EDH Reaper King Multicolored

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

- Wat moet jouw deck doen?
Zo snel mogelijk mijn manabase stabiliseren, General droppen, en het dan artifacts, met name Scarecrows, laten regenen, daarmee het bord leger te maken bij de ander om het dan op mijn gemakje af te kunnen maken. Mijn manabase is in de eerste instantie gericht op Blauw, Wit en Groen, in die volgorde. Zwart en rood zitten er voor een enkele kaart in, en voor de rest om de 5 kleuren cirkel die Reaper King en enkele andere kaarten graag willen hebben.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb via een online deckbuilder een paar testhandjes getrokken, het kan even duren om de manabase goed bij elkaar te krijgen (niet geheel onlogisch), maar over het algemeen duurt het niet al te lang (vooral niet in EDH), om ofwel de landjes ofwel de artifacts met mana abilities ofwel de landfetch te pakken, en dan draait het deck lekker af. Heb het nog niet geprobeert tegenover echte tegenstanders.

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
In China wisselt het, zie uitgebouwde versies van deCommander Precons van Kaalia of the Vast en Zedruu the Greathearted(bijna volledig om enchantments heen gebouwd), sinds recentelijk ook Azami, Lady of scrolls (wizard synergy) en een deck onder leiding van Vhati Il-dal.
Als ik terugga naar Nederland (Rond juni/juli) zal ik de uitgebouwde precons van Kaalia en The Mimeoplasm weer zien, en ook een deck met veel come into play abilities onder leiding van Trostani, Selesnya's voice en een deck onder leiding van Doran, the Siege Tower (niet heel moeilijk voor te stellen hoe dat eruit ziet, veel creatures met hoge toughness en lage power, en ook wat kaarten die creatures met een hoge power afstraffen). Tegen die tijd zal ik ook nog wel eens een enkele keer komen te staan tegen het uitgebouwde deck onder leiding van Ghave, Guru of Spores dat ik zelf bezit. Ga waarschijnlijk later ook nog een deck zien onder leiding van Darien, King of Kjeldor.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?
EDH dus.

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Meestal multiplayer.

- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ik heb niet heel erg een idee hoeveel een EDH deck normaal gesproken kost, maar ik heb al enkele kaarten geëlimineerd door hun hoge prijs, dus ik zou zeggen dat mijn budget tussen de 50 en 100 euro zit.

Decklist:

General:
Reaper King

Land: (36)
Bant Panorama
Phyrexia's Core
Tolaria West
Mirrodin's Core
Azorius Chancery
Simic Growth Chamber
Selesnya Sanctuary
Vivid Meadow
Vivid Grove
Vivid Creek
Great Furnace
Seat of the Synod
Vault of Whispers
Tree of Tales
Ancient Den
Boros Guildgate
Selesnya Guildgate
Golgari Guildgate
Dimir Guildgate
Dimir Aqueduct
Izzet Boilerworks
Graven Cairns
Plains x 3
Forest x 2
Island x 2
Mountain x 1
Swamp x 2
Crystal Quarry
Command Tower
Rupture Spire
Transguild Promenade

Creatures: (35)
Pili-Pala
Shimmer Myr
Mycosynth Golem
Master Transmuter
Etherium Sculptor
Esperzoa
Shell Skulkin
Lurebound Scarecrow
Scuttlemutt
Scarecrone
Master of Etherium
Grim Poppet
Prince of Thralls
Cairn Wanderer
Leonin Abunas
Mirror Entity
Bringer of the White Dawn
Bringer of the Blue Dawn
Changeling Titan
Joiner Adept
Grand Architect
Shapesharer
Hanna, Ship's Navigator
Broodstar
Frontier Guide
Changeling Hero
Sakashima, the Impostor
Phyrexian Metamorph
Heap Doll
Wingrattle Scarecrow (persist is altijd leuk op scarecrows)
Chameleon Collosus
Drift of Phantasms
Taurean Mauler
Changeling Berserker
Bringer of the Black Dawn

Artifact: (13)
Serum Tank
Protomatter Powder
Lightning Greaves
Scourglass
Kaleidostone
Darksteel Ingot
Chromatic Lantern
Sol Ring
Mycosynth Wellspring
Darksteel Forge
Mirrorworks
Prototype Portal
Etherium Astrolabe

Enchantment: (3)
Elemental Resonance
Maelstrom Nexus
Steel of the Godhead

Instant: (3)
Stoic Rebuttal
Ghostly flicker
Dispatch

Sorcery: (8)
Allied Strategies
Roar of Reclamation
Reap and Sow (Gewoon voor het thema)
Fabricate
Channel the Suns
Austere Command
Shard Convergence
Seek the Horizon

Planeswalker: (1)
Tezzeret the Seeker
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ik vermoed dat je budget voor alle wijzigingen is en niet per kaart?

In de eerste plaats speel je erg weinig land. Ik zou er zeker 4 toevoegen. Een kaart die je gezien je deck heel graag zou willen spelen is Academy Ruins. Verder zou ik naar wat meer landjes zoeken die 2 of meer kleuren geven, de nieuwe Guildgates zouden een begin kunnen zijn, de shards landjes van Alara block, en de verschillende getapped in het spel komende landjes van Invasion (en later) en Coldsnap. Met zoveel basics zou ik ook graag Thawing Glaciers en Journeyer's Kite zien. Expedition Map is eventueel een goedkope, kleurloze manier om je speciale landjes te vinden.

Van het voorgenoemde zou ik in ieder geval een stukje in je budget reserveren voor de Ruins, die gaat echt geweldig voor je zijn.

Als ik kijk naar je creatures zie ik duidelijk onderstreept worden dat je meer land moet spelen, je gemiddelde casting cost is beshoorlijk hoog. Verder niet veel commentaar op dat gebied, behalve dat ik zou overwegen een paar goedkopere toe te voegen om te zorgen dat je vroeg ook wat verdediging hebt. Ik zou phyrexian Metamorph willen suggereren en in het algemeen creatures die anderen kopieren. ik wordt ook heel blij van Drift of Phantasms die als je hem later pakt gemakkelijk een Scarecrone kan worden (of iets anders voor 3 mana). Eigenlijk zou je ook heel graag een Sakashima the Impostor willen hebben zodat je een tweede king hebt die ook nog een bounce ability heeft. Verder zouden om de mana problemen op te lossen kaarten als Birds of Paradise, Sakura-Tribe Elder en Krosan Tusker een overweging waard zijn.

Hedron Matrix is de meest opvallende kaart onder je Artifacts, maar helaas niet op een goede manier. Ik zie geen enkel voordeel voor je deck. ook zou ik kritisch naar andere kaarten in deze groep kijken en in het algemeen zou ik al je spells nog even kritisch bekijken.

Over het geheel genomen heb je je thema erg ver doorgevoerd, wat op zich cool is, maar soms gaat het wat ten kostte van de speelbaarheid, met name doordat je nu veel kaarten speelt die kwa casting cost eigenlijk wat te hoog zitten. Ja, je hebt meer tijd als je multiplayer EDH speelt, maar, je hebt ook een generaal die het best werkt als je meerdere scarecrows per beurt weet te spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Ja, dat budget was inderdaad voor het totaal bedoeld.

Klopt, ik had ook al over de landenkwestie nagedacht, maar ik vind het nog best moeilijk om de landfetch, mana-artifacts en landen in dit deck te balancen met ook nog een aantal goede creatures erin. Ik zal er nog eens naar kijken.

Ik weet het, de ruins zien er veelbelovend uit, maar ik moet er toch over nadenken, het is toch (voor mij) een flink bedrag wat je ervoor neertelt. Misschien dat ze hem hier nog goedkoper hebben.
Klopt, ik snap niet hoe ik de metamorph heb kunnen missen, die had ik in de eerste instantie zeker weten in mn brainstormlijst staan. Die gaat er sowieso in komen. Phantasms is ook een overweging waard inderdaad, aangezien flink wat van mn scarecrows en ook wat andere van mijn goede creatures rond de 3 mana staan. Sakashima is ook wel een heel goed idee inderdaad. Kan nooit kwaad om twee keer zo hard te kunnen schieten.

Klopt, ik was zelf ook al niet zeker over de matrix, die ga je waarschijnlijk niet terugzien na de update. Ik had er al wat meer kaarten in zitten die inspeelden op de uitzonderlijk hoge mana cost van de King (Resonance, Favor of the Mighty etc.). Denk je dat dit ook kaarten zijn die wat betreft hun speelbaarheid teveel afhankelijk zijn van mijn general?

Ik vrees dat het niet heel duidelijk op me overkomt in welk opzicht je precies bedoelt dat ik mijn thema heel ver heb doorgevoerd? Ik snap dat je natuurlijk doelt op de Reap, dat is niet de beste keus op het gebied van land zoeken, vooral als ik een grote badass general ernaast heb liggen die de landjes net zo makkelijk kapot kan schieten. Die wordt ook nog wel vervangen waarschijnlijk. Op welke dingen doel je verder? De scarecrows zijn wel een beetje pivotaal in mijn deck om de King een beetje goed af te krijgen.

Ik denk dat ik ook wel iets in mijn (latere) verdediging ga snijden voor je suggesties. Ik heb nu een testpotje gespeeld, en ik merk dat ik met de Abunas, de Archangel en de Custody toch wel vaak 1 van die 3 in mijn hand heb, waar ik niet heel veel mee kan op dat moment. En dan heb ik de Darksteel Forge nog niet eens gehad. Denk je dat ik op de kaarten hiervan ook wel wat kan besparen, of dat ik ze beter kan laten zitten?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

40% land is een goed basis uitgangspunt. Je deck is "top heavy" dus waarschijnlijk zou je daar zelfs nog overheen willen, maar landjes zoekers en artifacts die tappen voor mana trekken dat wat naar beneden. Mijn inschatting zou zijn om op minstens 38 te beginnen, eventueel to max 40.

De Reap and Sow is niet zo'n punt, het is een vrij goede kaart, alleen wat duur kwa mana. Je speelt zeer veel kaarten die met artifacts, je general en/of scarecrows werken. Al die beschermingskaarten met bovenaan de Darksteel Forge bijvoorbeeld zijn eigenlijk niet zo hard nodig, net als de kaarten die op de hoge casting cost gebasseerd zijn. De boodschap is denk ik vooral probeer meer op 1 thema te focussen, zoveel mogelijk scarecrows, en probeer goedkopere kaarten te vinden die er bij passen. Zijn er trouwens niet nog wat meer leuke Changelings? Chameleon Colossus bijvoorbeeld?

Er staan Ruins op marktplaats voor 6/stuk. Je bent in China toch? Ik begrijp dat de kaarten in het Chinees vaak rond 30% goedkoper liggen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Klopt, hier had ik al over nagedacht maar ik hoopte dat ik het zou redden met de accelaratie die ik er nu in had zitten. Ik zal mijn manabase nog eens reviseren.

Ja, ik was zelf ook niet zo ontevreden over de Reap, vooral considering dat ie welk land ik maar wil kan zoeken en hem untapped in play legt. Bedankt voor je uitleg, nu snap ik je punt beter. Je hebt gelijk, ik speel nu zo'n beetje op 3 slots tegelijkertijd om maar zo te zeggen. Waarschijnlijk beter om dat terug te brengen. Natuurlijk werken sommige kaarten ook op twee fronten mee. Zoals de dingen die kopiëren die me extra artifacts geven, en als ik de scarecrows ermee kopieëer toch mn general extra laten schieten. De al genoemde Sakashima is zeker een goed begin hiervoor. Maakt mn General in zekere zin meer durable (er liggen er ineens 2) en verdubbelt allebei zn abilities. Als ik vooral op goedkope artifacts ga spelen kan ik natuurlijk ook beter investeren in wat meer plaatselijke bescherming voor mn general (zeg een Whispersilk Cloak erbij), en dan wat van die global bescherming eruit halen voor andere dingen.

En ja, er zijn zeker nog leuke andere changelings te krijgen, waaronder zoals je al zegt de colossus, maar daar had ik so far nog geen ruimte voor door al het andere wat ik er in wilde doen. Hetzelfde geldt voor enkele andere scarecrows (Heap doll bijvoorbeeld). Denk je trouwens dat als ik meer op scarecrow ga focusen de Xenograft het spelen nog waard blifjt? Immers, als het grootste deel van wat ik speel al scarecrow is, zal die zoveel ook niet meer doen. Verder, vallen de Bringers ook onder de kaarten waarvan je verwacht dat ze teveel gaan kosten tijdens het potje? Ik vond het op zich wel relaxed dat ik kaarten zoals die en de Maelstrom Nexus nu eindelijk eens kon casten, aangezien mijn deck er toch voor gaat om die kleuren bij elkaar te krijgen. Denk je dat die nog het worth it blijven erin te houden? Het liefst houd ik sowieso de witte bringer vast, want die samen met een scarecrone geeft me elke beurt toch weer een gratis kaart en een boom van mn general. Misschien dat ik de zwarte bringer nog overweeg, kunnen tutoren voor 2 levens elke beurt is ook niet mis.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Het is niet erg om een paar kaarten te spelen die net een beetje anders mikken dan de rest, vooral als dat kaarten zijn die meerdere functies hebben. Je kan het alleen beter niet zoveel doen dat het een heel nieuw thema in je deck wordt.

Persoonlijk zie ik ook het nut van de Cloak niet heel erg, waarom zou je die general uberhaupt willen upgraden? Ik zou denken dat je je gewoon wel een pad kunt banen met je general's ability. Ik zou eerder een Swiftfoot Boots overwegen als je dan per se equipment toe wil voegen.

Xenograft lijkt me vrij zinloos; als die kaart nodig is heb je je deck niet goed gebouwd. Ik zou als ik jou was er vanuit gaan dat je Bringers voor hun volle mana cost cast tenzij je serieuze veranderingen doorvoert in je mana base. Je moet echt veel meer land hebben dat voor verschillende kleuren tapt om het enigzins realistisch te maken ze voor hun alternatieve cost te casten. Ik vind de Nexus een leuke kaart voor je deck, maar ik ga er wel vanuit dat het zeldzaam zal zijn dat hij voor beurt 10 ligt met je huidige mana base. Ik zou alleen de witte Bringer er in houden als je ook andere synergie er mee hebt: 1 kaart die met 1 andere kaart samenwerkt is niet echt geweldig. Overweeg eventueel Sun Titan en/of Dust Elemental als alternatieven. De zwarte en blauwe Bringers zijn leuk, maar niet meer dan dat, ze zouden niet het eerste zijn dat ik er uit haal, maar waarschijnlijk zouden ze het uiteindelijke deck niet gaan halen als het aan mij zou liggen.

Ik zou als eerste gaan kijken hoe je je mana goed gaat krijgen, daarna wordt pas duidelijk wat je verder met je deck kan. Als je aan een paar Shockduals en/of Fetchlands (desnoods die van Mirage) kunt komen zou dat geweldig zijn voor je deck, maar in ieder geval het juiste Alara landje en Command Tower zijn denk ik vereist en vergeet ook niet Rupture Spire en Transguild Promenade. Werkelijk je grootste probleem met dit deck zal de mana zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Klopt, het idee van de cloak was meer de shroud dan de unblockability. Was geen goed voorbeeld, maar het enige wat ik op dat moment kon bedenken, considering dat Lightning Greaves er al in zat.

Klopt, de graft viel me ook steeds meer tegen. Als mijn deck op scarecrows draait zou het heel raar zijn als ik Xenograft nodig zou hebben om ze te krijgen. Het enige waar ik het tot nu toe heb zien werken is met de Myrsmith, maar zoals je al zei, 1 op 1 synergy is niet waar je het op wil gooien in dit deck.
Hey, ik had de Sun titan inderdaad ook bedacht, maar had van iemand gehoord dat alle titans banned waren in EDH, en toen ik Primaeval Titan zag staan in de banned lijst had ik dat als waar aangenomen. Heb het net even gechecked en Sun Titan staat er inderdaad niet in. Toch een leuke om erin te doen dan. Dust Elemental is ook wel een goede, om wat goedkope scarecrows en indien nodig mn general (waar een destroy spell ofzo op staat).

Ik geloof je zeker als je zegt dat mijn manabase nog niet goed balanced is, dus ik zal inderdaad sws de zwarte en blauwe Bringer eventueel wel gaan elimineren... Het punt is dat in de testhanden die ik tot nu toe heb gerund ik de mana altijd wel bij elkaar kreeg. Dit kan natuurlijk ook gewoon betekenen dat die tool niet accuraat is. Heb jij ervaring met de decktest tool van www.mtgdeckbuilder.net?

Oei, oei ik heb inderdaad een heleboel landjes gemist... Rupture spire en Command tower had ik inderdaad ook bedacht erin te doen, en Transguild Promenade doet natuurlijk hetzelfde... Met de Alara landjes bedoel je dan dingen in de familie van Crumbling Necropolis neem ik aan? Het nadeel is dat de shockduals vaak ook vrij prijzig zijn. Aan de andere kant zie ik mensen in de groep waar ik hier mee speel er ook regelmatig mee (zelfs met de oude duals, Volcanic Island style). Misschien dat er daar nog een dealtje te sluiten valt.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Het kan natuurlijk ook dat je zelf niet kritisch genoeg kijkt naar je test handjes. Probeer eens uit na hoeveel beurten je gemiddeld je generaal kan casten? (Minstens 10 starthandjes proberen). Ik heb geen ervaring met die specifieke tool, MWS, wat ik voorheen gebruikte, stond er ook bekend om niet altijd helemaal random te zijn.

Titans zijn gewoon toegestaan met uitzondering van de Primeval, sowieso hebben mensen regelmatig incorrecte ideeen over wat wel en niet mag in EDH. Regels voor kaarten als Serra Ascendant en poison zijn altijd goed voor discussie (spoiler: die regels bestaan niet, de kaarten doen gewoon wat er op geschreven staat). Check altijd wat er beweerd wordt, of als zij de enige zijn die het beweren, laat hun het bewijzen.

Ik bedoel inderdaad zoals de Necropolis, kwam alleen niet op de naam van de juiste kaart: Seaside Citadel. Shockduals zijn vindbaar voor rond 7, maar er zijn ook zat andere 2 kleuren landjes die je kunt overwegen, die van de Core sets, Innistrad en Scars of Mirrodin zijn ook wel ok en vergeet de man-lands uit Worldwake niet, filter landjes zouden perfect zijn, waarbij je ook die uit Odysey zou kunnen overwegen aangezien je vooral verschillende mana zoekt (en die zijn een stuk goedkoper in de aanschaf). Punt is meer het vinden van landjes die meer kunnen dan voor 1 bepaalde kleur tappen, het maakt dan niet eens zo gek veel uit welke.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik zal nog eens proberen, en er op die manier naar kijken.

Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb vanaf nu de site van wizards met alle banlijsten erop gewoon gebookmarked staan, dus vanaf nu is het wat makkelijker om het "altijd" te checken.

Dan doel je op dingen als de Sunpetal Grove, neem ik aan? Ja, klopt die zijn ook nog wel te doen, en als ik minder naar specifieke forests, mountains, swamps etc. zoek, maakt het zo gek veel ook niet uit. De filter landjes zien er ook aantrekkelijk uit zeg, die kende ik nog niet. En hee, wat vinden we daar? Een Kaleidostone in land vorm? Crystal Quarry
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ja, Quarry is leuk :). Tijd geleden dat ik aan die kaart dacht...

Voor EDH zou ik niet uit gaan van Wizards, dit zijn de officiele regels:
http://mtgcommander.net/rules.php (onder deck constuction vind je de ban-list)

Dingen zoals de Grove inderdaad, ik moet misschien iets minder aannemen dat kaarten bekend zijn. Welke filterlandjes heb je bekeken, die van Shadowmoor/Eventide (Mystic Gate), of die van Odyssey (Skycloud Expanse)? Voor beide is iets te zeggen in je deck, maar die van Odyssey zijn aanzienlijk meer budget vriendelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Bedankt voor de lijst. Kan ik die voordaan als referentie gebruiken.

Ik had inderdaad gekeken naar de Odyssey landjes. Van de Shadowmoor landjes heb ik er zelf maar één, de Graven Cairns maar die geeft me juist de twee kleuren die minder belangrijk zijn :P En inderdaad, die zijn een stuk duurder.

Ik heb nog even 20 testhandjes gerund via de MTGdeckbuilder (Met de decklist zoals hij bovenaan beschreven staat), waar een gemiddelde beurt 6 dat ik mijn general (in theorie) zou kunnen spelen uit kwam. Met de toevoeging dat ik hem in een echt potje waarschijnlijk in 2 van de potjes pas beurt 6 had gespeeld, zodat ik de cascade van de Maelstrom Nexus mee kon nemen. Aan de andere kant was 1 van de beurt 6 handen ook afhankelijk van Tezzeret, dus die had langer kunnen duren als de ander hem in 1 keer dood kon maken (Heb 2 keer voor -0 naar een artifact landje gezocht, wat gelijk untapped in play komt). Ik ben het er wel mee eens dat er wat meer landen in zouden moeten voor dingen als de Hedron Matrix en Xenograft, want die zijn inderdaad niet de beste dingen die erin zitten. Bovendien ben ik dingen als de Command Tower en Rupture Spire nog vergeten. Verder heb ik in de games dat ik een bringer heb kunnen casten, ze nog nooit voor de volle mana cost hoeven casten. (kon altijd de alternatieve cost betalen).
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Heb het deck geupdated. Wat meer landen toegevoegd, en wat meer gefocussed rondom scarecrows en minder rond artifacts.

Erin:
Sakashima the Impostor
Phyrexian Metamorph
Heap Doll
Wingrattle Scarecrow (persist is altijd leuk op scarecrows)
Chameleon Colossus
Drift of Phantasms
Taurean Mauler
Changeling Berserker
Bringer of the Black Dawn (Ik heb hem er toch wel in gedaan, aan mijn testhandjes te zien lijkt me de kans dat ik hem voor zn alternatieve cost kan casten toch zeker niet verwaarloosbaar)
Crystal Quarry
Command Tower
Rupture Spire
Transguild Promenade

Eruit:
Plains
Terrain Generator
Hanna's Custody
Favor of the Mighty
Xenograft
Trading Post
Hedron Matrix
Duplicant
Composite Golem
Arcbound Crusher
Argivian Archeologist
Indomitable Archangel
Myrsmith
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Zou je ook de nieuwe lijst kunnen posten gelijk met je overzicht van updates? Zeker als de startpost op een andere pagina zit wordt het heel lastig uit te vinden hoe je deck er nu uit ziet.

Ik denk dat de wijzigingen een vooruitgang zijn, hoe spelen ze?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Woeps, klopt vergeten.

General:
Reaper King

Land: (36)
Bant Panorama
Phyrexia's Core
Tolaria West
Mirrodin's Core
Crystal Quarry
Command Tower
Rupture Spire
Transguild Promenade
Azorius Chancery
Simic Growth Chamber
Selesnya Sanctuary
Vivid Meadow
Vivid Grove
Vivid Creek
Great Furnace
Seat of the Synod
Vault of Whispers
Tree of Tales
Ancient Den
Plains x 4
Forest x 4
Island x 4
Mountain x 2
Swamp x 3


Creatures: (35)
Pili-Pala
Shimmer Myr
Mycosynth Golem
Master Transmuter
Etherium Sculptor
Esperzoa
Shell Skulkin
Lurebound Scarecrow
Scuttlemutt
Scarecrone
Master of Etherium
Grim Poppet
Prince of Thralls
Cairn Wanderer
Leonin Abunas
Mirror Entity
Bringer of the White Dawn
Bringer of the Blue Dawn
Changeling Titan
Joiner Adept
Grand Architect
Shapesharer
Hanna, Ship's Navigator
Broodstar
Frontier Guide
Changeling Hero
Sakashima, the Impostor
Phyrexian Metamorph
Heap Doll
Wingrattle Scarecrow (persist is altijd leuk op scarecrows)
Chameleon Collosus
Drift of Phantasms
Taurean Mauler
Changeling Berserker
Bringer of the Black Dawn

Artifact: (13)
Serum Tank
Protomatter Powder
Lightning Greaves
Scourglass
Kaleidostone
Darksteel Ingot
Chromatic Lantern
Sol Ring
Mycosynth Wellspring
Darksteel Forge
Mirrorworks
Prototype Portal
Etherium Astrolabe

Enchantment: (3)
Elemental Resonance
Maelstrom Nexus
Steel of the Godhead

Instant: (3)
Stoic Rebuttal
Ghostly flicker
Dispatch

Sorcery: (8)
Allied Strategies
Roar of Reclamation
Reap and Sow (Gewoon voor het thema)
Fabricate
Channel the Suns
Austere Command
Shard Convergence
Seek the Horizon

Planeswalker: (1)
Tezzeret the Seeker


Ik was zelf ook wel tevreden over de wijzigingen. Ik heb het deck nog niet gespeeld met de wijzigingen, heb die gisteravond doorgevoerd, en was toen direct gaan slapen. Heb het deck ook nog niet fysiek in handen, maar dat zal binnenkort zo langzamerhand gebeuren (moet even kijken of er kaarten zijn die ik nog kan ruilen/goedkoper kan krijgen), bovendien zal de winkel waar ik hier mn kaarten haal enkele van de oude kaarten, die nooit in het Chinees zijn gedrukt, niet in voorraad hebben, dus daar moet ik dan ook nog even achteraan. Het enige wat ik op het moment kan doen is spelen via de MTGdeckbuilder testkit, maar ook dit heb ik nog niet gedaan. Heb wel weer 20 testhandjes getrokken, de gemiddelde beurt dat ik mn general can casten ligt nu op 5.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

(mini-)update:
Heb even wat guildgates die ik nog had liggen erin gegooid om mn 2kleuren landjes nog wat omhoog te gooien en tegelijkertijd te zorgen dat ik mn deck van basic lands kon voorzien met alleen mn Three Kingdoms landjes :) Overweeg er nog 1 in te wisselen voor Seaside Citadel, en natuurlijk blijft de Academy Ruins ook nog op de achtergrond, mocht ik die eens voor een goede prijs te pakken kunnen krijgen.

Erin:
Boros Guildgate
Selesnya Guildgate
Golgari Guildgate
Dimir Guildgate
Dimir Aqueduct
Izzet Boilerworks
Graven Cairns

Eruit:
2 x Island
1 x Plains
2 x Forest
1 x Swamp
1 x Mountain

Kan altijd nog de gates of bouncelandjes weer door basics vervangen, ik zie wel hoe het gaat. En nog even de volledige decklist speciaal voor pi:

General:
Reaper King

Land: (36)
Bant Panorama
Phyrexia's Core
Tolaria West
Mirrodin's Core
Azorius Chancery
Simic Growth Chamber
Selesnya Sanctuary
Vivid Meadow
Vivid Grove
Vivid Creek
Great Furnace
Seat of the Synod
Vault of Whispers
Tree of Tales
Ancient Den
Boros Guildgate
Selesnya Guildgate
Golgari Guildgate
Dimir Guildgate
Dimir Aqueduct
Izzet Boilerworks
Graven Cairns
Plains x 3
Forest x 2
Island x 2
Mountain x 1
Swamp x 2
Crystal Quarry
Command Tower
Rupture Spire
Transguild Promenade

Creatures: (35)
Pili-Pala
Shimmer Myr
Mycosynth Golem
Master Transmuter
Etherium Sculptor
Esperzoa
Shell Skulkin
Lurebound Scarecrow
Scuttlemutt
Scarecrone
Master of Etherium
Grim Poppet
Prince of Thralls
Cairn Wanderer
Leonin Abunas
Mirror Entity
Bringer of the White Dawn
Bringer of the Blue Dawn
Changeling Titan
Joiner Adept
Grand Architect
Shapesharer
Hanna, Ship's Navigator
Broodstar
Frontier Guide
Changeling Hero
Sakashima, the Impostor
Phyrexian Metamorph
Heap Doll
Wingrattle Scarecrow (persist is altijd leuk op scarecrows)
Chameleon Collosus
Drift of Phantasms
Taurean Mauler
Changeling Berserker
Bringer of the Black Dawn

Artifact: (13)
Serum Tank
Protomatter Powder
Lightning Greaves
Scourglass
Kaleidostone
Darksteel Ingot
Chromatic Lantern
Sol Ring
Mycosynth Wellspring
Darksteel Forge
Mirrorworks
Prototype Portal
Etherium Astrolabe

Enchantment: (3)
Elemental Resonance
Maelstrom Nexus
Steel of the Godhead

Instant: (3)
Stoic Rebuttal
Ghostly flicker
Dispatch

Sorcery: (8)
Allied Strategies
Roar of Reclamation
Reap and Sow (Gewoon voor het thema)
Fabricate
Channel the Suns
Austere Command
Shard Convergence
Seek the Horizon

Planeswalker: (1)
Tezzeret the Seeker

Ben inmiddels bezig het deck grotendeels bij elkaar te rapen. Kan het waarschijnlijk komend weekend echt gaan testen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie