R/W Humans

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pepijn7
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 5:45 pm
Locatie: Heesch

R/W Humans

Bericht door pepijn7 »

Hey iedereen,

Na een tijdje weg geweest te zijn (druk, druk) ben ik weer bezig met een deck te brouwen. Ik vroeg me af of iemand suggesties had voor dit deck.
Tot nog toe heb ik het alleen nog in magic online getest en in deze staat win ik er ongeveer 50% van de tijd mee in Block Constructed games, maar ik heb het idee dat het beter kan.

- Wat moet jouw deck doen?
Snel veel damage uitdelen door de verschillende human combo's in het deck.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
->Curse of Death's Hold
->First strike creatures
->Predator Ooze

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Competatieve ISD Block Constructed decks, misschien wil ik het met wat veranderingen ook proberen in Standard.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?
Block/Standard

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1 op 1

- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ik heb geen geld voor dingen zoals 4x Bonfire of the Damned maar alle suggesties zijn welkom.

Zelf zit ik over een aantal kaarten na te denken:
-Riders of Gavony (sideboard voor de mirror?)
-Silverblade Paladin
-Divine Deflection (sideboard tegen slagstorm, ect.)
-Guise of Fire (tegen Predator Ooze :twisted: ?)

Decklist:

Creatures:
4x Champion of the Parish
4x Kruin Striker
4x Lightning Mauler
4x Riot Ringleader
4x Kessig Malcontents
4x Goldnight Commander
2x Zealous Conscripts

Spells:
4x Pillar of Flame
4x Gather the Townsfolk
4x Thatcher Revolt

Land:
7x Plains
7x Mountain
4x Clifftop Retreat
2x Cavern of Souls
2x Slayers' Stronghold

Sideboard:
2x Cursebreak
2x Ancient Grudge
2x Brimstone Volley
2x Fervent Cathar
2x Hanweir Lancer
3x Fiend Hunter
2x Burn at the Stake
Pas opnieuw begonnen met spelen en op zoek naar mensen die Magic spelen in de omgeving van Oss. Ik ben ook op zoek naar een aantal kaarten, klik hier voor mijn Haves & Wants.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: R/W Humans

Bericht door Demonics »

Zelf zou ik lightning mauler en kessig malcontents eruit halen voor silverblade paladin, Accorder Paladin,Hanweir Lancer, fiend hunter maindeck.

Manic Vandal, leuke sideboard tegen enge artifacts zoals sword of war and peace, birthing pod als je ze tegenkomt. Ook zie ik oblivion ring als een goede sideboard kaart. Misschien Angel of glory's rise 1 a 2 x als finisher.
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pepijn7
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 5:45 pm
Locatie: Heesch

Re: R/W Humans

Bericht door pepijn7 »

Ik zat voor Block zelf ook te denken om er misschien Silverblade Paladin en Hanweir Lancer te maindecken, Fiend Hunter heb ik maindeck geprobeerd, maar in veel match ups heb ik die niet nodig. Angel of Glory's Rise, hoe veel synergy hij ook heeft, is helaas veel te langzaam. Tegen de tijd dat ik 7 mana heb . Ik heb Gisela, Blade of Goldnight geprobeerd, maar die kaart zat altijd dood in mijn hand. Alles wat meer dan 4-5 mana kost is eigenlijk uitgesloten hierdoor.
Manic Vandal is een goed idee voor de Standard versie waneer ik dat ga uitproberen, Oblivion Ring had ik er al voor apart gezet :D . Hoe zie je Birthing Pod voor je in dit deck? Mij lijkt het vrij weinig te doen behalve mn deck langzamer maken :P ?
Bedankt voor de ideeen.
Pas opnieuw begonnen met spelen en op zoek naar mensen die Magic spelen in de omgeving van Oss. Ik ben ook op zoek naar een aantal kaarten, klik hier voor mijn Haves & Wants.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: R/W Humans

Bericht door Demonics »

nee, ik bedoelde manic vandal TEGEN artifacts zoals swords, birthing pod enz
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pepijn7
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 5:45 pm
Locatie: Heesch

Re: R/W Humans

Bericht door pepijn7 »

Haha, sorry, het was al laat toen ik reageerde, ik had een beetje te snel gelezen :roll: .
Pas opnieuw begonnen met spelen en op zoek naar mensen die Magic spelen in de omgeving van Oss. Ik ben ook op zoek naar een aantal kaarten, klik hier voor mijn Haves & Wants.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: R/W Humans

Bericht door Demonics »

ik vind het vaag dat je fiend hunter niet vaak nodig hebt, jouw hunter voor zijn beste beestje op dat moment lijkt me steengoed of speel je vaak tegen decks met weinig creatures?
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pepijn7
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 5:45 pm
Locatie: Heesch

Re: R/W Humans

Bericht door pepijn7 »

Ik heb er wel een tijd mee gespeelt, maar ik merkte dat hij vaak een dode kaart was omdat in Block constructed niet veel beesten gespeeld worden die ik niet kan overmeesteren met mijn agressieve creatures. Ik heb liever dat iemand chump blocked met zijn delver, strangelroot geist, etc. en dat ik nog een beest speel wat hem kan dood maken ipv een 1 power beest waar hij zijn creature ook nog van terug kan krijgen.
Daar komt dan nog bij dat de dubbele witte mana cost van Fiend Hunter de manabase weer net iets slechter maakt.

Als ik tegen een Wolfir Silverheart of een "reanimate Griselbrand deck" speel, dan board ik hem wel in want daar kom ik anders moeilijk doorheen. Als deze soort decks in de toekomst in meer dan 50% van de matchups zouden zijn ga ik fiend hunter waarschijnlijk wel maindecken.

Misschien moet ik er even bij zetten dat ik met dit deck op het moment alleen op Magic Online speel in betaalde toernooien en dus tegen redelijk competitieve decks speel.


Decklist is wat aangepast nu:

Creatures:
4x Champion of the Parish
4x Kruin Striker
3x Lightning Mauler
4x Riot Ringleader
2x Kessig Malcontents
4x Goldnight Commander
2x Zealous Conscripts
3x Silverblade Paladin

Spells:
4x Pillar of Flame
4x Gather the Townsfolk
4x Thatcher Revolt

Land:
8x Plains
7x Mountain
4x Clifftop Retreat
2x Cavern of Souls
1x Slayers' Stronghold

Sideboard:
2x Cursebreak
2x Ancient Grudge
2x Brimstone Volley
2x Fervent Cathar
2x Hanweir Lancer
3x Fiend Hunter
2x Burn at the Stake
Pas opnieuw begonnen met spelen en op zoek naar mensen die Magic spelen in de omgeving van Oss. Ik ben ook op zoek naar een aantal kaarten, klik hier voor mijn Haves & Wants.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: R/W Humans

Bericht door Demonics »

ah magic online? hoe ben je begonnen? via drafts? of sealed?
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pepijn7
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: vr aug 26, 2011 5:45 pm
Locatie: Heesch

Re: R/W Humans

Bericht door pepijn7 »

Ik ben ermee begonnen om mn drafts te verbeteren en omdat ik weinig tijd heb om regelmatig naar een spellen winkel te gaan. In het begin heb ik vooral drafts gedaan, tegenwoordig doe ik veel verschillende dingen: Sealed, Constructed, Momir basic, maar het meest doe ik nog steeds drafts.
Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over magic online, het is voor mij echt een uitkomst.
Pas opnieuw begonnen met spelen en op zoek naar mensen die Magic spelen in de omgeving van Oss. Ik ben ook op zoek naar een aantal kaarten, klik hier voor mijn Haves & Wants.
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Re: R/W Humans

Bericht door Demonics »

Ik heb ook zelf weinig tijd, en ook over nagedacht om op mtgo te spelen. Lekker in je eigen tijd. Alleen niet zoveel ervaring met drafts, dus ik zit op veel streams te kijken om een beetje ervan te leren.
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Plaats reactie