Demon Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Daarom probeer je te zorgen meerdere manieren te hebben om je plan uit te voeren. Bijvoorbeeld door meerdere creatures te spelen die hetzelfde doen of meerdere manieren om je creature te vinden of manieren om hem te beschermen. Of mogelijk zoek je meer manieren die samenwerken, zie bv mijn Lyzolda artikelen, waar ik een hele hoop verschillende kaarten zocht die samenwerken met rode en zwarte creatures sacrificen. Een ander alternatief is meerdere (complementaire) plannen hebben, zoals ik bv in het begin met Lyzolda probeerde, door Zombie synergie te gebruiken. Nog steeds zit een beetje daarvan in het uiteindelijke deck in de vorm van met name Unholy Grotto die ik vrijwel gratis kan spelen en die zeker in langere potjes vaak leuke Zombies terug kan halen (in een potje afgelopen zondag bv steeds Fleshbag Marauder).

Natuurlijk kun je niet rekening houden met alles wat mogelijk kan gebeuren, maar, je kunt wel met waarschijnlijke situaties rekening houden. Zeker in langere multiplayer potjes zal er vanzelf een keer mass removal gespeeld worden of targetted removal op jouw creatures, iemand zal een keer een groot creature voordeel hebben, er zullen waarschijnlijk op een gegeven moment vervelende artifacts, enchantments en/of planeswalkers in het spel zijn, etc. Ken de groep waarmee je speelt en pas je plan aan hun aan zeg maar (ook wel metagamen genoemd).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Hmm, nou ik heb op zich wel een aantal strategieën, maar die maakten klaarblijkelijk niet veel indruk. Dingen die ik tot nu toe heb gebruikt zijn zoals jij al zei meerdere Carnifex demons op het veld hebben om dan heel makkelijk de rest van het veld leeg te maken, Reaper from the abyss icm dingen als Blood Speaker en Soldevi adnate om heel makkelijk dingen om te leggen, Xathrid Demon of Minion of Leshrac met meerdere Blood speakers die ik dan na er 3 gesact te hebben met 1 demon allemaal weer terughaal naar mn hand... Als het veld bij de tegenstander eenmaal leeg is, kan ik best hard rammen met mn Demons. Wat is er precies mis met die strategieën?

Wat jij metagamen noemt klinkt mij echt als counterplayen... Dat wil ik iig niet, dan lijkt het me dat je op de lange termijn gewoon decks krijgt die elkaar compleet disablen, dan krijg je toch geen leuk potje meer?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Maar wat is de overlappende strategie van het hele deck?

In het extreme zou dat kunnen gebeuren, maar dan alleen als andere hun decks niet aanpassen en geen nieuwe decks bouwen. Zo wel dan passen zij zich weer aan aan jouw deck(s) en vormt er een balans. Dat is een heel gezonde situatie en goede kans dat anderen in je groep (eventueel onbewust) al mee bezig zijn. Eigenlijk doe je het zelf al een beetje door met creature removal te spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Ik vrees dat ik je nog steeds niet goed begrijp. Wat ik aan strategie zie in mijn deck is dus het veld leeg maken bij de opponent om dan makkelijk hard aan te kunnen vallen. Het werkt dus alleen minder tegen decks die niet afhankelijk zijn van creatures.

Nou ja, als we ons zo aan elkaar blijven 'aanpassen' dan countert hij mijn deck het ene moment, vervolgens bouw ik een nieuw deck waarmee ik hem counter etc. etc... Of niet? Verder ben ik niet echt een actieve deckbouwer, ik kan flink lange tijd lol beleven aan hetzelfde deck... En zwart spelen zonder creature removal... Wat kan ik dan nog wel removen? Creature removal speel ik al bijna door uberhaubt met zwart te spelen..
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Dat is op zich een strategie. De implementatie aan de andere kant is misschien niet helemaal ideaal. Als ik naar je lijst kijk zie ik een hoop kaarten die niet heel erg samenwerken met het grootste deel van de rest van je deck. Ik zou dan verwachten dat ik ergens in je lijst kaarten terug vind die de verbinding vormen tussen deze losse kaarten. De 'lijm' die het allemaal verbindt als het ware. Het punt is dat ondanks je strategie het uiteindelijk toch nog een hele hoop op zichzelf staande kaarten zijn. De strategie, kijkend naar het deck lijkt te zijn, accelereer naar een groot beest, speel eventueel een beetje removal, hoop dat ze het grote beest niet slopen, of, speel nog een groot beest als ze de eerste slopen. Ondanks dat het board van je tegenstander leeg maken/houden deel van je strategie is, speel je behoorlijk weinig kaarten die dit kunnen doen. Ik zou me zelf bijvoorbeeld geen demon deck met jouw strategie voor kunnen stellen waarin je niet kagemaro, first to suffer zou spelen.

Ik vrees dat ik het niet duidelijker uit kan leggen. Er mist voor mij simpelweg iets wat van een aantal losse kaarten 1 geheel maakt, maar ik zie geen mogelijkheid om dat te doen, dus kan ik geen goed voorbeeld noemen.

Ik denk dat je zwaar overschat hoe hard decks 'gecountered' kunnen worden en hoe efficient het is om een 'counterdeck' te spelen. Iemand die heel veel antwoorden speelt komt zelf niet aan spelen toe en iemand die zijn deck zo bouwt dat hij Pietje volledig 'countered' gaat van ieder ander verliezen. De suggestie is niet om te proberen je te richten op 1 deck te verslaan, maar om patronen te zoeken in alle decks die je tegenover je ziet. Bijvoorbeeld zie je tegenover je een blauw merfolk deck en een rood goblin deck (gesimplificeerde situatie), je zou nu in je deck bijvoorbeeld boil, choke en red elemental blast kunnen spelen en daarmee alle potjes van het merfolk deck kunnen winnen en alle potjes van het goblin deck daarna verliezen omdat je zoveel onbruikbare kaarten pakt, op dezelfde manier kun je je deck vol stoppen met douse, chill en blue elemental blast om van het goblin deck te winnen, maar dan verlies je van het merfolk deck. Als je nou iets meer afstand neemt van de situatie en er even over nadenkt dan realiseer je je hopelijk vanzelf op een gegeven moment dat beide decks proberen te winnen met goedkope beestjes, als je dus een manier vindt om goedkope beestjes aan te vallen dan maakt dat je deck sterker tegen beide decks. Een slecht voorbeeld zou zijn necroplasm, die inderdaad graag goedkope beestjes oppeuzelt, beter zouden mogelijk zijn: engineered explosives, pernicious deed en/of ratchet bomb. Deze zou ik beter noemen omdat ze meer problemen op kunnen lossen, hoewel in de 1 op 1 wereld de meer efficientere oplossing vaak de voorkeur heeft (misschien iets als pyroclasm, night of souls' betrayal of in dit specifieke voorbeeld engineered plague).

Wat je toe kunt passen op een kleine meta met 3 decks kan in weze ook voor een grote meta. Als 90% van de decks creature based is, dan wil jij om je kansen te vergroten een manier verzinnen om van creatures te kunnen winnen. Als je heel veel vervelende planeswalkers tegen komt in verschillende decks dan vergroot je je kansen tegen een willekeurig deck met het spelen van antwoorden daarop. Etcetera. Het gaat niet om van 1 deck winnen, het gaat om nadenken over wat je waarschijnlijk tegen komt en je keuzes bij het deck bouwen zo te nemen dat je deck de grootste totale kans heeft om te winnen. En, ja, als al je tegenstanders altijd mono blauw spelen dan is het inderdaad mogelijk om een puur 'counterdeck' te spelen vol met boils en chokes, maar deze situatie is extreem onwaarschijnlijk binnen een groep.

Ik ben je niet aan het aanraden om een niet leuk deck te maken, of om puur op 1 tegenstander te focussen, alleen maar om rekening te houden met wat je waarschijnlijk tegen komt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Right, wat meer mass removal kan ik ws wel eens een denken... Mijn strategie is inderdaad naar een groot beest accelereren, mochten ze dat beest slopen dan kan ik in een gunstig geval Soldevi adnate of Sacrifice gebruiken om een nieuw beest te spelen. Verder denk ik persoonlijk dat je onderschat hoe snel een Reaper from the Abyss met wat sacrificial of wat katalyserende removal of een paartje Carnifex Demons creatures kunnen killen bij de ander... Die Kagemaro is zeker geen slecht idee though. Ik vind de blood speakers een redelijke opstap naar een "lijm" ze komen makkelijk terug, kunnen zelf saccen, zoeken Demons, wat wil je nog meer?

Ik denk dat mijn groep een stuk minder competetief is ingesteld dan de jouwe... Ik bedoelde niet dat je er letterlijk op moest gaan bouwen om 1 specifiek deck de grond in te kunnen trappen, ik bedoelde meer dat ik bang was dat je dan meer met geld naar elkaar gaat gooien om maar weer meer antwoorden tegen het deck van de ander of de antwoorden van de ander op jouw deck te halen. Ik ben zelf meer een fan van gewoon een deck bouwen dat van zichzelf goed werkt, en spelen tegen iemand die dat ook doet, zonder dat je gericht scharnierpunten van de ander onderuit schiet, als je snapt wat ik bedoel... Mijn hoogste doel is het niet het potje winnen, zolang het een leuk (lang) potje wordt waarin het nu eens de ene kant op gaat, dan weer de andere ben ik tevreden. Nogmaals: Ik bedoel niet dat ik geen waarde hecht aan een gewonnen spelletje, ik vind een leuk potje simpelweg belangrijker dan een gewonnen potje.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

De Speakers zijn een begin ja, mogelijk kun je ze met een paar Buried Alive betrouwbaarder maken? Zou je misschien wel moeten kijken voor relatief goedkope demons of wat meer reanimatie (zoek 2 Speakers en een Demon, reanimate de Demon en krijg de Speakers terug). Een kaart als de Reaper zou door iedereen in mijn groep herkend worden als een groot probleem en vaak niet eens een hele ronde blijven leven, of als hij dat wel doet dan is dat omdat meerdere spelers hem handig vinden. De Kagemaro is dan betrouwbaarder omdat hij zijn ding gelijk kan doen.

Het is absoluut niet noodzakelijk om veel geld uit te geven. Het is heel normaal dat decks zich sowieso in de loop der tijd ontwikkelen, ik kan me niet voorstellen dat jij je decks nooit wijzigt (waarom vraag je anders hier om feedback ;)). De suggestie is om als je dan toch je deck gaat wijzigen je dat op een manier doet die rekening houdt met de decks die je tegenover je ziet. Sterker, ook als je puur op een leuk potje mikt, misschien zelfs juist als je dat doet, dan is dat ook heel belangrijk. Misschien moet in dat geval de afweging meer zijn of je er voor kiest bepaalde kaarten niet te gaan spelen omdat ze anderen te hard raken. Er kan overigens wel inderdaad een soort "arms race" optreden waar decks meer en meer op elkaar aangepast worden, maar dit is niet noodzakelijk aan geld gerelateerd (aangezien veel magic kaarten wel goedkoop zijn). Ik ben het wel met je eens dat je deze situatie moet proberen te voorkomen of anders ten minste binnen de perken moet houden, maar ook dan moet je er over nadenken om dit te kunnen doen.

Mijn groep is juist behoorlijk casual. Zelf ben ik voor een casual speler inderdaad best competitief ingesteld, meer dan de meesten van mijn groep, maar uiteindelijk ben ik zeker meer een johnny dan een spike (http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... aily/mr11b). Het gaat mij er om een goed werkend deck te bouwen, het deck te zien werken en een leuk potje te hebben. Ik kan net zo genieten van een goed gevochten, maar verloren, potje als eentje die ik wel win en ik leer een stuk meer van die die ik verlies. Dit is de reden dat ik combo decks geweldig vind om te bouwen, maar eigenlijk liever niet speel (want dat gaat vaak ten koste van het potje). Ik zit vaak een beetje te dollen tijdens het potje, vind politieke situaties vooral geweldig, maar uiteindelijk speel ik meer om dat deck werkend te zien dan om het voor iedereen een leuk potje te maken. Dat is misschien een beetje egoistisch, maar, het is zeker niet dat ik actief dat leuke potje probeer tegen te werken (en zoals je weet heb ik zelfs recent een group hug deck gebouwd dat helemaal niet wil winnen).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Buried Alive is geen slecht idee, want ik merk wel dat ik heel vaak zit te hopen om (meer) speakers te trekken, wat dan niet gebeurt. Moet alleen nog zien wat ik daarvoor, en voor de extra reanimatie die dat plan ws vereist, eruit wil halen. Waarschijnlijk sws een Minion of Leshrac en de Archdemon of Unx, want ik merk dat ik vaak van die dudes trek die iets willen eten elke beurt anders worden ze boos, en die worden pas later in het spel handiger (met name de Xathrids). Van mn early game mana ramp blijf ik het liefst af (uitgezonderd misschien de Pristine Talisman, die heeft zo far nog niet super veel toegevoegd), want ik zie nu ook al dat ik soms de mana ramp niet bij elkaar krijg omdat ik geen Adnates of Bog Witches trek. Niet vaak though, dus ik denk dat ik qua aantal wel goed zit. Als ik er meer directe reanimatie in wil stoppen kan ik ook overwegen een Nezumi Graverobber eruit te halen, die is namelijk als je snel iets terug wil vaak te langzaam. Uit de nieuwe set die eraan komt wil ik misschien ook nog wel een Demonic Rising erin doen, voor wat meer early/mid sustain, gratis voer voor een eenzame Xathrid, en natuurlijk om mn Blood speakers gratis terug te halen.
Punt met Kagemaro is dat, als mijn deck een beetje gaat zoals het hoort, ik heel weinig kaarten in mn hand heb, ik speel er een hoop, en discard nog wel eens wat voor de Bog Witches... Kagemaro er dan in stoppen voor een gemiddelde van -3/-3 op elke creature voor in totaal 6 mana is dan een beetje magertjes. Is Havoc Demon een alternatief? Of misschien de Living death die je me ook al eerder aanraadde...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Dan vind ik de Living Death een betere optie, zeker als je wat graveyard removal ter ondersteuning hebt. Het lekkere aan de Kagemaro is vaak dat je hem niet meteen hoeft op te blazen, terwijl de Havoc Demon toch wat lastiger onder controle te houden is. Bedenk ook dat de Kagemaro je tijd geeft en juist helemaal niet wil dat je je hand leeg gaat spelen, want dan blaas je je eigen Adnates en Witches er ook mee op. Sowieso, als je weet dat er een Wrath effect gaat komen is het strategisch veel handiger om kaarten op hand te houden en daar profiteerd hij mooi van mee. Ik zou hem niet meteen afschrijven, maar je meer afvragen of je deck niet zo gebouwd kan worden dat het hem ondersteund.

Corpse Dance kan trouwens ook heel leuk zijn met de Kagemaro en andere creatures die zichzelf kunnen saccen. Herhaaldelijk terugbrengen is zeker in multiplayer erg goed.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

De situatie waar ik Kagemaro wil gebruiken is dus dat de ander met een enorm leger creatures tegenover me sta en ik kagemaro al in het veld heb liggen (toch?). Dan heb ik toch heel geen tijd om beurtenlang te wachten tot mn hand groot genoeg is om alles te killen? Bovendien kan hij er simpelweg een removal op schieten om me te dwingen hem (te vroeg) op te blazen. Dan kan je zeggen: "Je bouwt je hand al op vanaf dat je Kage speelt", maar dan zit ik dus aan die ene creature vast (ik wil mn hand niet leegspelen)... Wat als Kage het in z'n eentje niet houdt, maar er toch niet veel interessants op tafel ligt? Maar ik vind het meestal sws moeilijk om mijn hand op te bouwen, vooral omdat ik dan helemaal niks meer kan spelen... Ik snap je theorie, maar ik vraag me af hoe het (voor mij) in de praktijk zou werken. Jij hebt dan wel weer ervaring met die kaart spelen en ik niet, dus misschien zijn mijn zorgen helemaal niet reël...

Die Corpse dance is wel leuk ja, maar wordt het gereanimeerde creature als ik hem sac dan vanuit mn grave alsnog ge-exiled?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Het grote verschil voor mij zou denk ik zijn dat ik als ik hem in mijn hand heb ook de beurten voor hem spelen er rekening mee hou. Ik speel het minimum aan creatures dat nodig is om mijn tegenstanders van me weg te houden en doe vooral niet mijn best een sterke aanval op te bouwen zodat mensen ook niet te bang van me worden. Als dan op een gegeven moment iemand te veel creatures opgooit ("overextending") dan gooi ik de Kagemaro op. Ik hou ook minstens 1 zwarte mana vrij en suggereer dat de meneer met het wat te grote leger de andere kant op gaat. Speelt iemand removal op de Kagemaro? Mooi, dat is een removal kaart waar ik me later geen zorgen meer over hoef te maken en ik haal toch wel de waarde uit de Kagemaro als ik hem nu opblaas (omdat die meneer met het grote leger al zoveel gespeeld heeft). De enige echt vervelende removal zou zijn eentje met Split Second, welke je tegen gaat wanneer je dat vreest door de Kagemaro te spelen en te activeren zonder tussendoor priority door te geven. Dat kost je wel de mogelijkheid de meneer met het grote leger in je voordeel te beinvloeden, maar in ieder geval is zijn leger weg en gaat hij dus niet jouw kant op komen.

Natuurlijk maakt het wel wat uit wat voor decks je tegenover je ziet, is alles -3/-3 genoeg, of is -5/-5 toch wel het minimum? Dit is een van die reden waarom je over je meta wilt denken, als iedereen met decks vol met absurd grote beesten speelt dan heeft hij een stuk minder zin dan wanneer het vooral kleine beestjes zijn. Ik speel hem wel vaak in control decks die iets makkelijker veel kaarten op handen houden en extra kaarten pakken. Ik maak ook graag gebruik van recursie waardoor er ook vaak meer kaarten in mijn hand belanden. Voor mij is in 90-95% van de gevallen het effect van de Kagemaro genoeg. Bedenk wel dat met Reanimate effecten je hem ook meerdere keren in een beurt kunt gebruiken voor bv eerst -4/-4 en daarna nog een keer -3/-3. Stack er nog wat Carnifex Demon activaties bij en het moet wel een heel verschrikkelijk creature zijn wil hij dat overleven.

Van Gatherer:
"Corpse Dance only exiles the card if the card is still on the battlefield at the beginning of the end step."

Merk ook op dat het een "at the beginning of the end step" trigger is, als je de Dance speelt nadat deze triggers op de stack zijn gegaan zal het creature tot het einde van de volgende beurt blijven liggen. Meestal heeft dit geen extra voordeel, maar omdat het creature haste krijgt kun je er soms een dubbele tap activatie uit halen als je de Dance speelt aan het einde van de beurt van de tegenstander die voor jou aan de beurt is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Dat is inderdaad wel een goede strategie, maar het punt is: zelfs al speel ik het minimum aan aantal kaarten, dan verhoog ik het aantal nog maar maximaal met 1 per beurt... In de decks van mn broer die ik tegenover me zie, zitten er in 2 van de 3 niet veel speciaals, dan zou ik het met 3 moeten redden, maar zn 3e is een treefolk, die voelen daar niks van, daar moet ik toch minstens 5 hebben. Zou jij dan overwegen er iets als een Bloodgift demon in te doen, of zou je zeggen dat het wel losloopt, al heb je niet veel om kaarten te trekken? Hem reanimaten was ook wel een cool idee overigens.

Even voor de duidelijkheid: Ik snap je idee van "over de meta denken" inmiddels, maar hoe het eerst op me overkwam was dat ik een sideboardje ging opstellen met een aantal kaarten met "elves kunnen niks meer", "treefolk kunnen niks meer", "alle spinnen gaan dood" etc :P Inderdaad, met de overweging of ik Kage erin wil doen, moet ik daar wel over nadenken. De Carnifex is idd overigens hoe ik op dit moment omga met grote hordes of zelfs grote creatures als ze lang genoeg met rust gelaten worden om 2 Carnifexes op het veld te krijgen, of als ik er maar 1 heb icm een Soldevi adnate en een Cauldron of Souls.

Dat maakt die Corpse dance wel leuk, vooral omdat ie instant speed is. Jammer dat ik niet mag kiezen wie ik terughaal, maar toch leuk als ik eens wat mana overheb in de beurt van een ander. Ik kan er in het ergste geval ook nog mijn Reaper from the Abyss mee reanimaten, om op de end of turn trigger nog een creature te kunnen killen. Ik ontkom in dat geval alleen niet meer aan de exile van de Corpse Dance, toch? Omdat de Reaper ook triggert op de end of turn mark. Ik wil dan overigens misschien nog wel wat instant sacrificial erbij (ipv begin van de beurt, zoals bij de Xathrid Demon en de Minion of Leshrac), mocht ik deze erin doen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Hoewel je een sideboard basseerd op een metagame die je verwacht is metagamen niet hetzelfde als sideboarden. Sowieso zou extinction een betere keus zijn dan losse kaarten per voorbeeld spelen ;). Persoonlijk vind ik een sideboard in casual alleen kunnen als je met wishes speelt (bv death wish) en dan alleen voor gebruik met die kaarten. In dat geval hou ik me ook aan de standaard sideboard grote voor het formaat dat ik speel, 15 meestal, maar 10 voor EDH. Er is in mijn ogen weinig aan om je deck zo aan te passen dat het een ander deck "uit" zet, dat is meer iets voor op tournooien waar uiteindelijk de winst veel zwaarder telt.

Je zou natuurlijk kunnen overwegen wat extra kaarten pakkers te spelen. Promise of power zou niet misstaan in je deck, net als de al genoemde bloodgift demon, maar misschien zou je liever wat snellere kaarten zoals sign in blood of phyrexian arena willen overwegen. Je hebt al veel dure kaarten.

Als je hem instant speed kan saccen dan kun je de Reaper met de Dance in het spel leggen, beide triggers op de stack laten gaan at end of turn en dan de Reaper saccen. Je kan hem ook na de at end of turn triggers in het spel leggen, maar dan gaat hij voor die beurt niet meer triggeren, je gaat dus nooit die dubbele trigger uit hem krijgen. Plunge into darkness is btw best goede instant speed sacrifice die ook leuk in reactie op een Wrath effect gespeeld kan worden. Vergeet ook niet dat een Dance voordat je blockers declared zorgt dat je de hele tijd een chump blocker hebt mits degene die geblockt wordt door het creature dat je terug haalt groot genoeg is om hem dood te maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Klopt, dat zou ik ook kunnen overwegen, maar ik denk dat ik misschien toch simpelweg voor een Living Death, want ik merk dat in de langere potjes, waar mass removal hard aan gaat tikken, mn graveyard ook vaak vrij vol ligt (vindt mn Crypt of Agadeem ook niet zo erg). Vervelende is dan idd dat ik hem niet kan zoeken met mn Speakers, wat ik met Kage wel kan. De Arena weet ik niet zo, want ik moet vaak early al wat klappen incasseren voor ik mn grote badasses op het veld leg, en deze draint me dan uiteindelijk wel dood... ik kan er ook niet vanaf komen.

Plunge is wel leuk inderdaad, goedkoop en als je hem goed gebruikt zeker de moeite waard om te spelen. Ook leuk om aan mn Living Death vooraf te laten gaan trouwens, of om een aantal speakers mee te saccen en die dan weer in mn hand te gooien door de demons die door Living Death in play komen.

Ik ben nog niet helemaal zeker over die Corpse Dance, vooral omdat ik de kaart die ik terughaal niet kan kiezen, dus die kan een beetje situationeel worden... Ik zoek nog wel iets wat leuke instant reanimation is, of instant sacrifical waar ik ook nog iets aan overhoud. Misschien tegelijk, ken jij off the top of your mind iets wat een kaart in mn graveyard in play legt voor mana + het saccen van een creature? Gatherer werkt niet helemaal goed mee atm... Disciple of Giselbrand is miss een idee, om maar binnen het Demon thema te blijven :P werkt ook leuk samen met de Mark of the Oni en de Demonic Rising, die ik deze week ws van iemand kan krijgen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Dimir House Guard? Misschien kun je iets duidelijker beschrijven wat je precies zoekt; in je yard leggen vanaf waar? Krovikan Horror is ook wel een vrij goed sacrifice effect en komt uit zichzelf terug.

Je hoeft niet per se de Dance te spelen, het was maar een suggestie ;). De Death is zeker ook speelbaar in je deck en hem met plunge zoeken is best een goeie optie. Je zou ook nog Brainspoil kunnen overwegen die zowel de Death als de Kagemaro kan zoeken en waarschijnlijk nog wel wat meer kaarten die je eventueel zou willen spelen. Netherborn Phalanx kan eventueel nog ene overweging zijn om je Carnifex Demon te kunnen zoeken en een leuke om terug te halen met de Death. Ik mag de Transmute kaarten wel ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie