Artifact - Blue Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brentbarn
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 30, 2011 3:54 pm

Artifact - Blue Deck

Bericht door brentbarn »

Hey iedereen,

Dank alvast om de moeite even te nemen om naar deze pagina te kijken.
Ik speelde vroeger vele magic the gathering en vond het nog is tijd om eens een nieuw deck te bouwen maar ik was verschoten hoeveel er veranderd is eigenlijk...
Vroeger speelde ik vooral met ene groen creature deck waar de sleutel vooral lag in snel mana produceren en dikke monsters op te roepen.
Daarna heb ik ngo met een zwart groen deck en uiteindelijk met een artifact deck gespeeld.
En dat laatste heb ik nu opnieuw proberen te doen...

+Hier even de standaardvragen, beantwoord:

- wat moet jouw deck doen?
Van begin af aan de strategie van de tegenstander zoveel mogelijk proberen te 'blokkeren' en stilaan meer en meer artifacts in de play leggen en de creatures van de tegenstander kapot maken met Nevinyrral's Disk en mijn kaarten beschermen met Darksteel Forge. Het is niet direct een aanval deck maar later uiteraard een genadeloze aanval met Master of Etherium. Ook kan ik door een combinatie van Akroma's Memorial, Coat of Arms en Myr Incubator een groot leger bouwen waarmee een simpele aanval genoeg kan zijn de vijand te verpletteren. Verder zitter er ook nog een destroy pernament strategie in( met Coretapper en Lux Cannon). En de bedoeling is met Arcum Dagsson en Master Transmuter mijn high mana kaarten op te roepen. De landjes zou ik dan gebruiken voor de vijand nog meer te kloten...

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Zwarte vernietiging decks, elfen en dergelijke

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Niet direct...

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Beiden

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Nee

Dit is het deck waarover ik spreek:

Lands:
Gargoyle Castle x1
Halimar Depths x2
Desert x2
Tectonic Edge x2
Quicksand x2
Sand Silos x2
Urza's Mine x3
Urza's Power Plant x3
Urza's Tower x3
Seat of the Synod x4
Island x5

Totaal lands: 29

Creatures:
Arcum Dagsson x3
Master of Etherium x3
Palladium Myr x3
Silver Myr x3
Coretapper x3
Master Transmuter x2
Clone x2
Ornithopter x2
Phyrexian Walker x2

Totaal creautres: 23

Andere spells en artifacts:
Voltaic Key x4
Lux Cannon x3
Ponder x3
Nuisance Engine x2
Nevinyrral's Disk x2
Icy Manipulator x2
Dissipation Field x2
Venser's Journal x1
Akroma's Memorial x1
Coat of Arms x1
Myr Incubator x1
Darksteel Forge x1

Totaal andere spells en artifacts: 23
Totaal aantal kaarten: 75

Mijn bedoeling is eigenlijk om de tegenstander zo veel mogelijk te 'kloten' op verschillende manieren...
Maar mijn kennis over de nieuwe kaarten is vrijwel nog beperkt...
Mijn vraag aan jullie is nu, wat vinden jullie ervan en wat kan er michien nog beter worden gedaan?

Alvast bedankt,

Brentbarn

ps: tips voor sideboard mogen ook altijd!
pssss: ik zit er nog aan te denken om Sand Silos, Icy Manipulator en Nuisance Engine er uit te halen of michien iets te doen met Fodder Cannon en Skull Catapult of worden deze niet meer gebruikt? kweet niet HELP! :wink:
pssssss: ben eventueel ook op zoek naar een kaart die inspeelt op Coretapper
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Artifact - Blue Deck

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb een artifact deck dat draait om charge counters, met coretapper, voltaic key, lux cannon en de 3 urza landen, maar ook kaarten als:
surge node
darksteel citadel
unwinding clock
darksteel reactor
energy chamber
magistrate's scepter
blinkmoth urn

dit zijn de belangrijkste kaarten uit mn deck, waar jij eventueel ook nog iets mee kan?

In ieder geval is het beter om 4x een goede kaart in je deck te hebben dan een paar goede kaarten 1x, en 60 kaarten moeten over het algemeen voldoende zijn, vergroten ook de effectiviteit van je deck...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
brentbarn
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: vr dec 30, 2011 3:54 pm

Re: Artifact - Blue Deck

Bericht door brentbarn »

Donnie Darko schreef:Ik heb een artifact deck dat draait om charge counters, met coretapper, voltaic key, lux cannon en de 3 urza landen, maar ook kaarten als:
surge node
darksteel citadel
unwinding clock
darksteel reactor
energy chamber
magistrate's scepter
blinkmoth urn

dit zijn de belangrijkste kaarten uit mn deck, waar jij eventueel ook nog iets mee kan?

In ieder geval is het beter om 4x een goede kaart in je deck te hebben dan een paar goede kaarten 1x, en 60 kaarten moeten over het algemeen voldoende zijn, vergroten ook de effectiviteit van je deck...

Wel, ik ben gewoon om in multiplayer games te spelen en geloof me dan zijn 60+ decks meer dan handig... trouwens ik heb het deck getest en het werkt doordat er meer strategieën inzitten, wat altijd handig is als je 3X een match speelt of met meerdere mensen...
De kaarten die er maar 1 keer inzitten vind ik net handig omdat ze makkelijk opgeroepen kunnen worden en om plaats vrij te houden voor anderen + je hebt er eigenlijk niet meer nodig dan 1 als je het totale deck eens bekijkt... (denk ik toch)
Erg bedankt trouwens voor je lijstje er zitten idd wel enkele interessante kaarten tussen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Artifact - Blue Deck

Bericht door pi »

Als er geen budget is om rekening mee te houden: ancestral recall, time walk, mox sapphire en black lotus. Schrik niet als je de prijzen op zoekt. Dit is binnen budget? Anders gelieve een budget aan te geven, want vaak blijkt dat anders veel suggesties buiten het budget vallen en je dan bar weinig kan met de feedback. Misschien kun je ook het formaat dat je speelt aangeven? Dit vraag ik met een zelfde reden, het is niet handig als ik suggesties ga doen die je niet kunt spelen omdat die kaarten niet in je groep toegestaan zijn.

Sowieso wil je de Urza landjes zoveel mogelijk spelen omdat ze anders eigenlijk niet zo heel nuttig zijn. Misschien zijn Cloudpost, Glimmerpost en Vesuva een beter idee? Het levert vergelijkbare hoeveelheden mana op, als het meezit zelfs aardig meer, terwijl die extra levens je ook goed zullen helpen om sommige decks op afstand te houden. Ik zou 1-2 Capsize in je deck stoppen, handig als extra verdediging, maar indien nodig ook zowel een goede plek om veel mana in te stoppen als een manier om nog meer levens van je Glimmerpost te krijgen laat in het spel.

In het algemeen wil je deck te veel verschillende dingen doen en doet het eigenlijk geen er van erg goed*. Je speelt heel veel kaarten maar een paar keer waardoor je er niet op kunt rekenen (zoals Donnie Darko al aangaf). Je zal dan vaak de verkeerde kaarten pakken voor de huidige spelsituatie. Het is (vaak) een beter idee om op 1 taktiek te focussen en daar zo goed mogelijk in proberen te zijn. Je zou bv kunnen prberen om de Disk en Forge altijd in het spel te krijgen met wat van je artifact creatures om dan alles van hun op te blazen en ze langzaam dood te beuken. In dat geval moet je dus wel zorgen dat je de Disk en de Forge consistent in het spel kunt krijgen. Kuldotha Forgemaster en Tinker kunnen daarbij goed helpen en ze laten je zelfs toe om nog een paar "silver bullets" in je deck te houden voor vervelende situaties (dat zijn kaarten die je 1x speelt om op te zoeken wanneer je ze nodig hebt).

* Dit is vanuit mijn oogpunt he, het kan perfect zijn voor jouw speelgroep.

Wat ik als ik jou was in eerste plaats zou doen is voor jezelf verzinnen wat je belangrijkste taktiek moet zijn in je potjes. Vanaf daar kunnen we goede suggesties geven voor hoe je het beste die taktiek kunt implementeren.

Aangezien ik nu je reactie op Donnie Darko lees; je focust toch vooral op multiplayer? Multiplayer en een tegen een zijn echt heel anders kwa deck bouwen. Ik ben het er alleen niet mee eens dat er extra kaarten nodig zijn. Dit is namelijk alleen het geval als je potjes normaal erg lang duren, wat gewoonlijk alleen gebeurt als decks niet erg sterk zijn en er "stalemates" ontstaan. Ik speel zelf btw bijna exclusief multiplayer. Waar ik het wel mee eens kan zijn is dat variatie helpt in multiplayer. Je moet met meer verschillende problemen om kunnen gaan omdat potjes vaak langer duren en er dus meer problemen in een potje langs komen. Ik zou dus zeker voor de "silver bullet" taktiek gaan, maar dan wel met 1 hoofdplan waarmee je zou moeten kunnen winnen tenzij de tegenstanders erg dwars zitten. De Forge is typisch een kaart die je maar 1x wilt spelen, maar de Disk zou je bv wel 4x willen spelen en verder een aantal kaarten die de Forge in het spel leggen zoals degenen die ik eerder noemde.

Kun je misschien wat meer over je speelgroep vertellen? Wat doen de decks die je tegenover je ziet precies? Hoe lang duren de potjes? Hoe winnen mensen meestal?

Min of meer, des te meer informatie je ons kunt geven, des te meer we voor je kunnen betekenen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie