Elf "ball" Legacy

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Elf "ball" Legacy

Bericht door AceSpade »

- wat moet jouw deck doen?
Zoals ik onderaan vermeld had. Ik moet zo snel mogelijk naar 5 creatures komen.
Ik probeer zo snel mogelijk mijn hele deck leeg te spelen om vervolgens met haste / Coat Of Arms een rush te doen.
Met 5 creatures kan ik infinit mana / card draw functie doen met Priest of Titania / Elvish Archdruid en Staff Of Domination
Ik had liever Emrakul gehad in plaats van Sarkhan maar deze heb ik niet. Dus vandaar. Ik kan het natuurlijk wel eens proberen met Proxy. Kan ik Skyshroud Elf ook vervangen.
Ik heb zo juist een test gedaan en met Heritage Druid en Nettle Sentinels / Glimpse Of Nature kan ik ook zo goed als een infinit combo doen. Helaas had ik Sarkhan in mijn hand i.p.v Emrakul.
Anders was het een turn 2 kill. 90 elven opgebouwd met voornamelijk Elvish Promenades.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Legacy
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Vampire, Storm, Humans.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Elven zijn squishy.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1 op 1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Niet zo zeer. Zolang het maar geen 25 euro kaarten zijn.

Lands

16x Forest
3x Wirewood Lodge
1x Gaea's Cradle

Creatures

1x Heedless One (Vervangen door Elvish Visionary)
1x Taunting Elf
2x Jagged-Scar Archers (Vervangen door Elvish Visionary 2x)
4x Heritage Druid
4x Nettle Sentinel
1x Skyshroud Elf
3x Llanowar Elves
4x Elvish Archdruid
4x Priest of Titania

Instants/Sorceries

3x Hunting Triad
4x Elvish Promenade
3x Glimpse Of Nature

Artifacts

4x Staff Of Domination
1x Coat of Arms

Planeswalkers

1x Sarkhan Vol

Mijn deckje werkt als volgt.
Ik heb mana acceleration nodig. Dus de Llanowar Elves zijn lekker cheap. Heritage Druid met Nettle Sentinels natuurlijk. Ik heb 1-malig een stormdeck met Empty The Warrens tegenover me gehad. Vandaar de Taunting Elf.
Wat de Jagged-Scar's in dat deck doen.. Geen idee.
Staff of Domination geeft me infinit card draw / life gain / untap etc als ik 6 creatures heb + priest of titania / Archdruid.
Skyshroud heb ik erin gepleurd als enige reden om Sarkhan te spelen
Sarkhan geeft me de Haste ability voor net dat ene beurtje eerder.
Heedless One heb ik ook geen idee wat die erin doet. De trample damage was wel leuk denk ik. Ik kan hiervoor beter een acceleration in gooien.

Ik moet z.s.m naar 6 creatures komen om dus de infinit combo te triggeren met Staff Of Domination. Enige suggesties? Of weet iemand een sneller Elf Ball deck? Dit is namelijk een turn 3 - 4 trigger mits ik een beetje normaal raap.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door pi »

Je antwoord op "wat moet jouw deck doen?" helpt niet je deck te begrijpen, dat je dna wil winnen kan voor tig totaal verschillende decks gelden, kun je misschien meer toelichting geven? Het doel van de vragen is niet om ze beantwoord te krijgen omdat het moet, maar om je deck en je situatie beter te kunnen begrijpen. "Elven zijn squishy" gaat bv ook niet erg helpen. Welke kaarten of effecten zie je die een probleem vormen? Waarom vormen die precies een probleem? Eventueel, waar heb je zelf al aan gedacht ter ooplossing hiervan en waarom werkte dit niet?

Is er een reden dat je niet iets als dit, of een vergelijkbaar deck met Emrakul kill, hebt gebouwt?
http://www.starcitygames.com/magic/lega ... rimer.html
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door AceSpade »

Ik kan inderdaad Quirian Ranger en Wirewood Symbiote gebruiken. Maar hiervoor heb ik Emrakul nodig. Ik zal deze proberen te ruilen of kopen. En daarbij kan ik Wirewood Lodge weg halen en daar 1 á 2x nog Craea's Cradle in pleuren.
Ik heb de "Wat moet je deck doen" eventjes aangepast. Ik had de info onderin neer gezet.

Mijn probleem is iemand speelt een storm deck. Maar hij heeft me uitgedaagd en natuurlijk kent hij mijn deck maar al te goed en heeft hij hierin Volcanic Fallout's enzo gegooid. Ik verwacht alleen niet dat deze letterlijk in Legacy toernooien gespeeld word. Ik heb zelf nooit een Legacy toernooi gespeeld.

De reden waarom ik niet zo'n soort deck heb gebouwd is puur vanwege het feit dat het er nogal flawed uit ziet. Je bent echt specifiek afhankelijk van Glimpse Of Nature. Als er een Pitting Needle in play komt die zegt "Glimpse" dan schijnt het deck niet te werken. Mijn deck daarin tegen heeft nog veel alternatives. Staff Of Domination werkt erg goed. Daarbij als die weg zou vallen zou ik mogelijkerwijze nog met glimpse kunnen winnen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door pi »

Ik heb wel eens een erg vergelijkbaar deck op een Legacy tournooi gespeeld (voornaamste verschil was de Emrakul ipv Entity kill), het is erg goed. Needle op Glimpse werkt trouwens niet, het is geen activated ability. Op tournooien denk ik dat je meer Engineered Plague zult vrezen, ik gaf zelf ook de voorkeur aan Archdruids boven Priests om die reden. Bedenk je dat jij 8 van dat soort elfjes speelt puur om je Staff betrouwbaar te maken, dat is een hoop kaarten omdat te doen.

Zoals de auteur ook aangeeft, Visionary + Symbiote zijn ook een heel goede draw engine die je 2 extra kaarten per beurt geeft (omdat je de Visionary ook in de beurt van je tegenstander kan bouncen). Deze 2 komen sneller op gang dan de Staff en hoewel ze niet infinite gaan met genoeg elfjes werken ze wel beter samen met de rest van de auteur zijn deck. Ik zou het deck zeker eens testen voor je het flawed noemt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door AceSpade »

Ja inderdaad. Ik zag niet "Return target Elf". Ik dacht dat het gewoon een land was dus vandaar.
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door AceSpade »

Is het aan te raden om Staff Of Domination te vervangen met Slate of Ancestry?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door pi »

Ik denk dat beide te langzaam zijn voor Legacy eigenlijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
AceSpade
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: ma feb 27, 2012 1:29 pm

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door AceSpade »

Klopt ik heb het net best wel gevoeld. 5:0 verloren tegen een storm deck haha.

Ik ga het dan toch houden op Type 2. Wat zijn momenteel aan te raden type 2 decks?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Elf "ball" Legacy

Bericht door pi »

Op zich zijn snellere combo decks ook wel een zwakte voor elfjes, dan komt het vooral op je sideboard aan. Mindbreak Trap vind ik zelf best een goede optie om mee tegen Storm te vechten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie