Beginners deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Theagle
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 5:21 pm

Beginners deck

Bericht door Theagle »

Hallo mensen,

Ik kom net binnen gewandeld in deze community en ben dus redelijk noob. Ik ben aan het kijken wat ik nou als mijn eerste deck zou moeten kopen.
Ik dacht zelf aan een Fat Pack Magic 2013. En ik heb interesse in blauw groen en wit. Zou het fat pack dan een goede aankoop zijn?
Of wat moet er dan nog bij?

Alvast bedankt,

Theagle
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beginners deck

Bericht door pi »

Wil je wat financieel het meest interessant is? Wat heb je al gespeeld? Een fat pack is geen geweldige basis om een deck uit te bouwen omdat het gewoon random pakjes zijn. Afhankelijk van wat je wilt spelen en hoeveel je uit wilt geven kan een preconstructed deck een betere keus zijn of anders een verzameling overnemen als je meer geld hebt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Beginners deck

Bericht door Jibz »

Met een verzameling overnemen heb ik geen ervaring, maar als je een deck wil waar je gewoon je eerste potjes mee kan spelen, zonder er belachelijk veel geld in te steken, kan ik je zeker aanraden een preconstructed deck te kopen (en dat eventueel later uit te bouwen, mocht je dat willen). Ik ben over het algemeen wel fan van allerlei soorten preconstructeds (met name Duel Decks, wat ook een aanrader is van mijn kant als je nog iemand anders hebt die ook een deck zou willen.)
Als je meer geld ter beschikking hebt, kan je er inderdaad voor kiezen een verzameling over te nemen en daaruit een deck te laten verrijzen :)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Theagle
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 5:21 pm

Re: Beginners deck

Bericht door Theagle »

Oke, bedankt voor het snel antwoorden.
Nu zat ik te kijken als ik een green blue hybrid deck wil wat zou dan het makkelijkste zijn om te halen.
Simic lijkt me wel leuk
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beginners deck

Bericht door pi »

Misschien is Thrive and Thrash wat voor je:
http://www.wizards.com/Magic/tcg/produc ... eventdecks

Het duurt wel nog eventjes voor hij uit komt, hier kun je hem bv preorderen:
http://www.spellenhuis.nl/spellen/magic ... hrash.html

Eventueel is er ook het Simic intro deck, maar de event decks zijn een stuk beter dan intro decks over het algemeen. Financieel gezien krijg je ook een hoop leuke kaarten voor dat geld. Mogelijk wil je beide event decks kopen, dan krijg je wat korting en gratis verzenden:
http://www.spellenhuis.nl/spellen/magic ... cks-2.html

Ook Rally and Rout is best wel een ok deck en dan heb je eventueel iets om tegen te spelen.

Het zou trouwens kunnen dat er goedkopere aanbieders zijn, dit was de eerste die ik zag met een preorder mogelijkheid in Nederland.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Beginners deck

Bericht door Jibz »

Wat ik jammer vind aan de event decks (net als bij RtR) is dat ze bij het thema van de guild weggaan (zoals een Gruul creature in het Simic deck, in RtR had je ook een kaart met Overload in het Rakdos deck), iets waar ik juist heel erg van geniet bij het Ravnica/Return to Ravnica block.

Intro packs zijn inderdaad meestal wat minder sterk dan event decks, maar naar mijn mening nog steeds de moeite waard om mee te spelen, of eventueel uit te bouwen later. Hier zijn de links naar beide Simic intro decks (Die van Gatecrash en de oudere set Dissension)
http://wizards.com/magic/tcg/productart ... acks#deck5
http://wizards.com/magic/tcg/productart ... deck#deck3

Er zijn ook nog andere blauw/groene (intro) decks te vinden (ik weet niet hoe het met event decks precies staat), zoals het "unstable terrain" landfall deck uit Zendikar
http://wizards.com/magic/tcg/productart ... deck#deck2
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Theagle
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 5:21 pm

Re: Beginners deck

Bericht door Theagle »

Ok, ik heb nu een simic intro deck + 3 boosters.
Ik heb er een deck uit gemaakt:

Lands:
1 Breeding Pool
2 Simic Guildgate
2 Gruul Guildgate
2 Mountain
6 Islands
9 Forest
Creatures:
2 Drakewing Krasis
1 Sapphire Drake
1 Cloudfin Raptor
3 Shamblesharks
1 Fathom Mage
2 Crocanura
1 Elusive Krasis
1 Clinging Anemones
1 Borborygmos Enraged
1 Skarrg Guildmage
1 Skinbrand Goblin
2 Disciple of the Old Ways
1 Leyline Phantom
1 Burning-Tree Emissary
1 Crowned Ceratok
1 Zameck Guildmage
2 Adaptive Snapjaw
Enchantments/Instants/Sorcery's:
3 Forced Adaptation
3 Bioshift
2 Tower Defense
1 Way of the Thief
1 Sleep
1 Last Thoughts
2 Naturalize
1 Urban Evolution
1 Predator's Rapport

Is dit een goed deck?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beginners deck

Bericht door pi »

Goed is heel relatief en lastig te beantwoorden in een vacuum. Je speelt nog niet zo lang, je decks gaan er niet uit zien als die van iemand die 15 jaar speelt, maar daar moet je je ook niet mee vergelijken.

Wat als je een decklist post een goed idee is, is card tags om de kaartnamen heen te zetten. Niet iedereen kent alle kaarten uit zijn hoofd en dan komt er ene mooie popup met een plaatje van de kaart. [c]Breeding Pool[/c] resulteert bijvoorbeeld in Breeding Pool. Ook staat er een sticky in het decklist forum met een aantal standaard vragen om te beantwoorden als je een deck post (hier). Deze zijn niet verplicht, maar de praktijk wijst uit dat in zeg 99% van de gevallen het alsnog nodig is om die vragen te beantwoorden voor er iets zinnigs over het deck zelf gezegd kan worden. Ik zou aanraden daar in ieder geval even naar te kijken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie