Grave Pact

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Grave Pact

Bericht door Maccius »

Ben benieuwd wat jullie reacties zijn en of er nog suggesties zijn.

Wat moet jouw deck doen?
Uhmm Alle creatures van andere in de graveyard krijgen en zelf mijn creatures terughalen om die van anderen weg te krijgen, en dan klopjes geven.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nee, het is nog een idee

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Voornamelijk creature decks.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?
Om maar met de meest voorkomende vergissing te beginnen: casual is geen formaat, Toch is het casual. Alles mag behalve waar we van afspreken dat het niet mag. En je mag geen unlimited combo’s maken.


- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Multiplayer

- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Niet meer dan €100,- voor het totale deck. En ga er maar vanuit dat ik nog niks heb.

Creatures
2 Butcher of Malakir om ook fatsoenlijke klappen te kunnen uitdelen, en nogmaals een extra creature laten droppen
4 Mortician Beetle Lijkt me duidelijk
4 Abyssal Gatekeeper Kijk alles moet dood.
4 Apprentice Necromancer En nog meer doden
4 Fleshbag Marauder Uhmm ja thema lijkt me ondertussen duidelijk
2 Sheoldred, Whispering One Ze moeten wel weer terugkomen om weer dood te gaan he. En deze kan ook nog een klapje geven
2 Avatar of Woe Dit is eigenlijk de echte afmaker hoop ik.
4 Vampire Hexmage Sacrifice ability en het antwoord op planeswalkers en andere nare counter creatures.
4 Vampire Nighthawk Gewoon een goede zwarte kaart die me iets aan livegaining en tegen flyers geeft.
Enchantments
4 Grave Pact Deze moet er zo vaak mogelijk liggen
4 Soul Stair Expedition Creatures terughalen Wellicht deze maar 2 keer spelen want ik zit nu op 42 kaarten
4 Oversold Cemetery Creatures terughalen
Land (Ik moet nog even kijken naar een landje wat het liefst zwart maakt, en een sacrifice creature ability heeft)
20 Swamp

Ik heb nog overwogen om Phyrexian Obliterator erin te doen maar die is eigenlijk wat duur. Ook onderstaande heb ik overwogen en nog niet helemaal afgeschreven.


Reassembling Skeleton
Coffin Queen
Diabolic Intent

Graag jullie gedachten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grave Pact

Bericht door pi »

Casual blijft geen formaat. Kun je ajb je formaat beschrijven, dus in dit geval, waarvan hebben jullie dan afgesproken dat het niet mag? Niemand wil een suggestie doen om daarna te horen dat het toch niet mag.

Kun je ajb je budget aangeven voor wijzigingen? Niemand heeft zin eerst je deck te moeten prijzen voordat ze suggesties gaan doen.

Het hele idee van de standaard vragen is om het degene die je probeert te helpen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Als je hoopt reacties te krijgen zou ik sterk aanraden om meer detail toe te voegen.

Het landje dat je zoekt is Phyrexian Tower. Ik zou sowieso meer land spelen dan je nu doet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Grave Pact

Bericht door Maccius »

Thanks voor da tlandje, dat is inderdaad een mooie.

Dit deck zit nu op ongeveer € 86,- bazaar of magic prijzen.

En we hebben nog maar 1 kaart verboden, omdat we meestal met een creature thema deck spelen. Ik weet niet hoe die kaart heet, maar ik geloof dat hij alles van een te kiezen creature type exiled. Vanuit het spel, je hand en je graveyard.

Waarom zou je meer land spelen? 20 landjes op 40 kaarten is toch redelijk standaard? En bijna alle creatures zijn onder de 3 mana. Op de dure na.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grave Pact

Bericht door pi »

20 landjes op 40 spells was 12-15 jaar geleden heel standaard, sindsdien is duidelijk geworden dat 24 landjes op 36 kaarten een veel beter uitganspunt is tenzij je een echt heel lage mana curve hebt (dat heb je niet). Helaas is het 20:40 advies een soort mythe die maar op blijft duiken, zelfs nog steeds na zo lange tijd. Grof geschat zul je bij 20 landjes waarschijnlijk geen kaarten van meer dan 3 mana willen spelen. Natuurlijk kun je bij het testen van het deck ontdekken dat je meer of minder land nodig hebt, maar ik betwijfel sterk dat je daarmee op 20 gaat eindigen.

Bedoel je Extinction? Hij doet niet precies wat je zegt, maar zit er denk ik het dichtst bij in de buurt.

De belangrijkste focus van je deck is Grave Pact triggeren. Dit bereik je het gemakkelijkst met een sacrifice outlet en creatures die gemakkelijk terug komen. De Reassembling Skeleton die je zelf al noemde is erg goed hier voor en ook Bloodghast en Gravecrawler zouden zeker een overweging waard zijn. Carrion Feeder of Spawning Pit zouden goede sacrifice outlets kunnen zijn, terwijl Krovikan Horror zowel gemakkelijk terug komt als je creatures laat saccen.

De Butcher en Sheoldred zijn op dit moment opvallend duur kwa mana in verhouding tot de rest van je deck. Misschien dat het zin heeft om een paar Dimir House Guard te spelen om je Grave Pact mee te zoeken in plaats van de Butcher (ik realiseer me dat de mana cost gelijk is, maar je kunt dit over 2 beurten verdelen) en als je budget het toe laat zou ik de kaart Recurring Nightmare overwegen voor het terug halen van creatures.

Een geweldig creature om vaak terug te halen is trouwens Kokusho, the Evening Star. Misschien nog steeds wat hoog geprijst voor je budget, maar ze zijn in ieder geval flink naar beneden gekomen ten opzichte van een paar jaar geleden. Een minder sterke, maar wel wat goedkopere optie is Disciple of Bolas.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grave Pact

Bericht door Dragonheart »

Tsabo's Decree gok ik.

20 land is zoals Pi zegt aan de krappe kant. Bane of the Living en Braids, Cabal Minion zijn lekker in een deck als dit.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Grave Pact

Bericht door Maccius »

Inderdaad de kaart die niet mag is Tsabo's Decree.

Hij lijkt trouwens niet eens meer zo sterk, maar was toen gewoon erg vervelend met veel creature type based decks. Je hebt niks meer op de battlefield liggen, en niks meer in je hand.

Als je niet blauw of zwart speelt (meer kaarten kan trekken, of weer uit de graveyard terug kan halen) dan speel je de komende paar beurten voor spek en bonen mee, en dan loop je weer zo ver achter dat je net zo goed op kan geven.

Ik heb me kaarten nu besteld, en ga eerst een paar proefpotjes spelen. Maar Braids, Cabal Minion is misschien wel leuk. Die andere denk ik overbodig. + -/- counters passen niet echt bij het sacrifice thema.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Grave Pact

Bericht door Jibz »

Bane of the Living heet niks met counters te maken. het is gewoon een beest wat het hele veld leegmaakt als je er genoeg mana in pompt. Zo'n kaartje is natuurlijk nooit weg.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grave Pact

Bericht door pi »

Het is in weze een soort van extra sac outlet als je het nodig hebt die als je er meer mana in pompt ook gewoon het hele veld leeg kan vegen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie