Simic Evolve deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Simic Evolve deck

Bericht door -N- »

Hallo,

Ik ben mijn eerste standard deck aan het maken, ik heb nu een simic evolve deck gemaakt. Dus je kleine creatures snel groter maken en snel veel +1/+1 counters krijgen. Er zit ook een wat mana acceleration in en het focust nu vooral op groen, dus ik heb ook Nylea erin gedaan, die extra goed werkt omdat veel van mijn grote creatures nog trample missen.
Ik wil het deck wel redelijk op budget houden, dus geen Breeding Pool of Nykthos, Shrine to Nyx, en ik wil het hele deck verder wel ongeveer op dezelfde prijs houden.
Verder heb ik dit deck nog niet getest aangezien ik het vandaag pas heb gemaakt (en ook veel van de kaarten nog niet heb). Ook speel ik nog niet zo lang magic, dus verwacht niet teveel van dit deck, ik plaats het juist hier om advies te vragen.

Creatures (31x)
4x Elvish Mystic
3x Cloudfin Raptor
4x Gyre Sage
4x Zameck Guildmage
4x Renegade Krasis
3x Elusive krasis
1x Courser of Kruphix
3x Nylea, God of the Hunt
1x Kiora, the Crashing Wave
1x Polukranos, World Eater
1x Mistcutter Hydra
2x Vastwood Hydra

Instants (3x)
3x Simic Charm

Sorceries (3x)
3x Give // Take

Land (24x)
04x Simic Guildgate
14x Forest
06x Island
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Simic Evolve deck

Bericht door pi »

Als je een decklist post is het handig om de vragen in dit topic te beantwoorden:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3192

Je hebt de meeste vragen wel beantwoord, maar gestructureerd zoals in de link aangegeven kan handiger zijn.

Ik zou zeker meer Guildmages overwegen, het lijkt me waarschijnlijk dat de extra carddraw nodig gaat zijn. Polukranos en de Hydra lijken mij niet echt nodig voor het deck, ook is 25 landjes misschien wat veel (wat landjes zoeken die 2 kleuren geven is denk ik wel handig). Vorel lijkt me wat langzaam en daarom niet zo hard nodig.

Ik ben verder niet echt Type 2 speler, dus geen idee hoe het zich zou verhouden tot andere decks in dat formaat.

Ik heb Give // Take nog even voor je gefixt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: Simic Evolve deck

Bericht door -N- »

Voor guildmages heb ik wel een blauw en een groen nodig, en dat is wat lastiger voor dit deck. De enige goedkope multilands zijn guildgates en die komen tapped, en dit deck is wat te snel om te wachten tot ze untapped worden. Dus ja, dan misschien toch maar een shockland kopen ofzo.
Maar waarom lijken Kalonian Hydra en Polukranos je niet nodig? De hydra past prima in een deck met al zoveel +1/+1 counters, en Polukranos is mijn enige vorm van creature removal.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Simic Evolve deck

Bericht door pi »

De mana die ze kosten. Je speelt nu 25 land, wat vrij veel lijkt, zeker in verhouding tot je andere kaarten. Als je je landjes wat kunt verbeteren door multicolored landjes te spelen en je ook nog van de wat duurdere kaarten af kunt komen dan kun je het aantal landjes wat terug brengen. Dit geeft je plek voor meer removal en dan gaat de boel net een stukje soepeler draaien denk ik. Reken op veel potjes die rond beurt 5-6 beslist zijn, polukranos gaat gewoonlijk veel te langzaam zijn om als removal te gebruiken.

Ik zou op zijn minst het scry landje ook overwegen en zit er niet een Evolving Wilds variant in Standard?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: Simic Evolve deck

Bericht door -N- »

Ik heb kaarten gekocht en het wat geplaytest met wat aanpassingen, ik heb de decklist ook even aangepast hierboven. Uiteindelijk heb ik maar gewacht met Kalonian Hydra kopen en Vastwood Hydra als (tijdelijke) budget variant gebruikt. Vorel of the hull clade heb ik er ook maar uitgehaald.
Ook heb ik een Courser of Kruphix en een Kiora, the Crashing Wave overgehouden aan drafts/uit pakjes gehaald die me wel leuk erbij leken, dus die heb ik er ook bijgedaan.

De reden dat ik geen Multicolored landjes toe wou voegen is omdat ze wat sloom zijn en dit deck het liefst elke beurt een on curve creature drop wilt spelen om alles te kunnen evolven. Ik heb ze nu toch maar toegevoegd, ik heb ze nodig met een manabase die zo erg een kant op leunt, en dankzij mijn elfjes lukt het toch nog om toch niet achter te gaan lopen. Toch maar scylandjes kopen dus.

En over het aantal landjes dan, ik snap niet echt waarom je 25 zo veel vind als het gemiddelde voor een 60-card deck 24 is. Ik heb er nu wel 24 van gemaakt, maar zoveel heb ik ook nodig. Het deck waar ik nu mee heb gespeeld heeft geen removal en ik denk ook dat het dat niet nodig heeft. Het is een aggro deck wat erom draait om snel veel schade te doen en met removal wordt het volgens mij alleen maar nog langzamer.
Wel kan ik mass removal goed gebruiken tegen specifieke matchups, mono red kan met Fanatic of Mogis in een beurt mij van 20 naar 0 brengen, en budget Rakdos decks met Mogis, god of Slaughter zijn ook vaak te snel voor dit deck. Voor die decks ga ik waarschijnlijk Cyclonic Rift sideboarden.

Een ander probleem wat ik heb is dat Zameck Guildmage, hoewel hij heel handig is voor card advantage, veel meer blauwe mana vereist dan ik heb. Een oplossing zouSylvan Caryatid zijn, maar dat kost weer extra ruimte voor 2 drops, en dat voor iets dat niet eens evolved. Misschien toch maar een give//take erbij en de guildmages vervangen met Shamblesharks.
Edit: Fathom Mage is ook een goed alternatief voor card advantage.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Simic Evolve deck

Bericht door pi »

Ik ben zeker voorstander van 24 land als beginpunt nemen (het is in ieder geval een stuk beter dan de 20 die vroeger aangeraden werd), maar, je manacurve in gedachten houden is wel belangrijk. Je ligt daarmee aan de lage kant en je hebt ook nog beide elfjes om je te helpen. Dit betekent dat het voor mij meer aanvoelt als een 22 land deck, misschien zelfs 21 als je de Shocks zou hebben. Ik moet wel toegeven meer te neigen naar te weinig dan te veel land. Ik snap je argument tegen landjes die getapt in het spel komen overigens goed hoor, dat zou wel een argument kunnen zijn om voor iets meer te gaan, maar idealiter wil je dan wel wat landjes er bij hebben zitten die meer doen dan mana geven. Een aantal niet legale voorbeelden zouden zijn Mishra's Factory en Wasteland. Ik weet niet zeker wat Standard biedt (ben geen Standard speler), maar ik zou altijd proberen je manabase iets meer voor je te laten werken. Hou in gedachten dat elk landje dat je speelt een spell minder is.

Wat verwacht je dat Kiora voor je doet?

Removal gebruik je om te zorgen dat je creatures door komen. Zelfs op topsnelheid kan er iets in de weg gelegd worden dat aanvallen lastiger maakt. Veel decks proberen dat en het is dan goed hun oplossingen weg te kunnen halen.

Fathom Mage is me te duur kwa mana voor je deck, misschien is Inaction Injunction iets? Hoewel niet precies removal kan het toch even een probleem uit de weg helpen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: Simic Evolve deck

Bericht door -N- »

In M14 zitten wel Mutavaults, maar die kosten wel 20,- per stuk...

Kiora kan ik hopelijk ultimaten, dat is wel de reden dat de meeste hem spelen. Ook kan ik rampen en dus versnellen als ik dat nodig heb.

Rapid Hybridization is ook een goedkope optie voor removal, alleen de echte threads, de goden, krijgt hij niet neer. Anders Unravel the AEther of zal ik die maar in mijn sideboard houden?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Simic Evolve deck

Bericht door pi »

Ik denk dat je voor het spelen van Planeswalkers er vanuit moet gaan dat ze nooit hun ultimate gaan halen tenzij je ze enorm goed kunt beschermen. De direct activeerbare abilities moeten genoeg zijn om ze te spelen.

Ik weet niet genoeg van Standard om in te schatten wat de beste removal is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie