Regels

Discusier hier over Magic Workstation, een handige tool om je decks in the beheren en uit te proberen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Regels

Bericht door GForce »

1. Scores tellen alleen van games tussen forum bezoekers.
2. Graag eerlijk zijn over de score.
3. Probeer tegen indereen te spelen en niet alleen tegen de slechtere.
4. Scores tellen alleen tussen decks van het zelfde formaat (T1.X, EXT, T2)

Score :

Win = 3 punten
Draw = 1 punt
Lose = 0 punten

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zou je ook niet iets zeggen over formaat op zijn minst? Ik gebruik mws liefst om mijn t1 mp deck te testen, maar da's naturlijk geen partij voor type 2 decks, hoe goed ook, tenzij het een zeer snel sligh deck is of zo, en dan nog.

Marreh, anyway, wie wil er spelen, ik wil!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ja, en moet je bijvoorbeeld het deck dat je in mws speelt zelf hebben?
Of kun je gewoon ieder deck van internet plukken? (niet leuk)

Ik wil wel een potje spelen.

David
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik heb ff aangepast dat alleen de scores tellen tussen decks van het zelfde formaat. In T2 zou je wel alle decks moeten mogen maken, maar ok als je tegen P9 kaarten gaat spelen is het niet leuk meer.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:Ja, en moet je bijvoorbeeld het deck dat je in mws speelt zelf hebben?
Of kun je gewoon ieder deck van internet plukken? (niet leuk)

Ik wil wel een potje spelen.

David
Sja, ik heb een veel grotere collectie dan de meeste mensen die hier op mws zitten, dat zou beetje oneerlijk zijn denk ik.

@GForce: misschien een idee om bv scores te wegen, een type 1 deck die van een type 2 deck verliest telt 5x zo zwaar als andersom?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Maak maar een plan. Ik vind alles wel goed.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Plan: Als de spelers vonden dat het ongeveer een gelijkwaardige wedstrijd was kunnen zij hem opgeven voor de scorelijst. Het is toch niet echt iets groots/officieels dus zo belangrijk is het ook weer niet toch?

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij ongeveer gelijke strijd zou de einduitslag naar een gemiddelde toe moeten gaan waar iedereen ongeveer gelijke punten heeft... Het lijkt me dat dat niet helemaal klopt.

ik zou zo iets als dit voorstellen:

Verschillende formaten:

1) type 1/1.5
2) extended
3) type 2
4) block
5) anders

Ik zou willen voorstellen dat decks uit betere formaten minder punten per winst krijgen als ze spelen tegen een deck van een slechter formaat.

Ik zou de volgende waardes voor de formaten voor willen stellen:

1) 4
2) 3
3) 2
4) 1
5) ?

waarbij de punten die je krijgt als je wint van iemand met een lager of gelijk formaat altijd 1 zijn, terwijl je 1 + het verschil tussen jou en zijn waarde krijgt als je wint van iemand met een hogere waarde. Dit zou betekenen dat je als je met je type 1 deck van een block deck wint 1 punt krijgt, maar andersom als het block deck wint die 4 punten krijgt. Misschien dat de waardes nog bijgesteld moeten worden, type 1 is wel heel veel meer in het voordeel denk ik dan uit deze verhouding blijkt, misschein is 8-4-2-1 een beter plan voor de verdeling. Een ander punt is wat je doet met andere formaten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Goed idee Pi. Ik vind de 8-4-2-1 beter aangezien je met een block bijna nooit van een T1.X kunt winnen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie