Black budget control deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Black budget control deckje

Bericht door TmKing »

Wat moet jouw deck doen?

Winnen, door de tegenstander constant zijn creautures te laten sacc'en.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

Deck is reeds samengesteld, maar nog in bestelling, kan dus nog variëren, maar heb dus nog geen problemen kunnen vaststellen.

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?

Meestal speel ik tegen dezelfde speler (kan uiteraard veranderen), weet nog niet wat ik tegen mij ga krijgen, maar wil een algemene goede deck die tegen iedere deck kan spelen.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?

Alle kaarten mogen in mijn deck :-) Is dat dan Type 1? Weet niet, ik ben maar een recreatieve speler.

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

Waarschijnlijk zal ik altijd 1 op 1 spelen.


- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Max 10 euro per kaart ofzoiets.

Dit is het deck:

24 Lands

22 Swamp
2 Volrath's Stronghold

16 Creatures

4 Bloodgift Demon
4 Crypt Ghast
2 Desecration Demon
2 Gloom Surgeon
4 Vampire Nighthawk

20 Other spells

2 Curse of Death's Hold
4 Dark Ritual
2 Killing Wave
2 Mutilate
2 Tragic Slip
2 Tribute to Hunger
2 Ultimate Price
4 Victim of Night

Voorstellen voor minor changes? Laat maar komen!

Groeten

TmKing
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Black budget control deckje

Bericht door pi »

Hoe win je wanneer de tegenstanders steeds zijn creatures sact? De beschrijving mist zeg maar een plan van aanpak. Het is nu een beetje ik ga iets doen, dan gebeurt er iets magisch en dan win ik. Ik denk dat het erg zou helpen als je voor jezelf uitgebreider probeert te bedenken wat je plan van aanpak is en waarom dat zou werken.

Wat me aan het deck opvalt is dat je vooral 1 op 1 antwoorden hebt. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, maar des te langer het potje duurt des te waarschijnlijker het wordt dat de tegenstander toch iets weet te vinden dat in het spel blijft en je dwars gaat zitten. Je kunt eigenlijk 2 kanten op met het deck, meer richting control, met meer kaarten zoals Mutilate, maar dan neig je erg in de richting van waarin je andere deck ook aan het gaan is, of je kunt richting tempo mikken. Tempo is een mix van control elementen met snelle creatures. Je probeert dan een vervelend snel creature te spelen en alles wat in de weg komt te liggen weg te halen. Dit deck lijkt meer in die richting te neigen.

Ik zou dan denken aan creatures als Blood Scrivener of Dark Confidant (die gaat niet in je budget passen) om je te helpen kaarten te pakken, Gatekeeper of Malakir om je removal nog wat te ondersteunen, efficiente beukers zoals Dauthi Slayer, Hypnotic Specter Nantuko Shade of Phyrexian Negator om je tegenstander snel mee omlaag te krijgen en dit dan ondersteund met wat je maar aan removal kan vinden. Misschien zijn er nog wel betere beukers te vinden ook, ik heb niet vaak zulke decks gebouwd. Ik wil vooral aangeven dat veel van je genoemde creatures waarschijnlijk wat te langzaam zijn.

Killing Wave doet overigens zelden wat je wilt, ten eerste raakt hij jou creatures ook en ten tweede laat je de tegenstander kiezen wat hij wil houden tenzij zijn life total kleiner is dan X, in welk geval je net zo goed een Drain Life had kunnen spelen om gelijk te winnen. De tegenstander keuze geven betekent vaak dat hij hetgeen kiest wat het slechtst voor jou is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Black budget control deckje

Bericht door TmKing »

Hey Pi

Ik heb het deck gestest zoals hij hier staat en dit is effectief zoals je schrijft, redelijk dramatisch.
Fase 1 wordt om er de gatekeeper of Malakir in te zetten en dan om een paar 'beukers' erbij te steken. Ik hou u op de hoogte!

Grtz & bedankt!

TmK
Plaats reactie