Demon Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Demon Deck

Bericht door Jibz »

- wat moet jouw deck doen?
In het begin proberen zo veel mogelijk te overleven en te mana rampen om dan een paar demons op te roepen die, met hun sacrificial abilities het veld leeg kunnen maken bij de tegenstander.

- welk formaat speel je gewoonlijk?
Ik speel alleen Casual, dus houdt maar Type 1 aan.

- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Elves, Treefolk, Vampires, Humans, Spiders.

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Misschien een gebrek aan early-game removal, en vooral removal van andere dingen dan creatures.

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Wisselend. Meestal multiplayer.

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ja, mijn budget ligt aanzienlijk lager dan blijkbaar gangbaar is. Ik probeer mijn kaarten zo veel mogelijk onder de 2 euro per stuk te houden. Uitzonderingen mogen er zijn though.

Landen:
2 x Crypt of Agadeem
2 x Bottomless Vault
2 x Everglades
2 x Peat bog
16 x Swamp

Creatures:
3 x Blood Speaker
3 x Carnifex Demon
2 x Xathrid Demon
2 x Minion of Leshrac
3 x Nezumi Graverobber
3 x Bog Witch
1 x Archdemon of Unx
2 x Soldevi Adnate
1 x Reaper from the Abyss
2 x Skirsdag High Priest

Sorceries:
2 x Rise from the Grave
2 x Zombify

Instants:
1 x Sacrifice
1 x Songs of the Damned
1 x Terror
1 x Rend Flesh
2 x Nameless Inversion

Enchantments:
2 x Mark of the Oni

Artifacts:
1 x Pristine Talisman
1 x Cauldron of Souls
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Budget: Elk budget is goed hoor, zolang het maar duidelijk is. Daarom dus de vraag, wat is de bovengrens dan voor uitzonderingen?

Problemen: Ik zie sowieso weinig acceleratie. Ik zie wel een paar reanimatie spells, misschien is het wat om een setje Twisted Abomination toe te voegen?

Strategie deck: Hoe verwacht je te overleven, hoe helpt demons op handen krijgen je te winnen?

Ik denk dat meerdere Carnifex Demon in het spel hebben heel erg dodelijk is voor andere creatures, misschien is dat een goede om op te mikken? Je gemiddelde casting cost lijkt me veel te hoog heb je hier al eens een mooi grafiekje van gemaakt? MWS kan dit heel goed voor je doen. Je kunt nu helemaal niks tegen vrijwel alles behalve creatures, helaas heeft zwart niet veel opties daarvoor, misschien zou het wijs zijn om een kleur toe te voegen, of anders artifact based removal voor andere permanent types? Van je snelheid moet je het nu namelijk niet echt hebben dus je moet dingen hebben die zorgen dat je het volhoudt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Hier hebben we volgens mij al eerder over gepraat, maar ik kan geen goede definitie van een uitzondering geven... Het ligt er echt aan hoeveel geld ik op dat moment al kwijt ben of ik besluit of het eruit kan of niet.

Die Abominations zijn dan voor de swamp cycling, waardoor ik extra accelaratie heb en, mocht ik ze krijgen als ik goed zit qua mana, heb ik toch een 5/3 regenerator?
Ik heb het deck nog niet fysiek samengesteld, dus dingen als mana acceleratie die ik nodig heb, zijn nogal lastig in te schatten. Ik zit ook nog steeds een beetje te kijken of ik deze focus op demons wil volhouden, omdat ze echt flink prijzig zijn, en ze niet zulke goede synergy hebben als de tribals waar ik vaak tegen speel (zie bovenste post), en zoals je al zegt, behalve andere creatures alle hoeken van de battlefield laten zien kunnen ze (vaak) niet veel.

Ik krijg het met MWS nog steeds niet voor elkaar dat ie plaatjes laat zien (en ja, het ontbreken hiervan levert me, al zijn het details, toch een gebrek aan overzicht op), dus daar moet ik binnenkort nog eens naar gaan kijken.

Tegen dat ontbreken van removal van andere types liep ik ook al aan. Een andere kleur splashen had niet mijn voorkeur, dus ik kan wel eens naar artifacts gaan kijken. Of dus voor een ander soort deck kiezen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Het blijft ook elke keer een probleem :P. Het punt is dat suggesties doen die buiten budget vallen verspilde moeite is, daarom wil ik graag een duidelijk omschreven budget. Bekijk het zo, wil je werkelijk dat mensen die je proberen te helpen steeds teleurgesteld zijn elke keer dat je ze moet vertellen dat de kaart die ze voorstellen te duur is? Maak het doen van suggesties altijd zo waarschijnlijk mogelijk.

Jup, dat is ongeveer het idee van de A-bombs, met toevoeging dat ze dan ook nog eens makkelijk in je yard belanden en dus goed te reanimaten zijn.

Demons zijn gewoon grote domme beesten en alleen maar grote domme beesten spelen is meestal niet zo'n goed idee omdat je dood bent voor ze relevant worden.

Ik denk dat de enige betaalbare artifact die andere kaart types kan removen Spine of Ish Sah is, de rest gaat waarschijnlijk buiten je budget. Die is helaas dan weer ook best wel veel mana. Kan wel, maar dan heb je wel echt behoorlijk wat acceleratie nodig. Ik vind het zelf wel goed bij Demons passen om dingen te kunnen sacrificen, dus misschien kun je daar wat mee? Priest of Yawgmoth is als je je deck op de juiste manier aanpast zowel een artifact saccer als mana acceleratie, als je dan ook zowel Ichor Wellspring en Mycosynth Wellspring in je deck zou doen heb je in ieder geval zat om te saccen en met Reprocess, Claws of Gix, Phyrexia's Core en/of Yawgmoth's Demon heb je ook nog wel wat meer saccers.

Wat is nou precies de strategie van je deck?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Het punt is: als ik een harde bovengrens geef, laten we zeggen 5 euro, en ik krijg dan 10 suggesties voor kaarten van 5 euro, dan moet ik alsnog zeggen dat dat me te duur wordt :P Ik zie dus niet zo hoe dat het probleem zou kunnen verhelpen. Met het woord uitzondering bedoel ik puur dat ik de kaarten wel zou kunnen overwegen, maar het minder vanzelfsprekend is dat ik ze er ook daadwerkelijk in doe.

Ja, als ik dit idee nog wil uitvoeren moet ik toch de brains gaan worden, terwijl de demons de brawn zijn...

Dat is op dit moment mijn probleem :P Ik heb niet echt meer een strategie. Mijn oorspronkelijke idee was een synergy van ogres en demons, met de demons die ik heb verwijderd uit mn spirit deck, maar daar bleken er een stuk minder van te zijn dan ik in de eerste instantie dacht. Je idee van (artifacts) saccen klinkt me wel leuk in de oren. Kan ik evt ook nog blauw voor splashen, die zijn daar ook wel fan van. Ik zal kijken of ik meer sacrifice en recycle/reanimatie dingen kan vinden, en natuurlijk artifacts en/of creatures die graag in mn graveyard liggen/terechtkomen. Voor een aantal van die categorieën had je volgens mij ook al een leuk lijstje opgesteld voor je Lyzolda deck. Bedankt voor de inspiratie alvast ^^
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Het is erg belangrijk een strategie te hebben, anders eindig je al heel snel met een deck dat van alles wat doet, maar niks goed doet.

Ik snap je probleem met het budget defineren, maar, heb je tot nu toe altijd suggesties gehad die aan het maximum van het budget zaten? Waarom suggereer je anders niete en totaal budget, bv 50 euro max?

Graag gedaan hoor.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Ik heb mijn decklist geupdate en een nieuwe gepost. Deze gaat meer om het sacrificen van creatures en het recyclen ervan (Omdat de meeste demons liever creatures eten dan artifacts). Hiermee heb ik al wel meer een strategie dan met de vorige, maar dat probleem van noncreature removal blijft.

Het grote punt is bij mij dat ik heel slecht ben in getallen inschatten, en ik ben bang om dingen te beloven die ik niet waar kan/ga maken :P Ik kan wel een bovengrens noemen waarvan ik zeker weet dat ik er niet boven wil gaan zitten, maar die zal ik dan ws een stuk hoger zetten dan de prijs die mijn voorkeur krijgt. Maar als ik een prijs noem waarvan ik denk dat is echt een goede prijs voor een deck, dan ben ik weer bang dat ik goede suggesties misloop.. Welke zou jij dan eerder doen: de absolute bovengrens of de gemiddelde voorkeursprijs?

Nieuwe decklist:


Landen:
1 x Crypt of Agadeem
2 x Bottomless Vault
2 x Everglades
4 x Peat bog
14 x Swamp

Creatures:
4 x Blood Speaker
3 x Carnifex Demon
2 x Xathrid Demon
2 x Minion of Leshrac
3 x Nezumi Graverobber
3 x Bog Witch
1 x Archdemon of Unx
2 x Soldevi Adnate
1 x Reaper from the Abyss
2 x Skirsdag High Priest

Sorceries:
2 x Rise from the Grave
2 x Zombify

Instants:
1 x Sacrifice
1 x Songs of the Damned
1 x Terror
1 x Go for the Throat
2 x Rend Flesh

Enchantments:
2 x Mark of the Oni

Artifacts:
1 x Pristine Talisman
1 x Cauldron of Souls
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Wat is nu je strategie dan? Waarom laat het sacrificen en recyclen je winnen? Het is een beetje, ik doe dit, dit en dat, dan gebeurt er magie en uiteindelijk win ik het potje, nu.

Nu zeg je 2 euro per kaart, is 60*2=120 euro een goede schatting? Ik zou voor mezelf gewoon een budget zetten, ik wil niet meer dan X uitgeven. Sowieso is een budget per kaart niet heel handig, om een voorbeeld te geven, vrijwel elk zwarte deck dat je in de toekomst wil maken zal voordeely hebben van een Cabal Coffers, ja, de kaart gaat je 4 tot 6 euro kosten, maar, je hebt er heel lang plezier van en als je hem weg wilt doen is er een grote kans dat hij weer ongeveer zoveel op gaat leveren omdat anderen hem ook goed vinden voor mono-zwarte decks, het is dus een vrij goede investering. Hetzelfde geldt voor sommige andere kaarten. Aan de andere kant kun je ook slechte investeringen maken voor minder geld, type 2 kaarten zijn vaak relatief hoog geprijsd, wat je nu voor 2 euro koopt is over 3 jaar misschien nog slechts 50 cent waard. Een totaalbudget met de stipulatie dat als je meer uit moet geven dan 2 euro per kaart het waarschijnlijk moet zijn dat de kaart zijn waarde goed houdt is denk ik het handigst.

kijkend naar je deck wat eerste observaties:
- Ik vind Peat Bog niet zo goed, multiplayer zijn vaak lange potjes, wat heb je aan een landje dat heel snel verdwijnt?
- Je hebt Soldevi Adnate verkeerd gespeld.
- Ik denk nog steeds dat je te weinig acceleratie hebt voor zulke grote beesten.
- Waarom niet een paar Nameless Inversion als removal om te kunnen zoeken met de Speaker?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

In principe hou ik op dit moment met het sacrificen mn demons in play, de Xathrid bloedt daarmee ook nog de tegenstander leeg, de Minion en Carnifexes kunnen het veld leegmaken bij de tegenstander, waarna ik met mn Demons hard kan slaan. Denk ik daar te makkelijk?

Ja, I suppose. Ik zal wel een schatting proberen te maken. Ik kan er nog wel naast zitten though.

Ja, daar zat ik ook al mee, maar ik dacht dat ik hem early game wel kon gebruiken, omdat ik dan die grote dudes snel moet krijgen. Ik ga hem er ws dan niet 4 x in doen, dat gaat me inderdaad late-game in de vingers snijden.

Klopt, dat dacht ik ook al, maar zou je dan wat Demons eruit halen voor meer mana ramp, of wat recycles?

Die inversion is wel een goed alternatief. Ik krijg mn Speaker niet terug in mn hand als hem speel though right?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

De Inversion komt inderdaad niet into play en daarom krijg je dan de Speaker niet terug.

Decks vormen een geheel. Jij wilt reanimatie, jij wilt casten, jij wilt acceleratie, jij wilt verdediging, jij wilt removal, eigenlijk wil je best wel veel in 1 deck proppen. Dit is niet sowieso onmogelijk, maar om het werkend te krijgen moet je overlap vinden. De Twisted Abomination en de Bog Witch zorgen beide zowel voor kaarten in je yard als voor acceleratie. Living Death is een spell die zowel voor removal als reanimatie kan tellen, hetzelfde geldt voor Nezumi Graverobber. Zombie Infestation is een manier om voor zowel verdediging als discard te zorgen. Het punt is dat het nu nog allemaal een beetje losse stukjes zijn. Waarom demons, is er niet iets wat nog beter is om in het spel te hebben? Waarom moet het perse via de yard, als je gewoon kunt casten dan is de hele reanimatie niet zo hard nodig. Wat is er dat je deck aan elkaar gaat knopen, waar werk je precies naar toe?

Een thema is leuk, demons zijn best cool, kan best begrijpen dat je daar een dck omheen wilt bouwen, het punt is een beetje waar de "lijm" zit die van een aantal losse stukjes deck een werkbare strategie maakt?

Ik vrees dat ik vanuit het basisthema niet echt een manier zie om het aan elkaar te knopen :(.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Ik heb het deck inmiddels besteld en er een aantal keer mee gespeeld. Ik heb even de decklist geupdate naar wat het uiteindelijk is geworden. Ik heb 2 peat bogs vervangen door een swamp en een extra Crypt of Agadeem, aan 2 bogs heb ik ook al zat, en dan snijdt ik mezelf late-game niet zo in de vingers. 1 blood speaker was niet geleverd, dus daarvoor heb ik er nog een extra swamp in gedaan. Het werkt nog best goed, met de Soldevi's en de Witches krijg ik meestal nog wel genoeg early game acceleratie om relatief snel een demon in play te krijgen. Mijn Reaper is verder heel blij met mijn scala aan manieren om creatures dood te maken, ik heb idd nog wel dat nadeel dat ik niet veel meer dan creatures kapot kan maken. Ik ben heel erg tevreden over de Inversions als removal die ik kan zoeken met mn Speakers, en die ik evt ook nog aanvallend kan gebruiken.

Om nog even je vragen te beantwoorden: Demons wilde ik in de eerste instantie omdat het deck wat ik heb opgesplitst eerst een Demon/Spirit/Ogre deck was, met veel meer spirits dan demons of ogres, en alleen de Demons synergizen soms nog met de spirits, de ogres zijn er vooral voor early game en om sommmige demons tevreden te houden (Painwracker oni, Scourge of Numai). Dit werkte niet goed, dus ik had alles demon en ogre eruit gehaald en wilde daar een nieuw demon deck mee gaan maken. Daarom wilde ik eerst dus die Demon/ogre synergy proberen. Ik gebruik niet veel kaarten meer die ik er eerst in had zitten, maar ik vind het toch jammer om ineens over te gaan naar een heel ander deck :P

Reanimatie wilde ik omdat dit tegelijkertijd verdediging is tegen vijandelijke removal (ik kan ze weer terughalen als ze gekilld zijn), en early game accelaratie (Bog Witch -> discard een demon, met de mana speel ik Zombify op die demon, in totaal voor 2 landjes en een reanimatie spell een demon in play.) De Graverobbers kunnen naast deze twee functies ook nog hun reanimatie gebruiken om voor 5 mana per beurt duurzaam voer voor mijn Reaper from the Abyss of Xathrid Demon's / Minion of Leshrac te maken. Verder hebben de Blood speakers ook al iets van reanimatie weg.

Beantwoordt dat je vragen een beetje?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

Ik mis eigenlijk het antwoord op de belangrijkste vraag, wat is de 'lijm'? Ik mis de synergie die het deck als een geheel laat werken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Dat is ook de vraag die ik niet helemaal begrijp... Wat je zegt klinkt een beetje alsof het van beurt 1 uitgepland moet zijn hoe ik wat standaard speel wat uiteindelijk altijd resulteert in een win. Ik snap dat je dit niet kan bedoelen. Maar wat bedoel je precies met een lijm?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Demon Deck

Bericht door pi »

In zekere zin wel, de vraag is eigenlijk, hoe laat je je deck samen werken zodat je er mee kunt winnen? Zonder plan kom je niet zo ver. Voor mij begint dat meestal met synergie in het deck bouwen, maar dat kan voor jou anders zijn. Hoe dan ook gaat een deck met een "gameplan" beter zijn dan een aantal random bij elkaar gegooide kaarten.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Demon Deck

Bericht door Jibz »

Het is duidelijker welke kant je op wil, maar zo out of the blue zeggen wat mijn lijm is wordt vrij lastig... Om aan te geven of ik uberhaubt zoiets heb zou ik eigenlijk een voorbeeld moeten hebben... Ik ben hier ook niet al te goed in, want ik kan bij dat plannen toch niet rekening houden met alles wat er kan gebeuren in een potje? Als mijn plan erom heen is gebouwd dat er een bepaalde creature ligt, wat dan als ik die creature niet trek of hij kapot gemaakt wordt?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie