Hulp nodig.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MagicSimon
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 31, 2012 4:01 pm

Hulp nodig.

Bericht door MagicSimon »

Ik wil graag een Groen/Blauw deck maken. Maar ik ben net begonnen dus ik zou graag wat hulp hebben.
Buget: €40 +/-
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Hulp nodig.

Bericht door Maccius »

Ik wil niet gelijk moeilijk doen, maar dit is wel erg weinig informatie. Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst wat zaken uitzoekt en een basis deck bedenkt. En een idee hebt wat dat deck moet doen.

Nu zou ik je het advies geven, koop een kant en klaar groen/blauw deck (die is vast wel te vinden) en speel er een aantal potjes mee. Vervolgens weet je welke kaarten je gebruikt en welke niet en welke effecten te meer wilt hebben. Vervolgens gebruik je de rest van je budget om die kaarten bij elkaar te krijgen.

Of je zoekt op internetsites ( http://magiccards.info/search.html ) ( http://gatherer.wizards.com/Pages/Advanced.aspx ) welke kaarten in groen en blauw nog meer dat effect geven die bij jou deck passen en koopt die erbij.
MagicSimon
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 31, 2012 4:01 pm

Re: Hulp nodig.

Bericht door MagicSimon »

Maccius schreef:Ik wil niet gelijk moeilijk doen, maar dit is wel erg weinig informatie. Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst wat zaken uitzoekt en een basis deck bedenkt. En een idee hebt wat dat deck moet doen.

Nu zou ik je het advies geven, koop een kant en klaar groen/blauw deck (die is vast wel te vinden) en speel er een aantal potjes mee. Vervolgens weet je welke kaarten je gebruikt en welke niet en welke effecten te meer wilt hebben. Vervolgens gebruik je de rest van je budget om die kaarten bij elkaar te krijgen.

Of je zoekt op internetsites ( http://magiccards.info/search.html ) ( http://gatherer.wizards.com/Pages/Advanced.aspx ) welke kaarten in groen en blauw nog meer dat effect geven die bij jou deck passen en koopt die erbij.
Bedank voor het advies.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Hulp nodig.

Bericht door Jibz »

De genoemde strategie vind ik zelf ook altijd wel fijn. Preconstruced decks zitten vaak nog verrassend goed in elkaar en hebben meestal wel mogelijkheden om uit te bouwen. En natuurlijk is het handig als je nog niet goed weet wat voor deck je wil gaan bouwen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
MagicSimon
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 31, 2012 4:01 pm

Re: Hulp nodig.

Bericht door MagicSimon »

Jibz schreef:De genoemde strategie vind ik zelf ook altijd wel fijn. Preconstruced decks zitten vaak nog verrassend goed in elkaar en hebben meestal wel mogelijkheden om uit te bouwen. En natuurlijk is het handig als je nog niet goed weet wat voor deck je wil gaan bouwen.
Ja dat is waar maar ik weet niet hoe je een deck kan samestellen. :oops:
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Hulp nodig.

Bericht door Jibz »

Daarom is het denk ik ook nog handig om dus voor die precon te gaan... Dan heb je een deck waar in ieder geval al een framework in zit. Dat hoef je dan al niet meer te bouwen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp nodig.

Bericht door pi »

Decks bouwen leer je van vaak proberen. Het gaat niet meteen de eerste keer goed, maar je wordt er vanzelf beter in. In ieder geval is er minstens een basisidee nodig voor we je kunnen helpen, er zijn veel te veel magic kaarten om uit te kiezen anders.

Succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MagicSimon
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 31, 2012 4:01 pm

Re: Hulp nodig.

Bericht door MagicSimon »

pi schreef:Decks bouwen leer je van vaak proberen. Het gaat niet meteen de eerste keer goed, maar je wordt er vanzelf beter in. In ieder geval is er minstens een basisidee nodig voor we je kunnen helpen, er zijn veel te veel magic kaarten om uit te kiezen anders.

Succes!
Ja ik had er een gekocht aleen me zusje had mijn kaarten gepackt en door elkaar gegooid dus ik weet niet welke tot doe set behooren.
Maar ik gaa nu wel opzoeken hoe die heet.
Bedankt voor de hulp :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hulp nodig.

Bericht door pi »

Geeft je gelijk de gelegenheid om te kijken of je ze zonder lijst redelijk bij elkaar kunt krijgen. Of om te kijken of je er een redelijk deck van kunt bouwen dat anders is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie