Tips landfall deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Tips landfall deck

Bericht door Underdog »

Knight of the Reliquary doet hetzelfde voor alleen een land te saccen. En Ruin Ghost goedkoper. Niet beter ?
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Tips landfall deck

Bericht door Lampi »

Ik zal ook overwegen 4 x een Emeria Angel te spelen , i.p.v. turntimber Basilisk, dan heb je ook wat kereltjes in de lucht voor aanval of blocks.( en je hebt een 4 drop, wat je nog niet had )


Als je dat doet, moet je ook deze even aanpassen.
Niet alleen voor Emeria Angel, maar ook voor je steppe lynx, zodat je hem met wat meer zekerheid T1 op het veld kunt krijgen. ( aangezien je geen 1 cost Green speelt, die je op turn 1 wilt spelen :P)

-2 forest
+2 plains



Persoonlijk vind ik Primal Below niet zo goed in een deck wat niet alleen maar forest speelt, en vines of vastwood beschermd niet alleen je creature ( voor 1G meer, dan wel ) door het in combat +4 / +4 te geven maar pakt ook bijv. doom blade, Lightning Bolt, door je chap hexproof te geven.
Ik zou het zeker een keer proberen.

-4 Primal Below
+4 vines of vastwood
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Tips landfall deck

Bericht door Donnie Darko »

Rancor kan ook handig zijn voor de creatures die sterker worden door landfall maar geen trample krijgen, en in samenwerking met de turntimber basilisk kan je dan nog 2 extra creatures blocken en doden.
Als je aanvalt met de basilisk kan je ook vliegende creatures laten blocken...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Tips landfall deck

Bericht door Jibz »

@Underdog:

Klopt, als je toch om de knight heen bouwt, heb je de frontier guides eigenlijk helemaal niet nodig. Die Ruin Ghost is ook nice voor je deck idd, die kende ik nog helemaal niet :P

misschien een Oracle of Mul Daya dan? Vergroot je hand voor landen met 1 en je kan elke beurt een extra landje spelen. Voor dat tweede zou je ook nog voor Exploration kunnen gaan.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Tips landfall deck

Bericht door Underdog »

@ lampi: Emeria Angel heb ik eigenlijk niet nodig zoals Donnie Darko zegt. turntimber basilisk dient ook vooral om die creatures op te ruimen . Maar je hebt wel gelijk ivm vines of vastwood :) . Vind ik ook een betere kaart in een 2-kleuren deck , en dan heb ik ook nog eens 4 kaarten extra met een soort shroud :) . tnx

@Donnie D: Nu ga ik moeten beslissen tussen rancor en vines of vastwood . Dus Trample of Shroud :) . Niet gemakkelijk .... :p

@Jibbz: Oracle of Mul Daya vind ik ook een heel toffe kaart , maar ik denk dat ik eerder meer creatures wil die men tegenstander zelf pijn kunnen doen. En ik vind ook dat er genoeg Land-zoekertjes erin zitten :p

Wat vinden jullie er trouwens van om Ob Nixilis, the Fallen 2 keer erin te steken? Hij is wel zwart , maar ik heb absoluut niet veel swamp nodig want ik kan ze direct gaan zoeken met die basic land zoekertjes .. En als ik echt geen damage meer kan dealen aan men tegenstander , dan kan ik hem nog altijd leven laten verliezen
Graag jullie mening hierover :)
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Tips landfall deck

Bericht door Jibz »

De Oracle is niet zozeer zoeken, meer de landen die je in je hand/op je deck hebt sneller in play krijgen, iets wat je juist met landfall wel wil.

Ik denk dat je als je genoeg manieren hebt om je swamps te zoeken best zou kunnen overwegen zwart te splashen. Misschien ook nog even rondkijken of je dan nog wat andere handige zwarte kaarten kan vinden?

Je wil ws ook deze: want wat is er in een landfall deck beter dan een landje? Precies: een landje dat andere landjes in play kan brengen, zoals de Terrain generator
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Tips landfall deck

Bericht door Donnie Darko »

Je hebt geen 4 rancors nodig he, die komen wel weer terug. Ik zou er 2 in stoppen, en sowieso the primal bellows verwijderen... De vines zijn veel beter naar mijn mening.
Work is the curse of the drinking class
Underdog
Adept
Berichten: 286
Lid geworden op: di sep 07, 2010 2:05 pm
Locatie: Limburg(BE)

Re: Tips landfall deck

Bericht door Underdog »

Heb nu een paar keer gespeeld met de kaarten die je hieronder kunt zien. Als ik een pure landfall hand heb ben ik zeker van winst tegen de sterkere decks van men kameraden (ally's, artifacts). Maar als ik 1 van de niet landfall kaarten in men hand hebt vertraagd men spel serieus waardoor ik alles moet opofferen om te verdedigen . Drm gaan er een aantal kaarten uit en voeg ik rood aan men deck toe om het een beetje brutaler te maken :)

ZO is het nu ...
lands
Selesnya Sanctuary x 4
Sejiri Steppe x4
Forest x 12
plains x 4

creatures
Knight of the Reliquary x 4
Steppe Lynx x 4
turntimber Basilisk x 4
Mirran Crusader x 2
Kor Duelist x2
Ruin Ghost x 4
/ x 3 (een nutteloze creature :p)
Emeria Angel x 1

other
Oblivion Ring x4
Khalni Heart Expedition x 1
Harrow x 4
Adventuring Gear x 3

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo wordt het straks :)
lands
Rootbound Crag x 2
Sejiri Steppe x4
Forest x 6
plains x 6
Mountain x6

creatures
Knight of the Reliquary x 4
Steppe Lynx x 4
turntimber Basilisk x 4
Plated Geopede x4
Ruin Ghost x 4
Walking Atlas x3
Emeria Angel x 1

other
Zektar shrine expedition x4
Lightning Bolt x 4
Harrow x 4
Adventuring Gear x 4
Plaats reactie