Demon Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Ja, ik ga waarschijnlijk een betere beschrijving moeten geven: het ging me om een kaart die ik me ergens vaag herinnerde die iets van een swap moest voorstellen, je sact een creature en krijgt in plaats daarvoor een creature uit je yard terug... Maar het kan ook zijn dat ik me het verkeerd herinner en dat ie in plaats van in play naar mn hand zou gaan. Gatherer wil ook niet echt meer, moet even kijken of ik hem via een andere zoekmachine kan krijgen.

Nee, dat weet ik, maar ik ben wel een voorstander van in een geval als dit hardop consideren, misschien was er wel een belangrijke mogelijkheid die de Dance bood die ik over het hoofd zag :D
Ik had nog niet eens bedacht dat ik de death op kon zoeken met Plunge... Wel balen dat ik alle andere kaarten moet exilen, en ze niet in mn yard mag stoppen, dat had de death wel leuk gevonden :P
De Brainspoil is zeker een goede suggestie, in een time of need extra removal (één van mijn tegenstanders binnen de groep speelt een spinnendeck met o.a. Swarmyard, dus anti-regen removal is nooit weg. Met die swarmyards had hij overigens mijn Minion of Leshrac ook gelijk een nieuwe roeping gegeven xD), en de kaarten die ik ermee kan zoeken zijn kaarten die ik inderdaad vaak ook heel fijn om te hebben... Denk aan Rise from the grave en Cauldron of Souls. Zijn niet veel redenen waarom ik Rise zou verkiezen boven Death, maar de mogelijkheid hebben is toch fijn... En mijn Cauldron samen met een Soldevi Adnate naast de Carnifex geeft me een totaal van 5 -1/-1 counters op alle creatures, wat me maar 2 landjes tappen hoeft te kosten. De Phalanx kan inderdaad naast mn Carnifexes ook nog mn Reaper from the Abyss en Xathrid Demon zoeken, maar ik denk dat ik over het algemeen voor dat doel wel uit kan met mn Blood Speakers. Mocht ik nog een plekje over hebben, dan zou ik het nog altijd kunnen overwegen als laatste redmiddel (heb potjes gehad waar mn speakers keer op keer doodgingen zodra ze in play kwamen...), en zn enter the battlefield ability is ook heel leuk. Geflipte Nezumi Graverobber en een Soldevi Adnate ernaast en ik heb elke beurt een feestje waar ik ook nog 1 gratis mana van krijg :D

Ik vind Transmute van zichzelf ook een hele leuke ability. Loop ook al een vrij lang tijdje met het idee rond om te proberen daar een deck omheen te bouwen, dat je in principe je hand kan aanpassen aan wat je voor je ziet. Waarschijnlijk is daar alleen het nadeel van dat je vrijheid enorm beperkt wordt omdat je genoeg transmuters moet hebben... Maar 1 of 2 transmutejes om dingen als Death op te zoeken is natuurlijk ideaal ;P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Bedoel je Recurring Nightmare, Hell's Caretaker of Victimize? Probeer eens manabase.com waar de cardlinks ook naar verwijzen, vind ik zelf sowieso een handigere zoekmachine.

Een Transmute deck heeft denk ik niet zo'n zin, het zijn meer ondersteunende kaarten en ze doen te veel verschillende dingen. Ik merk wel vaak dat ik ze graag speel in situaties waar ik een heel flexibel deck wil, soms omdat ik juist meer tutors wil, maar ook zeker vaak als hun abilities welkom zijn. Ik zou vaak niet counters, bounce, graveyard removal of een mogelijkheid om creatures te saccen puur om die dingen spelen, maar de extra toevoeging dat de kaart ook nog een tutor is wanneer ik dat nodig heb is heel goed. Voor elk EDH deck met blauw en/of zwart overweeg ik ze en speel ik er al snel een paar. Vergeet overigens niet de Fleshwrither, misschien niet nodig in je deck, maar wel ook ongeveer een Transmute spell.

Ik negeer overigens de rest van je post niet, maar het lijkt me meer tijd dat je eens moet gaan denken over een volgende decklist, je hebt veel verschillende kanten waar je nu heen kan werken en ik dnek dat je daar eerst een beetje een keus in moet maken. Het wordt denk ik te veel om allemaal in 1 deck te passen (tenzij je er een EDH deck van wilt maken, wat denk ik wel kan, maar dan heb je nog veel meer werk te doen).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Je hebt gelijk. Tijd voor een update:

Erin:
- 1 x Blood Speaker
- 1 x Living Death
- 1 x Brainspoil
- 1 x Plunge into Darkness
- 1 x Demonic Rising
- 1 x Disciple of Griselbrand

Eruit:
- 1 x Swamp (zat er tijdelijk in omdat ik 1 Blood speaker te weinig geleverd had gekregen)
- 1 x Minion of Leshrac (te situationeel)
- 1 x Archdemon of Unx (De Xathrid levert praktisch altijd gewoon meer op)
- 1 x Skirsdag High Priest (Krijg ik niet vaak af, dus gooi hiervoor de disciple erin)
- 1 x Songs of the Damned (De Crypts zijn meestal genoeg als ik op het punt kom dat deze handig wordt)
- 1 x Pristine Talisman (Levert vaak niet zoveel op als ik in de eerste instantie had verwacht. Je wil hem meestal snel spelen om elke beurt life te kunnen gainen, maar meestal wil ik dan eerder zsm een Soldevi of Bog Witch hebben en daarna gelijk aan de demons gaan. Dan zit deze een beetje in de weg met de netto 2 mana die ik eraan uit moet geven.)

Landen:
2 x Crypt of Agadeem
2 x Bottomless Vault
2 x Everglades
2 x Peat bog
15 x Swamp

Creatures:
4 x Blood Speaker
3 x Carnifex Demon
2 x Xathrid Demon
1 x Minion of Leshrac
3 x Nezumi Graverobber
3 x Bog Witch
1 x Disciple of Griselbrand
2 x Soldevi Adnate
1 x Reaper from the Abyss
1 x Skirsdag High Priest

Sorceries:
2 x Rise from the Grave
2 x Zombify
1 x Living Death
1 x Brainspoil

Instants:
1 x Sacrifice
1 x Plunge into Darkness
1 x Terror
1 x Rend Flesh
2 x Nameless Inversion

Enchantments:
2 x Mark of the Oni
1 x Demonic Rising

Artifacts:
1 x Cauldron of Souls
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Ik denk dat dat een vooruitgang is over het geheel genomen, maar, wat denk ik je deck veel meer zou verbeteren is meer focus. 1 Living Death en 1 kaart om hem te zoeken gaat niet veel uitmaken. Ik zou zeker nog een Death toevoegen en zeker ook een Kagemaro omdat die ook te zoeken is en dan minstens 2 en waarschijnlijk 3 Brainspoils om zo wat meer consistentie in je deck te brengen.

In het algemeen is allemaal kaarten 1x in mijn ogen een teken dat er iets mis gaat. Het enige soort deck waarin je dat zou willen is er die ze kan zoeken als "silver bullits" en dan nog wil je er niet zo veel waarschijnlijk. Jouw deck kan veel te weinig zoeken daarvoor en gaat daarom heel onvoorspelbaar zijn. De enige reden waarom je misschien toch even hiermee wilt spelen is om te ontdekken wat wel en niet werkt om daarna snel een paar van die kaarten vaker te spelen en de rest er uit te gooien.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Je opmerking over de deaths is zeker waar, ik zou er in principe ook zeker nog een extra toegevoegd hebben, maar mijn probleem is op het moment dat die kaart gewoon best wel duur is (voor mijn doen). Op Magicunited krijg ik hem voor 3 euro en dat vind ik prima om af en toe te betalen voor een kaart die toch wel heel handig wordt in mn deck (Net als de Reaper from the Abyss overigens), maar ik moet wel een flinke financiele meevaller krijgen wil ik er meerdere gaan bestellen. Eentje extra zou inderdaad ook mn dood niet worden though, dus er is nog wel een kans dat ik die doe. Ik vind Kagemaro nog steeds eng, omdat ik de situatie dat ik met te weinig kaarten in mn hand zit, en dan ofwel een aantal beurten overslaan om meer kaarten te trekken, waarmee ik dan (misschien) mijn tegenstander een enorm voordeel bezorg, ofwel niks aan Kage heb, en zolang mijn tegenstander weet dat ik zijn OP ventje niet doodkrijg door Kage op te blazen kan ik hem/haar (het?) ook niet echt als dreigement gebruiken. Verder zou ik nog kunnen kiezen om Terror te vervangen door een extra brainspoil, maar dat is ook een beetje een bold move, aangezien ik waarschijnlijk de Spoils niet vaak als directe removal zal gebruiken.

Dan krijg je daarna het probleem dat ik het heel moeilijk vind om dingen uit mn deck te elimineren. Bijvoorbeeld, als ik mijn Xathrid Demons eruit zou halen, dan heb ik geen optie meer als de ander zo'n verdediging heeft liggen dat ik er simpelweg niet langs kan komen, of niet mag aanvallen. Dat is vaak mijn probleem: ik wil alternatieven hebben als mijn strategie niet meer werkt of tegengegaan wordt. Daarom vind ik het moeilijk om van 8 kaarten te zeggen dat ik ze er 4 keer in doe en de rest opvul met basics (is weer overdreven, weet ik, maar ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt). De minion of leshrac is denk ik op het moment relatief expendable, omdat hij duur is, veel onderhoud nodig heeft, en ik niet bijster veel aan zn protection heb omdat ik weinig tegen zwart speel. Bovendien is de main reason dat ik er nog één in wilde houden de Swarmyard in het spinnendeck waar ik wel eens tegen speel. Inmiddels weet ik echter dat dit deck er nog een aantal Asceticisms bij gaat krijgen, dus dat ik misschien inderdaad beter voor een optie kan gaan die zowel de yard als de asceticism tegengaat (Zoals de Carnifexes of de Death). Op dezelfde manier kan ik de Demonic Rising elimineren, omdat deze niet echt een counterpiece of een last resort in mijn deck wordt, maar meer gewoon leuk kan werken met enkele kaarten (zoals de Xathrid of de Disciple of Griselbrand). Over Nezumi Graverobbers eruit halen ben ik nog wat sceptisch, omdat ze ook wel hele leuke dingen zijn om een Death mee te initiaten. Hetzelfde geldt voor mijn early acceleratie (Bog witch en Soldevi Adnate), ik weet niet of ik die wel kan missen, omdat ik soms nog steeds handen trek waar ik geen van beiden in heb, wat toch wel belangrijk is om snel iets sterks te krijgen. Ik zou denk ik wel 1 Witch kunnen missen though denk ik.

Zie jij verder zo nog dingen waarvan je denkt dat ze niet "key" genoeg zijn om in mn deck te blijven?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Trouwens, is het misschien een idee om in plaats van (of eventueel in addition to) de Brainspoils een stel Rune-scarred Demons erin te mikken? Die kunnen gewoon alles zoeken en ik kan ze reanimaten en dan bijvoorbeeld Living death zoeken, Demon saccen, Death spelen, nog een keer zoeken of Rune-Scarred Demon samen met Soldevi Adnate en Nighteyes the desecrator. elke beurt kaart zoeken en krijg er 2 mana voor. Dat klinkt me niet gek in de oren...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Tuurlijk, alleen is 7 mana best veel. Daarnaast probeer je dan weer kaarten toe te voegen terwijl je juist dingen zou moeten elimineren.

Het voordeel van de variatie is inderdaad dat je 'alles' kunt beantwoorden, het punt is alleen dat je langs zoveel andere kaarten moet voor je ze pakt dat zoiets meestal niet de moeite waard is. Het is vaak een veel beter idee om te focussen op iets en dat heel goed te kunnen. Als je toch voor alles een oplossing wilt hebben dan is het zaak om dat zo efficient mogelijk te doen. Zoveel mogelijk overlap vinden in je antwoorden en alleen antwoorden spelen die ook nut hebben als je ze niet in de juiste situatie pakt. Daarbij wil je dan een efficiente engine spelen die zorgt dat je je antwoorden snel pakt zodat je er echt op kunt rekenen dat dat lukt.

Je vroege acceleratie is eigenlijk vrij langzaam. Een paar kopietjes van Worn Powerstone doen eigenlijk hetzelfde zonder dat je er iets voor op moet offeren en Coalition Relic kan ook een optie zijn als je bang bent te weinig kleur te krijgen.

Het is lastig voor mij om te zeggen wat je weg moet strepen. Ik geef er zelf de voorkeur aan om alleen maar dingen te suggereren die je zou kunnen overwegen en het dan aan jezelf over te laten om te kiezen of en hoe je de suggestie wil implementeren. Dit doet natuurlijk een bijdrage aan dat je deck resulteert in van alles wat. Ik zou eerst eens wat potjes spelen, ervaring opdoen en dan eens gaan kijken wat je zelf denkt weg te kunnen strepen en waarvan je denkt meer nodig te hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Daarom overweeg ik dus ze in plaats van de brainspoils te doen. Dan hoef ik niet nog meer te elimineren. De cost is inderdaad een beetje nasty, maar als ik hem late-game krijg, waar hij het handigst wordt, heb ik de mana toch wel. En ik haal er 2 7 mana beesten voor uit (de minion of leshracs)...

Het punt is dat de Adnates ook laat in het spel nog handig kunnen zijn, om dus creatures die doodgaan te denyen en er mana voor te krijgen, of dus om synergies zoals die met de genoemde Rune-Scarred Demon af te krijgen. De witches combineren verder gewoon heel leuk met de Rise from the deads en Zombifies.

Ja, klopt, het was meer van, zie je echt nog iets waarvan je denkt dat het heel erg out of line is. Snap dat ik het beter kan beoordelen dan jij omdat ik er al mee heb gespeeld. Toch bedankt voor je adviezen! Ik ga kijken wat ik er nu van maak.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie