Privacy op Nedermagic

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik vind dat het per definitie niet mogelijk moet zijn de mails de lezen zelfs met disclaimer. Ik denk dat mailtjes zowieso privé zijn. Staat denk ik ook vastgelegd in de wet recht op privacy. Als ik via webmail een mail verstuur heeft @home ook niet het recht die mails te lezen. @home faciliteert alleen, net als de Nedermagic site.

In het geval van de PB's ook niet bekijken. Maar wel een regel dat een verzonden PB die niet in goede aarde valt bij de ontvanger gecontroleert wordt.

Op zich heeft iemand het recht om linken naar ander sites te verbieden van de eigen site. Persoonlijk zou ik dan niet lid worden van die site. Het hangt ook van de link af. Als je je want lijst hebt op een site zou ik geen moeite hebben met doorlinken. Gaat het om reclame of beinvloeden van de verkoop dan is het een ander verhaal. Aan de andere kant wil de overheid op alle vlakken concurrentie bevorderen.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Als het in een disclaimer staat weet jet het van te voren. Je weet dat ze je mailtjes kunnen lezen. Je kunt dan zelf beslissen om je bij de provider aan te melden.

Natuurlijk heeft een eigenaar van een site het recht om links te weigeren, maar het ligt er gewoon aan het kinderachtig je bent. Links naar andere sites maar kaarten daar kan ik in komen maar....................

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

GForce schreef:Als het in een disclaimer staat weet jet het van te voren. 1. Je weet dat ze je mailtjes kunnen lezen. Je kunt dan zelf beslissen om je bij de provider aan te melden.

2. Natuurlijk heeft een eigenaar van een site het recht om links te weigeren, maar het ligt er gewoon aan het kinderachtig je bent. Links naar andere sites maar kaarten daar kan ik in komen maar....................

GForce
1. Als de voorwaarden in een disclaimer tegen de wet zijn dan gaat de wet toch voor.
2.mee eens
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mail provider is zover ik weet wel wettelijk verplicht van elk van jou meeltjes een kopietje te bewaren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

zou kunnen maar bewaren is niet lezen
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Van elk mailtje wordt de bron code gelezen door een computer dat is wel wat ik weet.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, anders zou het wat lastig worden om te bepalen welke kant een meeltje op moet... Vele computers lezen het meeltje zelfs.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik bedoel dat de code ook gescanned wordt op woorden die op aanslagen bv kunnen duiden en dat soort shit.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en natuurlijk verschillende spam filters

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Zijn er nog ontwikkelingen?

Is Michiel voor de rechter gedaagd, heeft 'ie het land moeten ontvluchten en is er sindsdien niets meer van hem vernomen behalve dat hij in het Franse vreemdelingenlegioen is beland, na vele omzwervingen, ontberingen en bloed, zweet en tranen, met een Siberische schone is getrouwd?
Is ondertussen de site overgenomen door zijn dubbelganger die van niets wist en heel schappelijk de privacy wetgeving tot op heden nageleeft?
Is er op nedermagic gerebelleerd tegen de wantoestand, en heeft De Heer Smit geen inzage meer in de nedermessages (m.u.v. in gewichtige zaken als terrorismebestrijding) óf bestaat de kans dat alle correspondentie die ik in de afgelopen anderhalf jaar dat ik een account heb op nedermagic heimelijk heb verstuurd aan de aanwezige mede-aambeilijers in een geheime map van nederperversiteit tijdens Michiels (VIP only) esoterische feestjes aan de aanwezige gasten getoond is geweest? Ik zou me ernstige zorgen maken in dat laatste geval. Hoewel...ach, ik zou me ook niet moeten hoeven schamen voor iets dergelijks...
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij mijn weten is er nog niks verandert. Ik geloof dat ik een jaar geleden voor het laatst keek of dit ondertussen gebeurt was.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sab!
Administrator
Berichten: 684
Lid geworden op: zo mar 10, 2002 3:08 pm
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Sab! »

Ik ben het ook met GForce eens, het feit dat je geen disclaimer/privacy policy hebt is een ding maar het lijkt me wel zo netjes dit te vermelden. Buiten dat vind ik het een beetje schofterig als je uberhaupt in andermans mail/prive berichten gaat wroeten. Dat is gewoon not done in mijn ogen.

Overigens kan ik jullie gerust stellen, ik lees jullie prive berichten niet ;) (en sinds ik de enige ben met toegang tot de database zou dat genoeg moeten zeggen ;))
Plaats reactie