Wat te doen tegen slivers

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

behalve allemaal soorten removal, effecten als moat of humility en combo decks die af gaan bedoel je? Mogelijk mis ik nog wel wat hoor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Haha pi, Harmonic Sliver speelt nu iedereen.
Beurt 1: Metallic Sliver
Beurt 2: Gemhide Sliver
Beurt 3: Winged Sliver en nog een willekeurige sliver. ( Crystalline Sliver is wel lastig xD).
Beurt 4:Heart Sliver , pump sliver als bonesplitter sliver
Beurt 5: Sliver Legion gg
Het enige wat je eigenlijk nodig hebt is niet te weinig land/kaarten. Daarna is het eigenlijk gg, ook andere slivers kunnen het werk afmaken.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

5 beurten valt nog best wel mee vind ik.. lijkt me zat tijd om dingen te removen en zeker met mass removal is het erg goed te doen tegen sliver.. ik heb nog niet echt ervaring met sliver maar het lijkt me wel goed te doen als ik er zo naar kijk.. ik zie het probleem niet echt van die slivers.. nja als je ze 5 beurten hun gang laat gaan heb je een probleem ok, dat snap ik, maar een paar goed geplaatste removal/counter spells en het valt allemaal wel mee volgens mij
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nooit echt problemen gehad met Slivers. Frenetic Sliver-loze decks zijn relatief makkelijk tegen te houden met genoemde Mass Removal (TM).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

/-\rne schreef:5 beurten valt nog best wel mee vind ik.. lijkt me zat tijd om dingen te removen en zeker met mass removal is het erg goed te doen tegen sliver.. ik heb nog niet echt ervaring met sliver maar het lijkt me wel goed te doen als ik er zo naar kijk.. ik zie het probleem niet echt van die slivers.. nja als je ze 5 beurten hun gang laat gaan heb je een probleem ok, dat snap ik, maar een paar goed geplaatste removal/counter spells en het valt allemaal wel mee volgens mij
Daarom is er nu het meest opwindende deck: slivers met counter -.- en trouwens mass removal is zo ongeveer het ENIGE(tegen een goed deck, dit was een gemmideld voorbeeld), en ik verwacht eigenlijk geen decks met 4x wog en daarna 4x damnation:/
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Decree of Pain bewijst mij altijd goede diensten tegen de Slivers. Die is ook nog eens een stuk goedkoper pecunia-wise.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

nee? In mijn local shop speelt bijna elke W/B control vent er 4 van elk. Ik heb persoonlijk er een vreselijke hekel aan (de slivers). Gelukkig dat niemand die ik ken het speelt :P
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

is decree of pain dan niet iets te langzaam tegen sliver? 8 mana is wel vrij veel lijkt me.. en dan nog dus met de kans dat het gecountert kan worden :p wat me wel een sirieus probleem lijkt sliver/counter :P wint sliver over het algemeen dan tegen control?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Decree kan ook cyclen. Dan kost het nog maar 5 en counteren is met reguliere counters niet mogelijk. Dit werkt natuurlijk alleen indien de essentiele slivers niet groter dan 2 aan de achterkant zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

wat in de 5e beurt niet vaak zal voorkomen? dus hijs wel speelbaar mits je hem in i guess beurt 3 a 4 kan casten ofzo?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

/-\rne schreef:is decree of pain dan niet iets te langzaam tegen sliver? 8 mana is wel vrij veel lijkt me.. en dan nog dus met de kans dat het gecountert kan worden :p wat me wel een sirieus probleem lijkt sliver/counter :P wint sliver over het algemeen dan tegen control?
Nooit getest, omdat ik nooit control speel. Maar agro kan het makkelijk ownen-.-
@Dragonheart: heel leuk die kaart, maar tegenwoordig speelt iedereen met pump -denk ik-(ik kan Sliver legion even snel hardcasten, en anders is er Gemhide Sliver
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

/-\rne schreef:wat in de 5e beurt niet vaak zal voorkomen? dus hijs wel speelbaar mits je hem in i guess beurt 3 a 4 kan casten ofzo?
Nah, zo consistent zijn sliverdecks nu ook weer niet. Hoeveel slivers worden er dan gespeeld die ervoor zorgen dat het ding in beurt 5 niks meer doet?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

/-\rne schreef: wint sliver over het algemeen dan tegen control?

Of het over het algemeen is weet ik niet, maar mijn Landstill-deck kan Slivers hebben. Is in het begin vaak wel even incasseren, maar daarvoor begin je op 20 levens en niet op 5 hè :roll:
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ja vind ik ook, je eerste 19 levens heb je ook echt niet nodig, het gaat om die laatste :P

nja volgens mij zijn er behoorlijk wat pomp-slivers en ik denk dat veel sliver -2/-2 daarmee echt wel zullen overleven, en zeker in de 5e beurt :P
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik denk dat dat wel meevalt en zelfs dan kun je natuurlijk ook nog iets anders spelen naast de Decrees ipv 56 swamp.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie