Google rules / Microsoft sucks

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Google rules / Microsoft sucks

Bericht door David »

Google komt nu ook met een Instant Messenger: Google Talk.
Ik wil iedereen aanmoedigen om MSN te laten vallen en over te stappen op Google Talk. Je kunt het downloaden op http://www.google.com/talk/ . Je logt erop in met je Gmail account. Heb je dat nog niet, meld het dan hier. Er zijn genoeg mensen die je eraan kunnen helpen. Als je mij wilt toevoegen op Google Talk: dskloet. Je kunt voor Google Talk ook iedere andere client gebruiken die Jabber ondersteunt, maar dan kun je wellicht geen voice-chat gebruiken.

David
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Geef mij een goed argument waarom ik Google talk boven msn zou gebruiken.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de enige reden die ik zie om van IM netwerk te wisselen is omdat veel mensen dat ineens gaan gebruiken. In dat geval zoek ik een client die beide netwerken ondersteunt. Aangezien trillian al jabber ondersteuning heeft hoef ik me niet druk te maken, merk het vanzelf wel als veel mensen op Google talk over gaan.

Wat voor voordelen biedt Google talk uberhaupt ten opzichte van msn?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik merk het al. Jullie zijn al gebrainwashed door Microshit.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

moet ik dit opvatten als "eigenlijk zijn er geen argumenten om dit programma te gebruiken, eigenlijk zuigt het zelfs wel heel erg, maar het is tenminste niet gemaakt door Microsoft"? Ik ken anders nog wel wat IM netwerken waar dat net zo goed voor op gaat en sommigen die zelfs best wel goed zijn in vergelijking met MSN.

Waarom zou je verwachten dat mensen alleen overstappen op iets anders wat nog maar weinig mensen gebruiken alleen maar vanwege welk bedrijf het heeft gemaakt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

Ik vind meerdere messengers wel handig, msn gebruikt bijna iedereen en dan krijg je vaak gezeik aan je kop waar je helemaal geen zin heb maar misschien zit je wel te wachten op een bepaald iemand dan is een tweede messenger altijd handig, daar voeg je gewoon alleen belangrijke mensen aan toe. Verder voor gmail gebruikers is het handig omdat je dan gmail notifier niet meer nodig hebt. Verder heb ik dit pas net gelezen en zit dus nog uit te zoeken of het wat is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik gebruik trillian, daarop kan ik meerdere msn, icq, irc, aim, yahoo en jabber accounts tegelijk online hebben. Ik zie iig niet het nut van nog een messenger installeren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Mijn vorige bericht was misschien een beetje flauw. Ik zal proberen het toe te ligten.

MSN is door Microsoft gemaakt. Microsoft lapt standaarden aan z'n laars en maakt brakke operating systems. Het is een #$!% bedrijf. Helaas hebben ze een soort monopolie-positie die zichzelf onderhoudt. Iedereen gebruikt Windows dus maakt iedereen Windows programma's. Iedereen maakt Windows programma's dus gebruikt iedereen Windows. Iedereen gebruikt MSN dus gebruikt iedereen MSN. Waarom zou je op een ander netwerk gaan zitten als al je vrienden op MSN zitten? MSN is #$!% maar al je vrienden zitten er dus je kunt niets anders... Tenzij je met z'n allen overstapt op iets coolers. Dus toen dacht ik: laat ik in ieder geval een aanzet proberen te geven.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik snap je punt wel, maar snap niet echt waarom je zou verwachten dat mensen met je mee doen als google talk geen verbetering biedt ten opzichte van msn anders dan dat het niet door microsoft is gemaakt. Ik bedoel, ik vind msn ook niks, dus gebruik ik trillian, maar trillian biedt duidelijk een aantal voordelen ten opzichte van msn (en heeft ook nadelen).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Google Talk gebruikt Jabber. Dat is een open standaard.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik begrijp al dat gezeik aan het adres van Microsoft niet helemaal... vroeger toen Ben Hur nog achter de computer zat was dat uitsluitend het domein van de echte nerds... nu begrijpt mijn moeder nog hoe ze een tekst kan tikken en versturen... ik dacht dat dat vooruitgang heet...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik weet nu nog steeds niet, wat er nu beter is aan google talk.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Je kan er mee bellen, dat heerscht 8).
Ik heb nu googletalk en ik zit er wat mee te klooien en het is wel oké, geen reclames, geen smilies (dat is heel fijn). Voor de rest niet heel speciaal...
Plaats reactie