EDH deck maken

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Erebos355
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 8:39 pm

EDH deck maken

Bericht door Erebos355 »

Voor een EDH deck weet ik dat ik elke kaart 1 keer kan hebben voor spells en creatures.

35-40 basic landjes
de rest creatures en spells dus 60-65 kaarten.

Speelt men met dubbel leven, dus 40?
Is een god een goede commander?
Budget voor EDH zal rond 50-100€ zijn?

Erebos
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH deck maken

Bericht door pi »

Men speelt gewoonlijk niet alleen met Basic landjes. Creatures zijn ook spells, alleen landjes zijn dit niet.

Hou er rekening mee dat je voor het deck naast de Commander 99 kaarten hebt, dus 1 minder voor creatures en spells dan je aangeeft als je de Commander apart telt.

Men speelt normaal met 40 levens. Wij hebben een tijdje binnen onze groep gekozen voor 30 omdat de potjes enorm lang duurden, maar toen dat geen probleem meer leek te zijn hebben we dat terug gedraait.

Een god is niet per definitie een goede Commander, het is wel per definitie een Legendary Creature en daarom een toegestane Commander.

Budget is geheel afhankelijk van wat je uit wilt geven. 30 lukt denk ik ook wel, 300 ook. Je moet denk ik voor jezelf besluiten in hoeverre je de best mogelijke opties wilt spelen en in hoeverre je geld uit wilt geven aan meer bijzondere kaarten. Een van mijn EDH decks kwam boven de $5000 uit toen ik een optelsom maakte op een ander forum, maar dat is niet de standaard (het speelde ook van elke kaart de "pimp" versie die mijn voorkeur had, ik heb het niet zo op foils, maar ben wel groot fan van de eerste druk van een kaart spelen die normale hoekjes heeft (geen Alpha dus)). Ik denk dat je voor 50 tot 100 een heel redelijk EDH deck kunt hebben. Ik zou overwegen om een van de Commander 2013 precons aan te schaffen om als basis te gebruiken. Afhankelijk van welke je wilt beginnen die op ongeveer 20-25 euro en eindigen die op ongeveer 50 euro (die duurste zou ik afraden vanwege de prijs).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie