Angel Mono White Vintage

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Angel Mono White Vintage

Bericht door MetalHazard »

Intro tot deck:
Dit is mijn leukste deck, ik heb dit deck langzaam bij elkaar gesprokkeld. Weinig ruilers bij mij in de buurt. Dus iedereen keer dat ik in Amsterdam was heb ik daar bij The Gamekeeper een paar kaarten gekocht. Budget was niet echt een probleem. Maar ik betaal op dit moment geen honderden euro's voor kaarten, ik geloof dat de duurste kaart 7 euro was. En de totaal prijs op 110 euro. Ik speel hier te weinig voor.
Ik speel dit deck casual (Vintage alles is mogelijk) tegen mijn vrienden. Mijn vrienden spelen vooral standaard decks(die door MTG zelf zijn samen gesteld), er is er 1 die ook een deck heeft gebouwd. Dat deck is nogal veel grote groene creatures met trample. Dan heeft hij nog een Angels deck met lifelink.

Zo speel ik nu:
Dit deck draait vooral om Radiant, Archangel zo sterk mogelijk te maken en de combo Dawn Elemental+Pariah gebruiken om veilig te zijn.
Vigilance houdt op dit moment veel van mijn vrienden op afstand. Dus ik speel zoveel mogelijk angels om mijn vrienden dan in een slag van het veld weg te vagen.

Doel van het deck:
Ik wil Radiant, Archangel zo sterk mogelijk maken, maar mijn tegenstanders het zo lastig mogelijk maken. Zowel Multiplayer als 1v1, met de voorkeur voor 1v1.

Problemen:
  • - mana wipes
    - destroy enchantments
    - destroy creature.
    - Langzame start
Huidige decklist:
Land:
22x Plains

Creatures:
2x Akroma, Angel of Wrath
3x Radiant, Archangel
4x Voice of All
3x Angel of Mercy
4x Serra Angel
2x Dawn Elemental
2x Iona, Shield of Emeria

Spells:
2x Pariah
4x Belbe's Portal
4x Urza's Incubator
3x Humble
2x Serra's Blessing <- weg om plaats te maken voor de nieuwe kaarten.
3x Pearl Medallion
4x Shared Triumph
1x Glorious Anthem <- weg zonder een tutor is de kans klein dat deze getrokken wordt.

Aanpassingen (max. 20 euro per kaart):
2x Ghostly Prison <- houdt me veilig.
2x Batterskull <- extra punch voor radiant + lifelink.
2x Enlightened Tutor <- om kaarten sneller in het spel te krijgen.

EDIT: opmerking bij aanpassingen erbij gezet, nieuw doel voor het deck bedacht.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door pi »

Hoop je op feedback? In dat geval is het handig om de standaard vragen in dit topic te beantwoorden. We zouden het ook waarderen als je tags aan je kaartnamen toevoegt zodat er een plaatje van de kaart tevoorschijn komt als je er met de muis overheen gaat. Ik zal dat nu even voor je toevoegen, dan kun je zien hoe dat werkt wanneer je de post edit.

Je deck oogt in de eerste plaats alsof je beter wat meer land zou kunnen spelen. Ik begrijp dat de Medallion en Incubator zouden moeten helpen, maar ook deze moet je binnen redelijke tijd in het spel zien te krijgen. Ik zou denk ik met die kaarten rond de 22 landjes mikken. De Portals lijken me het beste om wat te minderen omdat ze te laat in het spel komen om echt te helpen en misschien ook de Anthem, want je Angels zijn toch al vrij groot van zichzelf. De Blessings zijn niet heel sterk in je deck omdat vrij veel van je creatures al vigilance hebben dus ik zou ook gaan kijken of er niet iets beters daarvoor in de plaats te vinden is. Misschien Batterskull of Sword of Vengeance zodat je nog steeds vigilance uit kunt delen als het moet, maar ook met andere leuke effecten, of misschien iets als Ghostly Prison om tegenstanders bij je weg te houden (aangezien je met vigilence ook vaak mensen van je weg houdt door het hebben van niet getapte creatures). Ik zou zeker even kijken of je misschien wat betere landjes dan basics kunt spelen, Forbidding Watchtower zou bijvoorbeeld vroeg in het potje goed kunnen helpen met de verdediging en aangezien je niet heel veel doet in de eerste paar beurten is het getapt in het spel komen niet zo heel boeiend. Mutavault is ook een angel, maar wel best wel prijzig (vandaar de vraag naar je budget).

Harsh Mercy is trouwens mass removal die behoorlijk goed is in een tribal deck. Je sloopt er niet alles mee natuurlijk, maar in veel gevallen zou je de tegenstanders als je hem vroeg speelt wat af moeten remmen en als je hem laat speelt zou je veel meer over moeten houden dan zij tenzij ze ook tribal spelen (vandaar de vraag naar wat voor decks je tegenover je ziet).

Succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door MetalHazard »

pi,

dat zijn goede ideeën vooral die Ghostly Prison en Harsh Mercy. Batterskull werkt alleen op zichzelf. Een kaart met +n/+n met lifelink zou wel tof zijn.

MIsschien Serra Angel vervangen door Battlegrace Angel?

Thx alvast.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door pi »

Gezien de hoeveelheid creatures die je al hebt met Vigilance is het waarschijnlijk genoeg om af en toe een Skull of Sword aan een creature te hangen om Vigilance te geven. Sowieso is Vigilance niet echt een vereiste denk ik, het is leuk om te hebben, maar ik betwijfel of het een kaart waard is. Bij de Skull en Sword heb je tenminste nog andere voordelen.

Zou je eerst de vragen in dat topic kunnen beantwoorden?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door Dragonheart »

MetalHazard schreef: Batterskull werkt alleen op zichzelf. Een kaart met +n/+n met lifelink zou wel tof zijn.

.
Uh?

Batterskull geeft +4/+4 en lifelink.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door MetalHazard »

@Dragonheart: Leg me die Living weapon eens uit?
@pi: Het idee achter Battlegrace Angel is om mijn Radiant, Archangel nog sterker te maken d.m.v. Exalted + Lifelink. Vigilance houdt op dit moment veel van mijn vrienden op afstand.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door pi »

Batterskull
{5}
Artifact -- Equipment
Living weapon (When this Equipment enters the battlefield, put a 0/0 black Germ creature token onto the battlefield, then attach this to it.)
Equipped creature gets +4/+4 and has vigilance and lifelink.
{3}: Return ~this~ to its owner's hand.
Equip {5}

De Batterskull komt in het spel vast aan de 0/0 Germ. Zoals elk equipment is er een equip kost om hem aan een ander creature te hangen. Logischerwijs gaat de Germ dan onmiddelijk dood, maar de Skull hangt dan wel gewoon aan het andere creature. Kun je anders verduidelijken welk deel van de tekst van de kaart je niet snapt?

Heb je een voorkeur voor op multiplayer of op 1 tegen 1 te mikken? Bedoel je met je budget indicatie dat elke kaart die minder dan 100 euro kost goed is om te suggereren? (Akroma, Iona en Radiant zouden een of meerdere kopietjes van Karakas bv niet erg vinden). Wat voor decks spelen je tegenstanders? Wat is de enz. bij de problemen die je al ontdekt hebt?

Het is niet noodzakelijk om precies de standaard vragen na te lopen, maar des te meer je vragen open laat des te meer die vragen alsnog in het topic gesteld worden (wat de discussie over het deck zelf nogal afremt). Kun je ajb uitgebreid in je antwoorden zijn? Dan kunnen wij namelijk je situatie beter begrijpen en je beter advies geven.

Je lijkt redelijk te hopen op het pakken van combinaties aan kaarten die niet veel in je deck zitten. Dawn Elemental + Pariah is alleen nuttig als je er op kan rekenen ze beide te pakken. Pariah's Shield kan Pariah aanvullen zodat je tot 8 kopietjes, of met Enlightened Tutor tot 12 kopietjes kunt spelen (of althans zo voelt het in het geval van de Tutors). De Blessing is ook alleen nuttig als je er op kunt rekenen die te pakken samen met creatures die er wat aan hebben. Je krijgt denk ik een meer gebalanceerd deck als je kaarten speelt die meer goed op zichzelf werken, of die meer synergie hebben met de rest van je deck. De eerder genoemde Enlightened Tutor zou bv gemakkelijk kunnen zorgen dat al je artifacts en enchantments wat omlaag kunnen in aantal omdat je ze dan kunt opzoeken wanneer je ze nodig hebt in plaats van dat je de ene pakt als je de andere nodig hebt.

Battlegrace of Serra Angel is voor mij een makkelijke, liever de Battlegrace bij 1 tegen 1 en liever de Serra bij 1 tegen N (in de huidige versie van je deck, in het algemeen heb ik in 1:N ook liever de Battlegrace, maar je geeft aan de verdediging van de Serra nodig te hebben, wat me vooral voor 1:N lijkt omdat daar zij elke beurt aanvallers weg houdt terwijl de Battlegrace maar 1x de levensbuffer geeft en waarschijnlijk daarmee minder damage stopt). Ik denk dat je deck wel wat meer nodig heeft om in de vroege beurten te doen. Je merkt zelf op dat Vigilance voor verdediging zorgt, maar de eerder genoemde Forbidding Watchtower, Ghostly Prison en Harsh Mercy bv ook en deze kunnen ook eerder helpen. Andere suggesties zijn bijvoorbeeld kaarten als Swords to Plowshares en Path to Exile.

Ik zou aanraden om in de eerste plaats uitgebreider de standaardvragen te beantwoorden en in de 2e plaats aan te geven hoe je het deck zou updaten met de al gegeven adviezen, liefst met een nieuwe decklist er bij zodat we kunnen zien waar we het over hebben. Dan zouden we een goed uitgangspunt moeten hebben om verder te discussieren.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door MetalHazard »

Pi,

ik heb de orginele post aangepast. Mis je nog informatie?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Casual

Bericht door pi »

Wat is een standaard deck? Je budget voor wijzigingen wordt me niet duidelijk.

Wat denk je van de gemaakte suggesties?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Re: Angel Mono White Vintage

Bericht door MetalHazard »

Is alweer aangepast. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Vintage

Bericht door pi »

Kun je ook in gaan op de suggesties? Er zijn meer dingen genoemd, zowel voor weg halen als voor toevoegen. Waarom heb je voor deze 3 kaarten gekozen en wil je die ene weghalen?

De meest belangrijke toevoeging die ik sowieso zou doen is een setje Forbidding Watchtowers en ik zou naar 22 land totaal gaan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MetalHazard
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 02, 2012 10:40 am
Locatie: Venlo

Re: Angel Mono White Vintage

Bericht door MetalHazard »

Ik kan toch maximaal tot 65 kaarten gaan in een vintage deck? Of zie ik dat verkeerd.

Ik heb in ieder geval mijn eerste post een beetje bij gewerkt. Het verkrijgen van de kaarten zal moeilijker worden.

Wat die Watchtowers betreft ik wil dat dit deck uit puur angels bestaat. Dus ook geen tokens van andere.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angel Mono White Vintage

Bericht door pi »

Er is geen maximum, alleen een minimum van 60. Het is wel aan te raden maximaal het minimum te spelen.

De Watchtowers zijn geen tokens, je realiseert je dat Batterskull wel een non-angel token maakt en Dawn Elemental ook geen angel is? Overweeg anders Kor Haven, Mystifying Maze, Thawing Glaciers of een hele berg andere non-basics. 22 plains geeft duidelijk aan dat je lang niet alles wat mogelijk is uit je manabase haalt, terwijl dat juist zou kunnen helpen met je vroege verdediging bij een langzame start.

Je geeft mana wipes aan als probleem. Momenteel speel je verschillende artifacts die dingen goedkoper maken. Misschien is het een idee om in plaats daar van artifacts te spelen die tappen voor mana. In dat geval hou je meer over nadat dat gebeurt, terwijl door je hoge gemiddelde casting cost je toch waarschijnlijk weinig extra voordeel gaat halen van de kosten reduceren (je gaat zelden 2 spells in 1 beurt spelen). Darksteel Ingot zou een voorbeeld zijn van een hele betrouwbare. Mind Stone verandert in een extra kaart als je hem niet nodig hebt. Pristine Talisman geeft een beetje leven. Etc.

Ik denk eigenlijk dat destroy enchantments niet zo'n heel groot probleem zal zijn. Zo gek veel enchantments speel je niet en ze zijn niet noodzakelijk voor je win. Mogelijk wil je wel zorgen dat je verdediging er minder op draait, maar zie daarvoor mijn reactie voor wat betreft de Watchtowers / je land. Norn's Annex kan overigens een overweging zijn als vervanging van Ghostly Prison als je bang bent voor enchantment removal, eventueel is er ook nog Windborn Muse, maar ook dat is geen Angel.

Destroy creatures kan een probleem zijn, maar is sterk afhankelijk van je speelwijze. Als je weet dat mensen mass creature removal hebben dan wil je niet te veel spelen. Uiteindelijk blijft er wel wat goeds liggen als ze door hun mass removal heen zijn. Als je maar alles opgooit zodra je kunt zul je veel creatures aan mass removal verliezen en daardoor het potje verliezen. Als het gaat om targetted removal is het juist zaak om veel te spelen (maar je slechtere creatures eerst) tot er iets in leven blijft en daarmee winnen. Je zult dus een inschatting moeten maken wat je tegenover je hebt. Avacyn, Angel of Hope of als je dat te veel mana vindt Twilight Shepherd kunnen goed helpen met de effecten van removal tegen gaan. Angel of Serenity kan creatures terughalen die al in je graveyard beland zijn.

Zou je op de genoemde kaarten in kunnen gaan zodat duidelijker wordt waarom ze je al dan niet leuk lijken voor je deck? (Ook voor die uit vorige posts). Ik krijg heel slecht een idee van waar je heen zou willen met je deck en waarom.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DonEsteban
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 09, 2012 11:36 pm

Re: Angel Mono White Vintage

Bericht door DonEsteban »

Ik zou 4 basic land vervangen door Seraph Sanctuary
Goedkoop wat extra leven erbij. dat moet je tegenstander maar weer zien weg te werken.
Plaats reactie