black green elf deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

black green elf deck

Bericht door Madmonkey »

nog ff aant samenstellen.

de bedoeling is met elf warrior tokens te winnen. Prowess of the Fair,
en Grave Pact zorgen ervoor dat elke elf die sterft een creature kost van de tegenpartij en mij gelijk weer
een token erbij geven. Probleem momenteel is dat ik teveel kaarten heb :p (wil er 60max)
volgende probleem is te weinig mana producing elfs... ik kan er wel priest of titania en Etc erbij doen maar dat zijn dan weer druids en wil zoveel mogelijk elf warriors hebben...

budget is niet echt een probleem (zolang je niet zot gaat doen)
speel legacy
decks tegen mij, vanalles (mill, goblin aggro, raffinity, elf and nail, vampires....)


Planeswalkers 2
2x Nissa Revane

creatures 27
2x Rhys the Redeemed
4x Joraga Warcaller
4x Llanowar Elves
1x Ezuri, Renegade Leader
4x Bramblewood Paragon
4x Imperious Perfect
4x Nissa's Chosen
4x Lys Alana Huntmaster


enchantments 8
4x Prowess of the Fair
2x Doubling Season
2x Grave Pact


spells 8
4x Harmonize
4x Elvish Promenade


lands


4x Gilt-Leaf Palace
gonzz0
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 11, 2011 10:27 am

Re: black green elf deck

Bericht door gonzz0 »

Elves of Deep shadow?? geven zwarte mana...
Single cards aan lage prijzen?
www.magic4friends.be
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: black green elf deck

Bericht door Madmonkey »

ook aan gedacht, maar dat zijn weeral geen warriors =/ zijn er geen warriors die mana produce?
of ik moet Llanowar Elves vervangen door birds of paradise maar dan werkt Prowess of the Fair weer minder...
troubles troubles :(
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: black green elf deck

Bericht door ixo »

je kan ook de vivid landen proberen?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: black green elf deck

Bericht door BanzaiCopter »

Ik weet niet of dit nog relevant is maar goed:

Prismatic Omen
Golgari Rot Farm (Lekker traag)
Verdant Catacombs
Bayou (Lekker duur)
Twilight Mire
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: black green elf deck

Bericht door BanzaiCopter »

Ik vond zelf Elvish Archdruid altijd goed :)

Ik heb zelf een turn 3 - 4 Elf deck. Nog steeds niet perfect maar goed. Maar goed dat is geen warrior.
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: black green elf deck

Bericht door Madmonkey »

die is ind goed maar niet voor dit deck, heb enkel warriors nodig
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: black green elf deck

Bericht door pi »

Gekke vraag misschien, maar waarom Warriors? Als je dan toch Warriors wil, heb je al naar de changelings gekeken? Chameleon Colossus oogt alsof hijd e moeite waard kan zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: black green elf deck

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Gekke vraag misschien, maar waarom Warriors? Als je dan toch Warriors wil, heb je al naar de changelings gekeken? Chameleon Colossus oogt alsof hijd e moeite waard kan zijn.
Ik gok dat het Warriors moeten zijn vanwege de Paragon. Het is alleen jammer dat je daardoor inderdaad andere lekkere opties moet laten liggen. Llanowar Elves is geloof ik ook geen warrior. Het valt me op dat je in de huidige lijst nagenoeg geen acceleratie speelt. Toch speel je maar 18 land. Dat lijkt me geen goed idee. 18 land spelen kan, maar dan moet je een zeer grote hoop acceleratie-elven spelen. Zeker als je niet eens monogroen speelt, maar Grave Pact wil spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Madmonkey
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: zo okt 16, 2011 3:58 pm

Re: black green elf deck

Bericht door Madmonkey »

met 18 landjes waaronder 12 dual heb ik denk ik wel genoeg.
Veel landjes heb ik niet nodig voor dit deck sinds de meeste elfs rond de 2-3 mana maar zijn
het probleem met 20+landjes is (heb ik toch zo ondervonden met mijn infect rush deck)
dat na de 4de ronde een land trekken een dode kaart is...
kan eventueel het aantal Llanowar Elves omhoog trekken naar 4 en iets minder van iets anders
Prowess of the Fair en Grave Pact werken ook met Llanowar Elves
dus zo een probleem is het ook niet...

Changelings gaan er zeker niet in, hoe leuk die er ook uit zien :x
Wil juist iets 'nieuws' proberen ipv standaard een deck van het internet te pakken
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: black green elf deck

Bericht door ixo »

ik speel met me mono infect 25 land :) werkt goed zo, de meer land de sneller ik dingen kan opruimen of neer gooien :) afgelopen FNM 3-1 ermee gegaan :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: black green elf deck

Bericht door pi »

Waarschijnlijk zijn de decks die je tegenover je ziet niet erg sterk. 18 landjes is echt heel weinig, 22 lijkt me het minimum gezien het deck. Als je de juiste landjes kiest hoeven latere land draws helemaal geen probleem te zijn. Mutavault bijvoorbeeld werkt best ok met je deck. Grave Pact lijkt veel te moeilijk te casten met zijn mana cost in een verder snel groen deck.

Kun je misschien anders wat meer toelichting geven op je deck? Waarom wil je logische kaarten zoals changelings niet overwegen, wat voor decks zie je normaal tegenover je (je geeft te weinig beschrijving hiervoor)? Heb je ook een budget waar we rekening mee moeten houden (niet te zot, wat is dat?)? Geef ons wat input zodat we met de suggesties die we doen ook echt kunnen mikken op wat jij wilt in plaats van dat je alle (ook heel goede) suggesties af schiet zonder echt overtuigende argumenten. Niemand hier suggereerd dat je gaat netdecken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: black green elf deck

Bericht door BanzaiCopter »

naja wel respect dat je het op een Warrior deck wilt houden. Elves zijn standaard maar met een Warrior-only flavoour vind ik wel chill. Ik weet zelf dat bepaalde vampire decks mij erg kloten.
Tegen wat voor kaarten speel je voornamelijk? Of wat voor kaarten heb je vaak tegenover je?

Ik heb zelf een hele simpele combo. Gewoon teveel mana pomp erin gepleurd.
Heritage druid
Nettle Sentinels
Priest of Titania
Elvish Archdruid
Glimpse Of Nature
Gaea's Cradle
Staff Of Domination

Mijn doel is gewoon voldoende mana te hebben om met Glimpse Of Nature voldoende Elves te rapen. Om vervolgens 4 Elves in play te hebben. En zo een infinit draw / mana combo te hebben met Staff Of Domination.
Gemixt met een Coat Of Arms en een Sarkhan Vol (Voor haste) heb ik turn 3, 4 of 5 hooguit een 700 damage combo liggen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: black green elf deck

Bericht door Dragonheart »

Madmonkey schreef:met 18 landjes waaronder 12 dual heb ik denk ik wel genoeg.
Veel landjes heb ik niet nodig voor dit deck sinds de meeste elfs rond de 2-3 mana maar zijn
het probleem met 20+landjes is (heb ik toch zo ondervonden met mijn infect rush deck)
dat na de 4de ronde een land trekken een dode kaart is...
kan eventueel het aantal Llanowar Elves omhoog trekken naar 4 en iets minder van iets anders
Prowess of the Fair en Grave Pact werken ook met Llanowar Elves
dus zo een probleem is het ook niet...

Changelings gaan er zeker niet in, hoe leuk die er ook uit zien :x
Wil juist iets 'nieuws' proberen ipv standaard een deck van het internet te pakken
Als 18 land in je eigen ervaring voldoende is, dan snap ik dat je dat niet wil aanpassen. Ik heb zelf een monogroen elves-deck met 8 1-mana acceleratie elven, 4 priest of titiana, 4 skullclamp, een stuk lagere curve dan jij en geen triple zwarte "splash". Daarin speel ik inderdaad ook 18 land. Het is dus mogelijk ;)

Wat de changelings betreft: kun je een link geven naar een internet-deck dat op het jouwe lijkt maar dan wel changelings speelt? Ik kon er zo snel geen vinden...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie