Force of Savagery

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Force of Savagery

Bericht door ijsbiertje »

Wanneer ik pandemonium, een greater good en Stalking Vengeance heb liggen en ik leg een Force of Savagery af.

Ik doe 8 dmg naar de tegenspeler door pandemonium. Ik sacrifice Force of Savagery aan greater good, trek 8 kaarten en discard er 3. Nu krijgt de tegenspeler nog 8 dmg door Stalking Vengeance.

Klop dit of kan ik Force of Savagery niet aan greater good sacrificen omdat hij al dood is op dat moment. Of kan ik kiezen wat er eerst gaat? Allez, hoe zit het eigenlijk met creatures met toughness 0?

Dank u
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

Ik doe 8 dmg naar de tegenspeler door pandemonium. Ik sacrifice Force of Savagery aan greater good, trek 8 kaarten en discard er 3. Nu krijgt de tegenspeler nog 8 dmg door Stalking Vengeance.

dit klopt volledig denk ik
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Volgens mij komt de Force in het spel, pandemonium effect triggert, state-base effects worden gechecked --> Force heeft 0 toughness en sterft. (volgorde kan verschillen).

Maar volgens mij gaat die Force al dood voor je hem kan saccen.. weet het niet helemaal zeker.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

dus je bedoelt dat er tussen dat hij in het spel komt en hij sterft er geen moment is waarbinnen je kan saccen? je kan misschien toch gelijk hebben... ik twijfel
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ik weet wel zeker dat de force dood gaat voordat je hem kan saccen. op het moemetn dat de creature resolved worden de state based effects gechecked. en trigeren alle come into play abbilitys. Het beest gaat dood, en daarna resolven de come into play abbility's (8 damage). Om een beest te kunnen saccen moet hij in play zijn, maar hij gaat direct dood op het moment dat hij into play komt en je kunt er niet op reageren omdat het een state based effect is.

dat is het volgens mij.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Saccen is inderdaad niet mogelijk omdat je niet op state-based effects kunt reageren.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

hehe :P ik begin het al een beetje te leren :P
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Dan doet het nog 16 dmg. Das ook nog goed :D
Dank u wel allemaal
Plaats reactie