Kamigawa Block Snake Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door Lampi »

1- wat moet jouw deck doen? , Zo snel mogelijk snake tokens maken, die op pompen voor de win.
2- welk formaat speel je gewoonlijk?, casual ( dit deck wil ik wel Kamigawa only/maken houden )
3- wat voor decks zie je vaak tegenover je? , niet veel, ken niet zoveel mensen die Magic spelen, eigenlijk van alles, altijd casual.
4- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt? , .... Zie 3...dus eigenlijk geen idee, ik vind zelf dat het snel disrupted is door bijv. counterspells, en ook wat traag de eerste .. 3 beurten, vooral de mana land opbouw gaat niet altijd lekker smooth. ( vooral niet omdat ik die Khalni Heart Expedition eruit wil hebben ) Hiervoor nog tips / suggesties? ( het liefst een beetje in thema )
5- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? 1 op 1
6- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? nee niet echt

Dan hier het deck:

Lands:
Forest 22x

Creature's:
Shizuko, Caller of Autumn 2x
Seshiro the Anointed 3x
Sakura-Tribe Elder 4x
Sachi, Daughter of Seshiro 2x
Sosuke, Son of Seshiro 3x
Matsu-Tribe Sniper 2x
Sakiko, Mother of Summer 2x
Sakura-Tribe Scout 2x

Spells:
Khalni Heart Expedition 4x ( moet er uit, iemand een ideetje? )
Sosuke's Summons 4x
Kodama's Reach 4x
Time of Need 3x

Artifacts:
Coat of Arms 1x ( moet er uit, iemand een ideetje? )
Orochi Hatchery 2x

Rate / Comment / Hints?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door pi »

Oy,

Casual is geen formaat (het is meer een denkwijze), de vraag naar het formaat stellen we min of meer om te ontdekken of er misschien beperkingen zijn aan welke kaarten je mag spelen. In dit geval is Kamagiwa block dus je formaat en je doel een casual deck.

Is je budget oneindig (mogen we kaarten van honderden euros voorstellen, of in jouw geval, is elke Kamigawa block kaart betaalbaar?), of niet bestaand (zelfs een common is al te duur)?

Aangenomen dat je budget elke kaart in het block omvat dan is Umezawa's Jitte best wel goed, zeker acceptabel als vervanger voor de coat. Sowieso wil je met een op combat georienteerd deck als dit eens een goede blik werpen op de beschikbare equipments. Ik zou ook Okina, Temple to the Grandfathers zeker een keer spelen met zo'n berg legends en ik zou sowieso eens kijken of er niet meer interessante landjes zijn. Mijn eerste gevoel is niet dat je deck veel extra acceleratie nodig heeft, maar misschien wel een paar extra goedkope snakes, zoals meer Snipers, Orochi Ranger of Orochi Sustainer. Als laatste mis je een beetje antwoorden in je deck, elk willekeurige artifact of enchantment kom je eigenlijk niet vanaf. Ik zou zeker eens kijken of er niet een paar kaarten die je voor de zekerheid wilt spelen zodat je hier tegen niet weerloos bent.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door Lampi »

Nee alles in Kamigawa valt wel in budget.

Ik denk dat ik dan het volgende maar is ga proberen

- Coat of Arms 1x
- Khalni Heart Expedition 4x
- Shizuko, Caller of Autumn 2x ( op een of andere manier valt ze altijd tegen.... )
- Forest 4x

+ Umezawa's Jitte 1x ( voor Coat of Arms ) ( beetje jammer dat ik geen evasion creatures heb )
+ Orochi Sustainer 4x ( voor Khalni Heart Expedition )
+ Okina, Temple to the Grandfathers 4x ( of is 4x teveel ? )
en dan iets voor in de plaats van 2x Shizuko, Caller of Autumn

Wat betreft die Enchantment en Artifact destruction kan ik eigenlijk alleen Splinter vinden en die pakt alleen Artifact.
En wat denk en jullie van: Endless Swarm 2x tegen het ''einde'' van de match... met Seshiro the Anointed erbij, aan de andere kant heb ik niet echt andere draw kaarten, en max hand van 7....

Ik heb ook nog 3x Mirror Gallery liggen... ik heb hem even gespeeld met 4x Seshiro the Anointed, Sosuke, Son of Seshiro en Sachi, Daughter of Seshiro maar verder is de kaart een beetje dood.. helpt wel met Okina, Temple to the Grandfathers..
Gebruikersavatar
mtgcards_be
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 11, 2012 12:08 pm
Locatie: Borsbeek (Antwerpen) - België
Contacteer:

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door mtgcards_be »

Hier kan je een Snake deck uit Kamigawa vinden, gemaakt door een Pro Speler = http://www.starcitygames.com/magic/cokb ... ucted.html
Misschien ideaal om inspiratie op te doen? :-)
~ mtgcards.be -- Online MTG winkel in België. Losse kaarten en producten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door pi »

Merk op de 4x wear away in het SB van Zvi zijn deck ;). 4x Okina is trouwens wel wat veel ja, de kaart is een upgrade ten opzichte van een basic forest, maar op het moment dat je er 2 pakt niet meer. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Zvi er maar 1 speelde.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door Lampi »

Ik denk dat het dan 2x Main deck Wear Away gaat worden
en dan 2x Okina

Ga ik dat eerst testen.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door Lampi »

Wat potjes gespeeld met proxies en...4x Okina, Temple to the Grandfathers is inderdaad wat teveel, 2x is beter
Die Khalni Heart Expedition eruit voor 4x Orochi Sustainer werkt heel lekker, net even dat extra lichaampje op het veld en 1-2 mana erbij ( Sachi, Daughter of Seshiro )
Endless Swarm ...die is drama... 9 van de 10x is het niks..
Wear Away prima kaart... bevalt heel goed.
Umezawa's Jitte Gaat er ook zeker 1x in, alleen even een vraagje ( hoort in ander topic maar we zijn hier nu zo lekker bezig ) Als ik aanval met een token, doe 1 dmg, pop 2 counters erop, maar me token gaat wel dood, Umezawa's Jitte gaat eraf... ik plak hem weer op een andere, dan behoud hij toch gewoon die 2 counters?
Gebruikersavatar
mtgcards_be
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 11, 2012 12:08 pm
Locatie: Borsbeek (Antwerpen) - België
Contacteer:

Re: Kamigawa Block Snake Deck

Bericht door mtgcards_be »

Klopt perfect! De counters liggen op de Jitte.
Ik speelde hem in vroegere tijden in een standaard White Weenie deckje samen met Skyhunter Skirmisher.

Aanvallen = First Strike = 1 damage & 2 counters. Normal Damage = 2 counters afhalen = 5/5 = 5 damage & 2 counters.
Volgende beurt aanvallen = 2 counters afhalen. First Strike = 5 damage & 2 counters. Normal damage = 2 counters afhalen = 9/9 = 9 damage & 2 counters.

Totaal damage met een 1/1 double striker = 1 + 5 + 5 + 9 = 20 :-)
Was dikwijls onverwacht toen!
~ mtgcards.be -- Online MTG winkel in België. Losse kaarten en producten.
Plaats reactie