Legacy Toolbox Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Legacy Toolbox Deck

Bericht door Replicator »

Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een idee voor een blauw toolbox deck voor in legacy. Het idee is om verschillende win condities samen te voegen met nog enige form van control. en dan nog een aantal one off''s als oplossing tege verschillende decks.
Op dit moment is dit het deck:

// Lands
4 Flooded Strand
3 Mishra's Factory
4 Wasteland
2 Academy Ruins
3 Seat of the Synod
5 Island

// Creatures
2 Phyrexian Dreadnought[/card]
4 Trinket Mage[/card]
2 Painter's Servant[/card]

// Spells
2 Jace, the Mind Sculptor
1 Grindstone
3 Brainstorm
4 Force of Will
4 Stifle
3 Sensei's Divining Top
1 Crucible of Worlds
2 Reshape
4 Transmute Artifact
1 Voltaic Key
1 Vedalken Shackles
1 Pithing Needle
3 Grim Monolith
1 Meekstone

// Sideboard
2 Pithing Needle
1 Meekstone
1 Grafdigger's Cage
2 Torpor Orb
1 Engineered Explosives
1 Relic of Progenitus
1 Tormod's Crypt
1 Chalice of the Void
3 Mindbreak Trap
2 Ensnaring Bridge


De wincondities zijn dus, Painter's Servant met Grindstone, Phyrexian Dreadnought of Jace, the Mind Sculptor.
Het zoeken doe ik vooral met de Transmute Artifact en de Trinket Mage, dit omdat de reshape moeilijker duurdere dingen opzoekt. De Grim Monolith zit er dan ook in om via de Transmute Artifact het makkelijker te maken om dingen van mana cost 3 op te zoeken, of om in één keer de servant combo op te kunnen zoeken/activeren.
Desnoods kan ik ook nog winnen door te schoppen met de Mishra's Factory's of andere kleine creatures die er in zitten.

Waar ik nog bang voor ben is dat het tegen agro decks niet snel genoeg is en ik dacht misschien hebben jullie daar nog tips voor? of goede artifacts/blauwe kaarten die er in kunnen?

groeten
Dennis
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Legacy Toolbox Deck

Bericht door pi »

Als je toch Painter's Servant speelt, heb je Blue Elemental Blast en vriendjes overwogen?Je zou misschien wat meer Painters kunnen spelen als je efficiente kleur-haat kaarten kunt vinden.

Is het wel handig om op heel verschillende wincondities te mikken?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Legacy Toolbox Deck

Bericht door Replicator »

Ik kan inderdaad kijken naar de Blue Elemental Blast daar had ik nog niet over gedacht!
En het leuke van dit deck lijkt mij dus dat je op meerdere manieren kan winnen, en ook steeds andere dingen kan opzoeken.
Dit maakt boarden tegen het deck ook een stuk moeilijker omdat je dan gewoon een andere winconditie zoekt
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Plaats reactie