
Sakiko, Mother of Summer
Vine Trellis
Centaur Omenreader
Dowsing Shaman
Eternal Witness
Gigantomancer
Kazandu Tuskcaller
Sakura-tribe scout
Shizuko, caller of autumn
Trolls of Tel-Jilad
Wildheart invoker
Spearbreaker Behemoth
Baloth Woodcrasher
Baru, Fist of Krosa
Carnage Wurm
Force of Nature
Garruk's Packleader
Garruk's Horde
Moldgraf Monstrosity
Molimo, Maro-Sorcerer
Terra Stomper
Pelakka Wurm
Deadly Recluse
Goliath Spider
Oran-Rief Recluse
Silklash Spider
Arashi, the sky asunder

Instant:
Beast Within
Giant Growth
Nature's Spiral
Withstand Death
Wrap in Vigor
Fistful of Force
Tanglesap

Sorcery:
Deconstruct
Rofellos's gift
Overrun
Kodama's Reach
Triumph of the hordes
All is dust

Enchantment:
Mana reflection
overgrowth
Bear Umbra
Nature's will
Helix Pinnacle
Mark of Sakiko
Dragon Fangs
Epic Proportions
Khalni Heart expedition

Artifact:
Oblivion Stone
Weatherseed Totem

Commentaar is welkom :).
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath

Bericht door pi »

Commander is inderdaad een formaat: het bepaalt wat je mag spelen.

Misschien wil je zorgen dat je commander unblockable is aangezien hij vrij makkelijk de 21 damage kan doen? Ook kan instant speed kunnen spelen erg belangrijk zijn als je niet al je opgespaarde mana kwijt wil zijn. Verder zie ik een hele hoop grote beesten in je deck, maar gaat dat het idee van je commander pompen niet een beetje tegen? Of gebruik je Omnath meer als een ice cauldron? Je lijkt nogal kwetsbaar te zijn voor vrijwel elke vorm van permanent die je tegenover je kunt zien, een beetje meer removal, liefst mass removal, is waarschijnlijk aan te raden.

Met je budget kan ik nog niet veel aan, meestal kan ik een redelijke inschatting maken, maar 2 is enorm laag, zo laag dat de vraag waar je voor je prijzen kijkt erg uit gaat maken. Als het namelijk straatprijs is kan ik nog wel wat suggesties maken, maar als het zelfs winkel prijs is dan is het een stuk moeilijker (aangezien de meeste winkels al iets van 50 cent minimum vragen voor zelfs de meest crappy rare. Dit is ook waarom ik hierboven geen kaart voorbeelden heb genoemd.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

De kaarten die ik tot nu toe heb bekeken heb ik gechecked met bazaarofmagic en op een enkeling na zitten ze max tot 2 euro. Eentje die er bovenuitsteekt, zoals Mana Reflection is niet erg als hij mijn deck echt aanzienlijk beter maakt, maar ik hoef er geen fortuin in te stoppen om dit deck te maken, ik wil er gewoon eentje bouwen. Bedoel je met "te weinig" dat je het vrij moeilijk acht een viable deck te maken met dit budget? Zo niet, wat dan precies? Ik ben verder heel slecht in dingen inschatten, dus ik ben al blij dat ik iets neer heb weten te zetten.

Je hebt het over unblockable. Ik kan natuurlijk een Whispersilk Cloak gebruiken. Groen heeft zelf niet echt iets voor unblockability, wel dan? Je wijst me er inderdaad op dat ik een keuze moet maken tussen Omnath oppompen en grote beesten spelen. Denk je dat het beter is om bij het bouwen al voor 1 van de 2 te kiezen? Het leek mij namelijk een beetje hubris om alles op 1 centrale creature in mijn deck te gooien, zelfs al heb ik die praktisch altijd. een hoop groots is vaak moeilijker weg te halen dan alleen mijn omnath. Maar daar helpt de Cloak natuurlijk ook al gelijk weer tegen.
Bedankt voor je adviezen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Omnath

Bericht door Donnie Darko »

Natuurlijk moet je niet alleen maar 1 sterk creature hebben, maar je kan misschien meer creatures gebruiken die wat meer synergie hebben met je general.
Zo lijkt het mij slim om met deze general te zorgen voor veel landfall creatures, aangezien bij jouw deck het draait om mana te verzamelen. Dan nog landjes zoals evolving wilds en terramorphic expanse en creatures die landen laten zoeken/in het spel brengen, en je kan meerdere landjes per beurt in het spel brengen, zodat je creatures profijt hebben van de landfall abilities en daarnaast word je general ook alleen maar beter van wordt.
Met dit deck is het deck ik vrij makkelijk je general het hele potje in het spel te houden. Ten eerste kost hij maar 3 mana (mono-groen) en aangezien het deck om veel mana draait, moet je je general toch zeker 5 keer opnieuw kunnen casten.

Ik denk dat pi wil zeggen dat sterke creatures spelen omdat ze sterk zijn, niet echt past in je deck, hoewel het mono-groen is. Want je general word sterk van de mana, en om die dan allemaal te steken in dure creatures heeft ook weinig nut.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

Klopt, ik zal er nog eens naar kijken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: EDH: Omnath

Bericht door skystormer »

Kun je het idee van de Terramorphic Expanse en Evolving Wilds verduidelijken.Ik snap niet waarom je die kaarten zou willen spelen in mono-groen. Denk dat een simpele forest meer nut heeft. Die 2 andere hebben alleen nut in eventueel landfall decks bij mono-groen.
Voor beestjes, idd get beestjes die synergie hebben. Sterke beestjes mag, zo lang ze je commander dan ook helpen. En voor unblockable, trample geven is ook een optie, of kaarten als: Lure en Taunting Elf
Ik mis enchantment removal wat groen genoeg heeft normaal. Denk aan bijvoorbeeld Naturalize
Een leuke enchantment om je commander op te vangen zou kunnen zijn: Upwelling hoewel die je tegenstanders ook kan helpen. Maar dan hoef je je mana-pool niet leeg te gooien als iemand je commander sloopt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath

Bericht door pi »

Ik realiseerde me dat veel kaarten die ik zou suggereren boven de 2 euro zouden zitten volgens winkelprijs. Je zou eigenlijk wat meer kaarten zoals Mana Reflection willen, bv Doubling Cube, Heartbeat of Spring, Vorinclex, Voice of Hunger, etc. Lang niet alle van deze zullen onder de 2 zitten. Eigenlijk wil je ook meer mass removal, en in mono groen zit je dan al snel vast aan Nevinyrral's Disk die echt niet onder de 2 valt.

Groen heeft een flinke berg kaarten die extra landjes voor je in het spel leggen, dat zou ook lekker met landfall werken en ook goed met je deck in het algemeen. Voor unblockable kun je naar meer equipment kijken, swords maken ook unblockable tegen decks in de juiste kleuren (natuurlijk is Sword of Feast and Famine ideaal voor je deck), ik dacht dat er een equipment was die non-basic landwalk gaf, etc.

Riding the Dilu Horse is een groene manier om unblockable te maken, maar kijk maar niet naar de prijs.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: EDH: Omnath

Bericht door skystormer »

Wat groen over het algemeen ook mist is card draw. Dus ook iets om voor te kijken. Landfall is zeker iets wat je goed kan combineren met groen. En als je landjes gaat sacrificen raad ik aan om kaarten te spelen ook als:
Gaea's Blessing, Regrowth en Reclaim
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath

Bericht door pi »

Persoonlijk ben ik minder fan van card draw en meer van van voortdurend filteren in EDH, maar inderdaad, Greater Good zou niet misstaan met een generaal die makkelijk 10+ power kan hebben. Card draw is opvallender en vaak een 1-shot effect.

De regrow kaarten spelen alleen omdat je landjes sact lijkt me de verkeerde kant op gaan, die landjes speel je al voor synergie met landfall, ga je nu ook nog kaarten spelen voor synergie met de kaarten die synergie hebben met de landfall? Niet dat Regrowth in het algemeen niet een goede kaart is, net als Eternal Witness, zelfs Reap kan goed zijn in de meeste potjes.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

@pi: Misschien is het soort deck wat je om Omnath heen moet bouwen dan niet erg in overeenstemming met mijn huidige budget.
idd ik zou er meer kaarten als de voice of hunger etc. in willen, maar dat kan ik pas beslissen als ik de kaarten zelf ga bestellen en het totale kostenplaatje kan zien. Anders stapel ik maar dure kaarten op en zie ik straks pas hoeveel het uiteindelijk wordt, dan probeer ik het liever nu al zo laag mogelijk te houden en dan evt later nog dieper in de buidel te tasten indien mogelijk. Doubling cube is trouwens ook leuk om iemand die niet oplet te one-shotten met Omnath :P

@skystormer:
inderdaad, ik ben al blij dat Garruk's packleader me dat laat doen.

@landfall: Ik wilde eerst gaan van, ik kan mn mana opsparen, dus snel grote beesten neerleggen. Omnath wordt dan echter een beetje een tool ipv de powerhouse die hij kan zijn, ik kan wel eens wat meer naar landfall kijken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Omnath

Bericht door pi »

Het lijkt mij inderdaad handig om Omnath niet alleen als veredelde upwelling te zien. Ik zou sowieso ook wat meer met je land doen, dus er wat triggers mee creeren klinkt niet slecht. Er zijn ook wat kaarten die je extra mana geven, zoals eladamri's vineyard, mogelijk is het de moeite om daar eens naar te kijken.

Het is meer dat 2 euro gewoon vrij weinig is, daar heb je bijna geen mythics voor en alleen minder goede rares en subtop aan uncommons. Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is natuurlijk, het maakt alleen het doen van suggesties best wel moeilijker, als ik een inschatting moet maken is het voor mij vrij goed te doen om 5 of minder aan te houden aangezien ik dat vaak goed weet uit mijn hoofd, terwijl bij het verschil tussen 2 of 3 ik beide waarschijnlijk als niet boeiende rare zie en elke kaart op zou moeten zoeken. Ik denk niet dat het onmogelijk is om je deck binnen die grenzen te bouwen, een totaal budget is alleen misschien handiger dan een per kaart budget.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: EDH: Omnath

Bericht door ixo »

wil het vlotten hier? ben erg benieuwd hoe het deck speelt :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

Nee, ik ga waarschijnlijk eerst Teysa bouwen, en het gaat vast ook nog wel even duren voor ik die bij elkaar heb :)
To be continued zon beetje xD
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: EDH: Omnath

Bericht door ixo »

en wat ga je spelen in Januari op de EDH dag? :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH: Omnath

Bericht door Jibz »

Mijn 94% precon Ghave :)
Krijg daar donderdag nog wat aanvullingen op binnen, wat me waarschijnlijk doet zakken tot onder de 90% preconstructed (y)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie