dual lands zuigen!!

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

dual lands zuigen!!

Bericht door a2thej_b »

waarom zuigen dual lands?, ik zal wel meteen veel reacties krijgen van mensen die het niet met me eens zijn, maar ik zal ff uitleggen waarom ik dit vind.

ten eerste zijn de kaarten zelf gewoon te duur, je betaald gewoon meer dan 12 euro voor een kartonnetje, ik begrijp wel dat dit agrument veel gebruikt wordt en niks zegt, de kaarten zijn erg mooi en mensen hebben het ervoor over duss...
Maar voor deze kaarten geldt dat ze vrijwel niet verschillen van landen als coastal tower, er staat alleen nog bij dat je ook 2 leven mag betalen en ze dan gewoon recht in het spel komen.

maar goed, ik vind de kaarten gewoon flauw omdat ik vind dat een belangrijk deel van magic is dat kaarten mana kosten, en dat daar verschillende soorten en dus ook kosten van zijn. Kaarten als rumbling slum kunnen eigenlijk alleen omdat ze irritant kosten, dit geldt dus allemaal niet met dual lands, ook kun je niet alle kaarten samen spelen in een deck omdat de kaarten irritant kosten. zo kun je niet de 1e beurt savannah lions spelen en de 2e beurt blood knight, wat nu dus wel kan...
een groot deel van magic is gewoon MANA GEZEIK! en dat is nu verpest, de meeste decks van goede spelers op magicthegathering.com bestaan alleen nog maar uit dual lands...

maar goed, ze zijn wel erg leuk en makkelijk, en je wint er wel veel spelletjes door:P
ik heb zelf gelukkig zonder te kopen 2 breeding pools en een hallowed fountain, en daar ben ik wel blij mee hoor:P

goed, ik ben uitgelult.

mzzl,
a2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

kvindt da ge gelijk hebt dit heeft natuurlijk NIETS te maken met het feit dat ik er geen heb :P ) Maar bij 3-kleuren decks zullen ze toch soms cruciaal zijn.(blood moon& dertivore FTW :lol: )
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Idd fok duals :P
Ze zijn duur, zullen vast vet goed zijn etc, maar ik heb er gewoon geen tientallen euros er voor over om in casual een n00b te pwnen omdat ik betere mana heb ofzoxD
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

lol, had dit niet verwacht :P goedzo!
system_failure schreef: Maar bij 3-kleuren decks zullen ze toch soms cruciaal zijn.(blood moon& dertivore FTW :lol: )
zeker, die magus of the moon is toppie!
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Denk dat toernooi spelers het niet met ons eens zijn xD
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zullen we er even mee beginnen dat je het niet over duals hebt, maar over shockduals? Duals zijn namelijk nog wel een paar eurotjes duurder.

Verder ben ik het totaal niet met je eens. Laat me je punten af gaan.

- de kaarten kosten te veel euro's.

Dit klopt helemaal, maar dat wil niet zeggen dat de kaart slecht is. Hooguit wil dit zeggen dat jouw inkomstenbron slecht is. Je kunt zelf kiezen hoeveel geld je uit wilt geven aan magic, als jij de kaarten voor dit bedrag niet wilt kopen en andere wel dan is dat jouw probleem en ligt het niet aan die kaart of aan de anderen.

- een hallowed fountain is bijna hetzelfde als een coastal tower.

Op het eerste gezicht heb je hier gelijk in, maar als je er wat meer over nadenkt dan klopt dit toch bij lange na niet. In de meeste formaten zijn de eerste 4-5 beurten de belangrijkste van het potje. Wanneer je een mana een beurt eerder kunt gebruiken dan heb je 25/20 procent tijdswinst. Ook zijn shockduals te vinden met kaarten die naar een spcifieke basic land zoeken, kaarten zoals wood elves, hetgeen niet lukt met de taplandjes.

- shockduals zorgen dat je kaarten eerder kunt spelen dan normaal.

Goh. Dat is nou magic: proberen iets te vinden waarmee je een voorsprong krijgt op de regels. Met "eerlijk" spelen win je geen tournooien. Mensen die tournooien winnen zijn mensen die op alle legaal mogelijke vlakken voordeel proberen te halen. Een daarvan is een manabase spelen die zorgt dat ze hun spells kunnen spelen en in een formaat waarin het mogelijk is om een manabase te spelen die veel kleuren toe staat dan zul je daar dus van moeten gebruiken.

Het komt niet op mij over alsof je werkelijk argumenten hebt, het enige wat je lijkt te doen is zeuren omdat andere mensen wel met dure kaarten spelen en jij niet. De enige oplossing daarvoor is dat accepteren, of zorgen dat jij ook die dure kaarten krijgt.

mazzel

pi

p.s. ik ben geen tournooispeler.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

@ Pi:
Je hebt misschien wel gelijk, maar sommige mensen vinden het leuker om met andere kaarten (bijv. een originele deck) te winnen, dan toernooi (of zoals jij aangeeft soms casual) spelers met duals/shock duals.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zijn hele verschillende dingen, waarom is een deck met duals niet origineel? En waarom sluit het gebruik van duals door anderen uit dat jij een origineel deck kunt spelen? Duals gebruiken is zeker niet gelijk aan tournooidecks spelen. Net zoals geen duals gebruiken niet per definitie een casual deck aan geeft.

Ik verdedig hier niet dat mensen alleen maar met duals moeten spelen of zo. Wat ik hier verdedig is dat de kaarten goed zijn en dat het logisch is dat mensen die ze hebben ze ook spelen. Als mensen er voor kiezen om ze niet te spelen moeten ze dat helemaal zelf weten. Ik vind het alleen heel stom als die mensen het dan nodig vinden om het andere mensen kwalijk te nemen wanneer die wel er voor kiezen om de betere kaarten te spelen.

Het is nu precies alsof ik minder zou zijn dan een ander omdat ik WEL duals gebruik. Terwijl het in weze het probleem is van mijn tegenstander om daar een oplossing voor te vinden, niet het mijne. Als jij niet kunt winnen van iemand dan moet je niet verwachten dat die ander slechter gaat spelen. Verwacht zelf beter te moeten worden. Er zijn genoeg goedkope kaarten die iemand die met veel non-basics speelt volledig afstraft daarvoor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Als je dubbellandjes te duur vind:
verzamel met je speelgroep van alle bestaande dubbellandjes, shocklandjes, pijnlandjes en fetchlandjes één excellent of beter exemplaar. (10+10+10+5=35 landjes) Er zijn er 35, dus da's ongeveer 3 tot 5 landjes per persoon. Das financieel nog wel te doen dacht ik zo.
Ga vervolgens naar de copy shop en kopieer voor iedereen een setje proxies. Komt op ongeveer 10 tot 15 cent per proxie.
Effe netjes uitknippen, de snijvlakken met een dikke zwarte stift zwart maken en met een Pritt glue it op minte crapcommons plakken.

Investering:
10 dubbellandjes = 250
10 shocklandjes = 100
10 pijnlandjes = 50
5 fetchlandjes = 100
500 euri, voor een groep van 10 man dus 50 euri per persoon.

Levert op: proxie dubbellandjes voor het volk. Hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je je rumbling slum of whatever niet meer kan spelen en je hebt met zijn alleen gelijke kansen.

Ik heb zelf gewoon echte dubbellandjes, maar ik ben het wel met de stelling eens dat dubbellandjes zuigen. Ik win te vaak potjes omdat ik wel dubbellandjes heb en mijn tegenstanders niet. Dan win je gewoon omdat je meer geld eraan uit hebt gegeven.

PS die dingen heten dubbellandjes in fatsoenlijk nederlands :D

PPS
@ Pi: "dubbellandjes zuigen" moet je dus niet lezen als "dubbellandjes zijn slecht;" lees 'es tussen de regels door in het betoog van Eetoededjee_bie
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

pi schreef:Oy,

dat zijn hele verschillende dingen, waarom is een deck met duals niet origineel? En waarom sluit het gebruik van duals door anderen uit dat jij een origineel deck kunt spelen? Duals gebruiken is zeker niet gelijk aan tournooidecks spelen. Net zoals geen duals gebruiken niet per definitie een casual deck aan geeft.


mazzel

pi
Ik bedoelde: ik besteed mijn budget liever in een origineel deck dan in landjes ;)
Dat is mijn mening, ik zeg ook niet dat de andere niet origineel zijn daardoor, maar voor een speler die niet 50 euri (ja, 4 shockduals) voor landjes uitgeven. Dat is heel simpel: een casual speler speelt vooral voor de lol, en winnen staat bij mij op de 2e plek (toch?). Ik zou zelfs met gemak kunnen winnen met een paar hele simpele agro decks (bijvoorbeeld rackdos ofzo), die wint van een speler met ZOMFG 4 DUALS! I PWN U! -ok overdreven :P -


Ik heb dus liever gewoon 5 decks met originele kaarten, dan 1 deck dat net niet toernooi niveau heeft, maar wel pokke duur is.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Erik Louman schreef:Als je dubbellandjes te duur vind:
verzamel met je speelgroep van alle bestaande dubbellandjes, shocklandjes, pijnlandjes en fetchlandjes één excellent of beter exemplaar. (10+10+10+5=35 landjes) Er zijn er 35, dus da's ongeveer 3 tot 5 landjes per persoon. Das financieel nog wel te doen dacht ik zo.
Ga vervolgens naar de copy shop en kopieer voor iedereen een setje proxies. Komt op ongeveer 10 tot 15 cent per proxie.
Effe netjes uitknippen, de snijvlakken met een dikke zwarte stift zwart maken en met een Pritt glue it op minte crapcommons plakken.

Investering:
10 dubbellandjes = 250
10 shocklandjes = 100
10 pijnlandjes = 50
5 fetchlandjes = 100
500 euri, voor een groep van 10 man dus 50 euri per persoon.

Levert op: proxie dubbellandjes voor het volk. Hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je je rumbling slum of whatever niet meer kan spelen en je hebt met zijn alleen gelijke kansen.

Ik heb zelf gewoon echte dubbellandjes, maar ik ben het wel met de stelling eens dat dubbellandjes zuigen. Ik win te vaak potjes omdat ik wel dubbellandjes heb en mijn tegenstanders niet. Dan win je gewoon omdat je meer geld eraan uit hebt gegeven.

PS die dingen heten dubbellandjes in fatsoenlijk nederlands :D

PPS
@ Pi: "dubbellandjes zuigen" moet je dus niet lezen als "dubbellandjes zijn slecht;" lees 'es tussen de regels door in het betoog van Eetoededjee_bie
Lol :lol:

Grapjas... :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ben het best eens met een stelling dat meer geld uitgeven aan magic betekent dat je minder speelkwaliteiten nodig hebt (mits je kaarten aanschaft met vergelijkbare prijs/kwaliteitverhouding: een juzam djinn is simpelweg heel duur in verhouding tot wat ie doet, terwijl een llanowar elf met de djinn vergeleken juist weer heel erg goed is als je zijn prijs in acht neemt). Maar aangezien het betoog direct tegen dubbellandjes gaat vind ik het betoog dan niet zo goed.

Ik zou trouwens niet tegen iemand spelen die proxies van kaarten gebruikt waarbij hij niet van plan is de kaart zelf aan te schaffen. Desgewenst wil ik gerust met een goedkoper deck spelen.

Duals vallen overigens in een categorie kaarten waar je 1x in investeert en jaren plezier van hebt. De vraag is of dat ook geldt voor die "originele" kaarten. Persoonlijk schaf ik gewoon beide aan, maar ik ben toch wel veel blijer met kaarten waar ik langer plezier van heb. Voor dit soort kaarten heb ik dan ook aanzienlijk meer geld over. Als je magic lang wilt blijven spelen dan zou ik toch overwegen om wat meer geld uit te geven aan dit soort veel herbruikbare kaarten.

mazzel

pi

p.s. ik vind de genoemde prijzen overigens nogal aan de hoge kant. Ik heb playsets van alle duals, fetches en painlands, met daarnaast nog een groeiende vooraad shockduals. Ik denk dat als je de prijzen die hier genoemd worden halveert, je nog steeds ruim boven wat ik er voor uitgegeven heb zit. Voor een deel is dit omdat ik ze al lang geleden bijruilde of kocht, waaruit duidelijk blijkt dat dit soort kaarten een goede investering zijn op langere termijn, maar ook simpelweg omdat de prijzen die genoemd worden aan de hoge kant zitten. Om een voorbeeld te noemen, de meeste shockduals zie ik om de zoveel tijd voor 10 euro langs komen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

@ Pi:
Het is ook niet zo dat ik ze vermijdt als de pest ofzo, heb zelf ook wel painlandjes bijvoorbeeld (hoewel nooit een complete playsetXD). Ik weet trouwens niet waar jij je kaarten vandaan haalt, maar op sites zijn echt alle kaarten echt pokke duur (en nee, waar ik woon heeft niemand magic kaarten/ kaartenwinkel) en gezien mijn budget ben ik niet in staat om gelijk 4 van die landjes aan te schaffen ofzo...
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

p.s. ik vind de genoemde prijzen overigens nogal aan de hoge kant.
zucht
Je ziet toch dat het een grove schatting is.
De prijzen van dubbellandjes zijn niet de kern van het betoog, maar ter illustratie. Laat je toch niet afleiden door details.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

daarom staat het ook in een p.s.

Winkels en sites zijn overigens gewoon duur.

Maar laten we de focus houden op de discussie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie