Make the Card

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

was me niet eens opgevallen dat 'ie unc was, maar idd, iets met zoveel abilities moet rare zijn. Ik denk eigenlijk dat de kaart sowieso te ingewikkeld is en de tekst past amper in een tekstvakje op normale lettergrootte, zeker met de nodige wijzigingen.
craprotation
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

dus de vent naar rare en de rest lichtjes tweake om wat zwakker te worden. Maar voor de rest prima kaarten als ik het mag zeggen. :)
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Enchant World heet trouwens tegenwoordig World Enchantment.

@evilpoffertje: zou je quotes tussen quote-tags willen zetten? Het is zo nogal verwarrend.
Flanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 7:08 pm
Locatie: Hazerswoude

Bericht door Flanders »

Hallo allemaal! Bedankt voor de vele reacties. Ik heb de kaarten geupdate en nieuwe gemaakt aan de hand van al het commentaar. Wat ik met de Mox gemstone aan moet om hen niet overpowered te maken weet ik nog niet. Lava Vent heb ik sterk aangepast en March of the Undead heb ik ook maar veranderd. Ik heb ook een soort van sol ring en een soort van mana drain gemaakt. Wat de drie kaarten met een vraagteken doen weet ik nog niet, er is vast wel iem die een leuk idee heeft.
Flanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 7:08 pm
Locatie: Hazerswoude

Bericht door Flanders »

Hier is de link: http://geocities.com/renewanders/
Zijn er nog mensen die ook hun eigen kaarten maken?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ze zien er weer leuk uit :)
Alleen Ancient grove (vette art!!!) is bijna hetzelfde als Vitu-Ghazi, the City-Tree. Ik weet niet of dat de bedoeling was, anders zou ik iets anders doen.

Mana twist is een combinatie van Mana Leak en een Mana drain , ziet er goed uit.
Maar, eigenlijk bijna alle kaarten zijn bijna hetzelfde als andere kaarten. Zo is flash gewoon een Boomerang , alleen dan zwakker.

Een paar broken/goede kaarten veranderen is leuk, maar ik denk dat het leuker is dat je ook met andere kaarten werkt. Hierdoor kan je meer je éigen'idee over magic kaarten maken.

Ik wil trouwens zelf ook eigen kaarten maken, ik heb alleen een probleem. Ik werkte met deze site: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~oosting/m ... /index.php (nee dit is niet bedoeld als reclame). Enige probleem is dat ik op de computer geen afbeeldingen kan uplouden, op de laptop wel, maar daar zit weer geen printer op aangesloten :(
Kijk ook een hier: http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=699212 (nee, weer geen reclame :P) Hij maakt ook kaarten, sommige zijn ook cartoony (vooral de eerste paar) andere zijn meer typisch magic 'style'.

@ david, zal ik doen, ik deed het alleen omdat hij zelf ook quote, en ik het niet zo kon krijgen.
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

tsja, bij de split card. Het is eigenlijk de bedoeling dat het spreekwoorden zijn, de 2 namen gecombineerd (dead & gone, hit & run). En flash // smash is geen zegswijze
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Afbeelding
Mishra's ring bestaat als worn powerstone, die getapt into play komt.
Mishra's ring is wel erg goed zo, als 'ie niet getapt into play komt beter dan thran dynamo vind ik - het kan beurten schelen tussen je 3e en 4e landje dus een casting cost drie artifact is wat betrouwbaarder. Dáarom heeft worn powerstone de drawback dat 'ie getapt in play komt.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Ancient Grove klinkt meer als een nonlegendary land.

@ Flanders: zo plak je je plaatje op deze site:
Afbeelding
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

:D Heb een programma gevonden die goed werkt, en waarmee je kaarten kan maken :D
Hier een paar kaarten die ik tot nu toe heb gemaakt (text versie):

Volcano
Land (uncommon)
~ comes into play tapped.
Tap: add R to your mana pool.
R Tap, sacrifice ~ : ~ deals 2 damage to target player or creature. Damage Dealt this way cant be prevented.

Seaside River:
Land (rare)
Tap: add U to your mana pool. ~ deals 1 damage to you.
Tap: draw 2 cards, then discard 2 cards. Sacrife ~ at the end of the turn.

Holy City
Land (rare) cost: W
Tap: add W to your mana pool.
Tap, sacrifice ~: until the end of the turn, if a creature comes into play under your control, you may sacrifice that creature instead. If you do, you may gain 1 life.

Fight of the Dragons
Enchantment (rare) cost: 4RR
Whenever a dragon you control deals damage to a player, you may pay 3R. If you do, put a red 4/4 dragon token with flying into play under your control.
5RR: dragons you control gain double strike until the end of the turn.

Ik weet niet of ze overpowered zijn :P
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Volcano: gebruik voor de damage ability een activation cost met éé rooie mana, direct damage in land vorm beschikbaar voor alle kleuren is een dystopie.
Verder leuke kaart.

Seaside River = bijna hetzelfde als Cephalid Coliseum
Beetje rare naam trouwens, seaside river. een rivier ligt niet aan zee, een rivier stroomt naar de zee (op degene na die middenin een woestijn ophouden)
Afbeelding

Holy City: ik zie het nut niet, waarom zou je één of meerdere creatures willen saccen tot 't eind van je beurt? Lijkt trouwens erg op high market.
Afbeelding
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Barbarian Ring ken je nog niet? Naja, misschien verlaag ik het wel naar 1 damge.

Seaside River vond ik funny klinken, en die kaard kende ik iig niet(is hij overpowered???)

Wat vond je van de rest??
Ps. heb al weer 2 kaarten af :P
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

seaside river is zeker niet overpowered, je mag tenslotte minder kaarten wisselen dan met cephalid coliseum. je zou zelfs de damage ability kunnen verwijderen..
barbarian ring idd, ik kwam er zo gauw niet op.
maar er zal in de activation cost van de damage ability in volcano hoe dan ook rooie mana moeten zitten, of je er nou 1 of 2 direct damage van maakt. Anders zou direct damage beschikbaar zijn voor wit, groen en zwart.
wit heeft eigenelijk alleen ication javelineer, die voor wit veel te goed is, groen heeft een unyaro bee sting en zwart ehmz, helemaal niks geloof ik.
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ehh... ik zie nou dat ik een foutje hebt gemaakt. Het moet idd R bij volcano zijn. Hoe kan ik holy city dan volgens jou bruikbaar maken?? (ik wil mijn landen liever niet gelijk beter maken dan basic lands ;) ) Seaside is 2 kaarten geworden (nu wel bruikbaar)

Nouja een nieuwe kaart, lijkt op Dark Ritual.
Dark Tower
enchantment (rare) 3BBB
1Tap~, sacrifice a creature: add BBB to your mana pool.
Treshold: instead add BBBBB to your mana pool.

Was een beetje bang dat hij overpowered zou worden, ik weet het zelf nog niet.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Fight of the Dragons: een 3/3 flying creature token zou normaal idd 4 mana kosten, misschien zelfs 3. Als je dan ook nog es een gemiddelde 5 damage van je draak moet preventen EN 6 mana casting cost moet betalen, da's gewoon veels te duur. Je zou de damage niet moeten hoeven preventen. Dus gewoon als een draak überhaupt combat damage doet, krijg je voor 4 mana een 3/3 flying draak. Noem de kaart dragon's nest, da's flavorwise wel leuk. Een draak heeft net wat creatures aan flarden gescheurd in combat en terug in zijn nest voedert 'ie zijn jong.
De tweede ability zou ik schrappen, da's teveel voor één kaart.
Misschien moet je de draak token trouwens sterker maken. Een draak van 3/3 is echt een mietje voor een draak. Heb je niks aan, die durft wss niet eens zijn nest uit en schrikt van 't vuur dat 'ie zelfs spuwt. 4/4 lijkt me beter. dan heb je nog steeds een betrekkelijk kleinzerig draakje, maar goed, veel groter zou een token niet moeten zijn.
Hou 't dan wel op 4 mana activatio cost, want het is tenslotte een nadeel dat je de ability alleen kan activeren als je een draak hebt die combat damage doet. Weet je wat: 't zou erg synnergiek zijn en flavorwise goed kloppen als je draken voor 1 kleurloze mana minder zou mogen spelen. heb je je draak eerder in play, zodat ie ook eerder kan aanvallen. al heb je draken van alle kleuren is het goed dat het een rooie enchantment is. het zou geen artifact moeten zijn.
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Fight of the Dragons geupdate, 2de abilitie wegdoen ben ik het alleen nog niet mee eens (was ook mijn bedoeling om 2 beestjes op te kunnen roepen ;) )
Plaats reactie