FLYING

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
johanvl
Master
Berichten: 197
Lid geworden op: wo jun 20, 2007 1:17 pm

FLYING

Bericht door johanvl »

Goeiemiddag allemaal,

is het verstandig om met enkel flyings te spelen?
ik heb 1/1 green flyings voor 1 mana.
een aantal giant growths voor 1 mana van +3/+3.
In de 2de beurt kan ik al 4 damage doen dan.
Of is het beter om er enkele niet flyings bij te steken?

Alvast bedankt voor jullie advies.
grtz
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

Flying is handiger. Je moet altijd iets in je deck hebben om flying creatures tegen te kunnen houden, anders zit je strax gewoon in een potje te wachten tot je dood bent, alleen omdat je niet kunt blokken. verder is flying handig omdat je tegenstander het waarschijnlijker lastiger kan blokken, dus heb je idd kans om meer damage te doen, flying creatures zijn erg handig in een deck dus :)

Flying is een evesion abbility, wat zoveel betekend als: moeilijker te blokken (fear, flying, horsemanship, shadow) en als je oponent een creature met evesion heeft liggen waar jij geen antwoord op hebt, kan dat best betekenen dat jij verliest. het handigste om daarvoor te spelen is spot removal, kaarten die creatures kunnen destroyen zoals terror omdat je groen speelt kun je mischien ook wel Hurricane spelen tegen creatures met flying. dat is natuurlijk niet handig als je zelf creatures met flying speelt. Desert Twister kun je ook spelen in mono groen, het is een vrij dure kaart, maar wel een antwoord op bijna alles wat je opo kan neerleggen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Arne
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ik zou zelf niet met enkel flying te spelen. Doordat flying beesten iets beter zijn dan normale, zijn ze ook vaak duurder. Vergeet ook niet dat je ook zelf moeten kunnen blokken.
Voorbeelden van handige flying kaarten:
Pride of the Clouds
Lantern Kami
Suntail Hawk
Flying Men

Als je problemen hebt met spelers die veel flying speelt, kan je arne's advies volgen, of kaarten als Longbow Archer spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

enkelt flyers kan handig zijn, maar vaak krijg je een betere deal kwa mana/power/toughness verhoudingen met niet-vliegers.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie