the door

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DarkSoul
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: za sep 29, 2012 6:36 pm
Locatie: Waalwijk

the door

Bericht door DarkSoul »

ik ben van plan een Deck samen te stellen dat draait om de hoofd kaart door to nothingness

nou is op dit moment mijn vraag of deze ook in toernooien mag worden ingezet?

wat verder al wel duidelijk is, is dat ik dus een deck moet gaan maken dat alle kleuren benut
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: the door

Bericht door pi »

Waarom zou hij niet op tournooien ingezet mogen worden?
(Voor 15 mana mag je ook wel gelijk winnen)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DarkSoul
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: za sep 29, 2012 6:36 pm
Locatie: Waalwijk

Re: the door

Bericht door DarkSoul »

ben vandaag bezig geweest om mijn deck samen te stellen misschien dat jullie er nog wat over kunnen zeggen.
met name de Mana cost heb ik op gevoel gedaan, dus ik hoop dat ik dit wel goed heb zitten.
de kaarten zijn:
Door to Nothingness 4X
Omniscience 4X
Duty-Bound Dead 2X
Arbor Elf 4X
Elderscale Wurm 2X
Bountiful Harvest 4X
Centaur Courser 2X
Mindclaw Shaman 4X
Magmaquake 4X
Wit's End 2X
Elixir of Immortality 4X
Zombie Goliath 2X
Tormented Soul 3X
Blood Reckoning 4X
Talrand, Sky Summoner 2X
Fog Bank 2X
Sublime Archangel 2X
Archaeomancer 3X
Intrepid Hero 2X
Healer of the Pride 1X
Rhox Faithmender 2X
Stuffy Doll 2X
Essence Scatter 3X
Redirect 4X
Giant Scorpion 2X
Flames of the Firebrand 2X
Smelt 2X
Thundermaw Hellkite 2X
Boundless Realms 2X
totaal aantal kaarten non land 78

Forrest 12
Plains 12
Island 12
Swamp 12
Mountain 12
totaal basic land: 60
totaal Deck grote 138 kaarten
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: the door

Bericht door pi »

Zou je de vragen in dit topic willen beantwoorden zodat het duidelijker wordt voor ons welk doel je voor ogen hebt met het deck?

In het algemeen is het aan te raden om niet meer dan het minimum aantal kaarten te spelen, oftewel niet meer dan 60. Dit om de kans te vergroten dat je de juiste kaarten op het juiste moment pakt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DarkSoul
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: za sep 29, 2012 6:36 pm
Locatie: Waalwijk

Re: the door

Bericht door DarkSoul »

Mijn excuus deze topic had ik inderdaad nog niet gelezen.
1. Wat moet mijn deck doen?
In zo min mogelijk slagen 2 van elk type ma na op tafel brengen om de kaart the door toe nothingness te kunnen activeren
Daarnaast een redelijke verdediging op stellen die mijn levens punten beschermen en mij eventueel extra leven opleveren.

2. Zijn er al problemen die je zelf ontdekt hebt?
Nee ik heb nog geen problemen ontdekt dit omdat dit deck tot nu alleen op papier bestaat,
Ik heb namelijk nog niet alle genoemde kaarten in mijn bezit of nog niet het gewenste aantal

3. Wat voor decks zie je vaak tegen over je?
Tot nu toe heb ik een compleet blauw, groen en een vampier deck gezien.
Zoals ik al tijdens het voorstellen heb aangegeven ben ik nog vrij nieuw binnen mtg .

4.welk formaat speel je?
Type 1

5. Met hoeveel mensen speel je?
Soms 1 op 1 en soms zijn we met zijn drieën.

6. Heb je een budget waar je rekening mee moet houden?
Ja dit budget bedraagd ongeveer €60,-
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: the door

Bericht door pi »

Omdat je eerste post een vraag had over tournooien, je mikt niet op tournooien spelen he?

Blauw, groen en vampier zegt helaas niks over wat de decks doen, enige idee wat de decks proberen te doen?

Wil je je deck liever op 1 op 1 mikken of liever op 3 spelers? Multiplayer is echt heel anders dan 1 op 1.

Ik vermoed dat je budget voor het hele deck is?

---

Het is lastig voor me om een inschatting te maken hoe we het best je deck zouden kunnen verbeteren. Het eerste punt is dat Door to Nothingness eigenlijk veel te traag is voor wat je normaal tegen zou komen als je Magic potjes speelt. Het zou alleen heel goed kunnen dat de groep waarmee je speelt heel erg voor de lol speelt en je meer dan genoeg de tijd krijgt om zo'n kaart te spelen en te activeren. Wat in ieder geval je deck wat sneller zou maken is wat meer focussen op groen en dan kaarten als Sakura-Tribe Elder of Harrow gebruiken om de non-forest basics voor je te vinden. Doordat dit soort kaarten de landjes gelijk in het spel leggen kun je dan sneller aan de 10 mana komen. Verder zou je artifacts willen spelen die je met de mana helpen, bv Darksteel Ingot of Coalition Relic. Verder wil je je deck zoals eerder al gesuggereerd terug proberen te werken naar zo dicht mogelijk bij 60 kaarten.

Voordat ik meer suggesties kan doen moet ik echt meer van je situatie weten, zou je kunnen proberen de vragen uitgebreider te beantwoorden?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie