Wrath of god

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Wrath of god

Bericht door spons »

Euhm, eergisteren probeerde ik in een spel wrath of god te spelen, maar kheb een incarnation en als k daar voor betaal kan k protection aan al mn creatures geven, nu dat deed ik dus ik gaf protection from white en speelde wrath of god, maar nu zijden mn tegenstanders, dat die protection from white niet geld op een wrath of god omdat ie global is, nu betwijfel k da ten zeerste maar kon niks bewijzen, dus kliet het zo, maar kan me iemand uitleggen hoe dat nu zit?

Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Een Wrath Of God target geen beest, en doet geen damage dus er valt weinig te preventen.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door spons »

Ma ik probeer ok nie te preventen, ik heb protection from white dan he, dan hebben white spells toch gin invloed op mn creatures of wel?

Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Protection is gewoon prevent damage van een black/blue/green/red/white source. Maar protection werkt sowieso alleen maar als dat beest getarget wordt en dat is niet het geval met een wrath of god.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door spons »

Maar bijv een creature met protection from black is wel veilig voor pestilelence en zow, is toch het zelfde daar
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

At the end of any turn, if there are no creatures in play, bury Pestilence. B: Pestilence deals 1 damage to all creatures and players.

Daar staat duidelijk dat ie damage doet en dus kan die damage prevented worden door protection from black. Een wrath doet geen damage
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Protection: (in dit voorbeeld protection black)

- creature mag niet worden geblocked door zwarte creatures.
- Hij mag niet worden getarget door zwarte spells en abilities.*
- Alle schade van een zwarte kaart wordt geprevent
- hij mag ten ale tijden niet enchant zijn, met een zwarte enchentmant.

* Let hierbij op het woord target. Als op de kaart niet een target wordt gevraagd, is het idd een global spell (zoals wrath of god) en creatures met protection gaan er dus krak aan.
Let wel, je hebt bv een creature met protection red en een tegenstander speelt een starstorm, wordt de damage dus wel prevented.!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Tegen woordig wordt aan het rijtje toegevoegd:
Iets met protection from <quality> kan niet worden equiped door een <quality> permanent.

En iets waar niet 'target' op staat hoeft niet altijd global te zijn. Het is denkbaar dat een kaart zegt "the creature of your choice" zonder het woord 'target' te gebruiken. Dan is er dus ook geen target.

David
Plaats reactie