[EDH] Azami, Lady of Scrolls

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Leroy
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 1:35 am

[EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door Leroy »

Hier is mijn eerste EDH deck dat ik gemaakt het met Azami, Lady of Scroll als commander.

Eerst de decklist:

Commander (1):
Azami, Lady of Scrolls

Artifacts (15):
Chrome Mox
Mox Diamond
Sky Diamond
Gilded Lotus
Sol Ring
Grim Monolith
Mana Crypt
Mana Vault
Cloud Key
Helm of Awakening
Sapphire Medallion
Extraplanar Lens
Gauntlet of Power
Scroll Rack
Sensei's Divining Top

Planeswalker (1):
Tezzeret The Seeker

Wizard creatures (17):
Cursecatcher
Fatestitcher
Glen Elendra Archmage
Magus of the Future
Martyr of Frost
Merrow Levitator
Patron Wizard
Rimewind Cryomancer
Sea Scryer
Sigil Tracer
Stonybrook Banneret
Surgespanner
Temporal Adept
Trinket Mage
Vedalken Æthermage
Voidmage Prodigy
Willbender

Non-wizard creatures (3):
Ethereal Usher
Palinchron
Phyrexian Metamorph

Enchantments (3):
Future Sight
Mind Over Matter
Power Artifact

Instants (19):
Blue Sun's Zenith
Capsize
Cryptic Command
Dizzy Spell
Flusterstorm
Foil
Force of Will
High Tide
Impulse
Long-Term Plans
Mana Leak
Misdirection
Muddle the Mixture
Mystical Tutor
Pact of Negation
Snap
Spell Pierce
Stroke of Genius
Turnabout

Sorceries (4):
Braingeyser
Call to Mind
Ponder
Time Spiral

Land (37):
Academy Ruins
Strip Mine
Tolaria West
Snow-Covered Island 34x

Het is de bedoeling om snel op gang te komen en de ander tegen te werken door alle belangrijke dingen te counteren. Op het moment dat je goed in het spel zit, wil je het spel geeindigen door met een hoge Storm-count te winnen met Brain Freeze of door een hoop mana te maken en dan te finishen met Blue Sun's Zenith of Stroke of Genius die je kan kopieeren met Echo Mage of Sigil Tracer. Het geen waar ik bij ons het meest te maken heb zijn vooral creature based decks. Meestal spelen we met z'n 3-en dus heb ik te maken met twee tegenstanders tegelijk omdat ik vaag het grootste gevaar ben.

Hier zijn een paar combo's die leuk zijn om te spelen:

Azami, Lady of Scrolls + Sage of Fables; wat je met deze twee kan doen is zodra je een blauwe spell speelt, eerst een kaart pakken door Sage of Fables te tappen met Azami, daarna untapt hij omdat je die blauwe spell speelt. Alle blauwe spells hebben als extra effect 'draw a card' als het ware.

Fatestitcher + Mana Vault // Grim Monolith // Gilded Lotus; Fatestitcher is best handig om deze artifacts te untappen voor extra mana.

Phyrexian Metamorph + Academy Ruins; dit is een leuke combo's om Legendary's kapot te maken, vooral andere generals. Dit kan je keer op keer doen, indien je de mana hebt natuurlijk.

Sensei's Divining Top + Cloud Key // Helm of Awakening + Future Sight // Magus of the Future; met deze combo kan je de bovenste kaart spelen voor 1 mana minder. Wat je kan doen is een kaart pakken met Sensei's Divining Top die vervolgens bovenop komt te liggen. Die mag je gratis spelen, en vervolgens kan je het opnieuw doen. Op deze manier kan je je hele deck rapen waardoor je alles hebt wat je nodig hebt, en je storm count gaat lekker omhoor voor Brain Freeze.

Palinchron + Extraplanar Lens // Gauntlet of Power // High Tide; met deze combo kan je 7 islands tappen voor 14 (of meer) mana. Je speelt Palinchron voor 7 mana (dan heb je nog 7 mana over) en dan gebruik je z'n ability om hem weer terug te halen naar je hand. Nu heb je nog 2 mana over, en kan je het opnieuw doen. Doe dit net zo lang totdat je alle mana hebt die je nodig hebt. Ook op deze manier kan je je Storm-count flink opvoeren

Azami, Lady of Scrolls + Mind Over Matter; deze combo doet op zich zelf niks gevaarlijks voor de tegenstander, maar het laat je wel alle kaarten van je library halen die je nodig hebt om één van de bovenstaande combo's te spelen. Je tapt een wizard om een kaart te pakken, en je discard een kaart om die zelfde wizard te untappen, net zolang totdat je alle kaarten hebt die je wil.

Als mensen nog voorstellen hebben zijn die natuurlijk altijd welkom.

Grt, Leroy
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door pi »

Mikken de andere spelers uit je groep ook op competitief EDH? Sowieso, is dat je doel?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Leroy
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 1:35 am

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door Leroy »

In onze groep zijn ze niet zo competitief maar daar gebruik ik iets andere decklist. Deze lijst die ik net gepost heb is wel bedoelt voor competitief play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door pi »

Dat maakt natuurlijk wel heel erg uit voor het deck. Sowieso hebben we een topic met vragen bij het posten van een decklist die soms handig kan zijn:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3192

Ik denk dat een aantal van de vragen wel relevant zijn in dit geval (al heb je er ook al een aantal beantwoord).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Leroy
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 1:35 am

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door Leroy »

- wat moet jouw deck doen? 
Het is de bedoeling je tegenstanders een beetje onder controle te krijgen door gevaarlijke dingen te counteren en te removen. Zodra je alles hebt wat je nodig hebt ga je los met Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius of een Brain Freeze.

- welk formaat speel je gewoonlijk? 
Dit is uiteraard een EDH deck.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je? 
De decks spelen vooral creature bases decks die niet een direct gevaar vormen. Het wordt lastig als het spel langer duurt omdat ze dan teveel dmg kunnen doen. Deze decklist is eigenlijk gemaakt om zo snel mogelijk te winnen, dus niet echt 'vriendelijk' zeg maar.

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb nog niet echt problemen ondervonden maar ik heb niet zo veel gespeeld met deze specifieke lijst.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? 
Meestal multiplayer.

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? 
Ik heb niet echt budget ofzo, maar het moet niet te gek worden natuurlijk:P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door pi »

Kun je ajb "niet te gek" defineren? Is Mana Drain een optie?

Je hebt denk ik een andere kaart in je hoofd dan de Sage in je eerste combo. Power Artifact vormt eventueel nog een combo met Grim Monolith of misschien is Rings of Brighthearth een idee die samenwerkt met Basalt Monolith en ook heel erg met je generaal en andere kaarten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Leroy
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 1:35 am

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door Leroy »

Ik heb wat kaarten verwisseld:
+ Turnabout; deze combo'd leuk met Sigil Tracer. Je kan Turnabout een paar keer kopieeren met Sigil Tracer. Daarna untap je je land en je wizards voordat je de laaste versie van Turnabout laat resolven. Die kan je vervolgens weer kopieeren. Het resultaat lijkt op Mind Over Matter. Je kan, mits je niet wordt gehinderd, alles tappen, untappen, kaarten pakken en mana maken.

+ Dizzy Spell; dit is eigenlijk onze tweede Mystical Tutor. Je kan transmuten voor belangrijke combo pieces zoals High Tide, Sensei's Divining Top en als je een andere combo piece nodig hebt, dan transmute je gewoon voor Mystical Tutor zelf.

+ Muddle the Mixture; het zelfde veraal als Dizzy Spell eigenlijk.

+ Braingeyser; deze vervangt Brain Freeze, omdat Brain Freeze nogal gevoelig is voor kaarten als Kozilek, Butcher of Truth

- Rhystic Study; deze kaart is in het begin vind ik net iets te duur qua mana, en later in het spel heb je toch wel genoeg card draw.

- Redirect; deze heeft plaats moeten maken voor iets anders.

- Supreme Inquisitor; deze had ik er alleen maar in om er zeker van te zijn dat Brain Freeze zou werken.

- Brain Freeze; vervangen door Braingeyser

@ Pi; ik weet niet hoe ik er bij kwam, maar ik bedoelde natuurlijk Merrow Levitator ipv Sage of Fables. Mana Drain vind ik iets te begrotelijk. Het ligt er een beetje aan hoe goed de kaart is. Als iemand een suggestie heeft die het deck veel beter maak. Dan ben ik bereid er ~50e voor neer te tellen. Power Artifact vind ik een goed voorstel. Zodra ik weer meer tijd heb, zal ik kijken hoe ik m er in ga passen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door pi »

Mutavault is btw een landje dat je makkelijk kunt spelen met wat synergie, ook Minamo, School at Water's Edge kan best ok zijn omdat hij normaal een extra kaart pakken zal zijn met je generaal met vrijwel geen nadeel. Misschien zou ik Dust Bowl boven de Mine overwegen. Met zoveel basics zou ik al snel richting Thawing Glaciers kijken, maar eerder nog zou ik me afvragen of er niet betere non-basics zijn die je kunt spelen. Of, alternatief, als je er toch zoveel speelt zou ik wat kaarten spelen die er gebruik van maken, zoals Back to Basics.

Intuition is eventueel ook een goede tutor in blauw.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Leroy
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 1:35 am

Re: [EDH] Azami, Lady of Scrolls

Bericht door Leroy »

Ik heb een paar kleine veranderingen toegevoegd.

+ Sea Scryer; dit is een leuk kaartje om een beetje mana te maken, ik zit te overwegen om m te vervangen met Sage of Epityr.
+ Power Artifact; dit was een hele goede suggestie, ik vind de combo met Grim Monolith zelfs beter dan de combo met Palinchron, veel sneller te spelen omdat je minder land nodig hebt.
+ Call to Mind; deze vervangt Relearn, hij doet precies het zelfde, alleen kost hij 2U in plaats van 1UU, wat makkelijker te betalen is.
+ 2x Snow-Covered Island; deze vervangen Reliquary Tower en Riptide Laboratory.

- Beguiler of Wills; deze is te duur.
- Spin Into Myth; ik heb deze kaart er uit gehaald omdat ik m te duur vind, het doel van dit deck is om zo snel mogelijk te winnen. Met 1vs1 spellen wint hij, mits je niet tegen een ander control deck speelt, makkelijk in 5-6 beurten.
- Relearn; deze is vervangen door Call to Mind
- Reliquary Tower; als ik puur speel om snel te winnen, dan win je voordat je de gelegenheid hebt om veel kaarten te pakken.
- Riptide Laboratory; deze kaart heb ik eigenlijk bijna nooit nodig, en de kans dat je m nou net hebt op dat ene moment, komt vrijwel nooit voor.

@ Pi; ik wil eigenlijk zoveel mogelijk islands houden om veel mana te krijgen, omdat die meer mana geven met High Tide, Gauntlet of Power en Extraplanar Lens. Thawing Glaciers is wel een kaart die ik zal overwegen. Ook zal ik kijken of Intuition een plaatsje kan krijgen.
Plaats reactie