Groen-rood LD deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Groen-rood LD deck

Bericht door Dexter »

Ik heb zojuist een nieuwe G/R land destruction deck gemaakt gebaseerd rond de kaarten argothian wurm en shivan wumpus. De deck is zeker niet slecht maar ik moet nog iets sneller een land lock krijgen. Dus ik zou hem nog graag wat 'finetunen', zeker de Earthquake daarin veranderen want deze killen mijn Llanowar Elves en die heb ik nodig voor mijn Natural Affinity.
Hier de deck:

4x Argothian Wurm
4x Shivan Wumpus
4x Birds of Paradise
4x Llanowar Elves

4x Creeping Mold
4x Pillage
4x Winter's Grasp
4x Stone Rain
3x Natural Affinity
3x Earthquake

9x Forest
7x Mountain
4x Karplusan Forest
1x Strip Mine

Ik heb dus zelfs nog een plek over voor een kaart zoals je kunt zien.
Hulp is meer dan welkom maar gelieve niet heel de deck te veranderen. :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

waarom zou je natural affinity willen spelen? Verder zou ik zeker ook denken aan raze, wildfire/devastating dreams en avalance riders. Ik zie eigenlijk niet zo heel goed waar je groen voor nodig hebt trouwens. Wat je nu met groen doet kan ook best met rood of artifacts.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ik speel groen omdat ik een deck wou maken rond argothian wurm en shivan wumpus. Mono rood is saai en iedereen maakt zo'n LD deck. Nee ik blijf dus bij groen-rood.
WIldfire en raze killen mijn eigen landjes en dat is niet de bedoeling, behalve als ik dan Terravore zou spelen, maar die speel ik nu eenmaal niet.
Avalanche Riders is een optie maar die vind ik precies wat duur. Dan krijg ik een veel te hoge mana base. En de bedoeling was een om de deck iets sneller te maken.
Gebruikersavatar
Wiz Jeroen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 8:58 pm
Locatie: Emmen

Bericht door Wiz Jeroen »

Hoi Dexter,

Weer een nieuw deck van je ... :) How did the other one go? Vind het wel leuk hoe anderen een deck maken en ben altijd benieuwd waarom ze bepaalde kaarten niet spelen of juist wel. Waarom de natural affinity? En waarom niet de eternal witness
En als je de natural affinity speelt waarom niet de sakura-tribe elder

groeten Jeroen
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

1 land extra (22 totaal dus)

Natural affinity lijkt me ook aanwezig om alle landen te slopen (in combo met earthquake). Wildfire lijkt me dan inderdaad beter.

Maar goed, het is hoe dan ook handig indien je uitlegt welk formaat dit voor is, wat het doet en welke kaarten je waarvoor wil gebruiken. Avalanche Riders is net zo duur als Creeping Mold, doet wel damage en is daarom imo gewoon beter. Maar enchantments mollen doet de Riders niet. Dus als je dat wil....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Dank voor de reacties. Kzal er maar eens op reageren zeker. :roll:
Om op jeroen zijn post te antwoorden, de andere deck test ik volgende week pas dus we zullen dan wel zien hoe hij presteert. Ik zal het resultaat zeker laten weten, geen paniek.
Ik speel Natural Affinity enerzijds omdat iemand mij die op een andere magic site had aanbevolen en ook omdat dat een vrij logische keuze is, ik knal zijn landjes af, ik probeer er aan mijn kant zoveel mogelijk over te houden, wat doe ik ermee? Ik speel die kaart en ze worden ineens allemaal 2/2! dan blijken de (overbodige) landjes toch nog ineens nuttig te zijn.
Waarom ik Eternal Witness niet speel? Waarom zou ik hem wel spelen? Welke kaart zou goed zijn om terug te halen? (dit is een gwne vraag é :wink: )
En sakura-tribe elder zou ik inderdaad er in kunnen steken maar wat moet er dan uit?

Om op Dragonheart zijn post te reageren, Wildfire is een kaart die ik zoiezo niet speel omdat ik die simpelweg niet gepast vind, zeker niet in deze deck. Ik kill ook mijn eigen landjes en mana creatures, wrm zou ik dat nu doen?
Het format is puur casual play onder vrienden. We houden de banned/restricted wel in het oog maar spelen alle mogelijke kaarten.
En ik vind de Creeping Mold als kaart gewoon heel flexibel. Je kan een land killen een artifact of een enchantment. Ik speel soms tegen decks waar het echt nodig is om iets anders als een land of te knallen bv. Scroll Rack, Cursed Scroll, Worship enz.
Ik hoop dat het wat duidelijker wordt welke kant ik eigenlijk uit wil met deze deck. Hulp is nog steeds meer dan welkom.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

ten eerste, als iedereen iets doet dan is er waarschijnlijk een grote kans dat dat ook de beste manier is. Het is dus handig om een reden te hebben om niet hetzelfde te doen ('ik wil iets anders doen' is geen goeie reden).

Het hele idee van het deck is toch zorgen dat je tegenstander zo min mogelijk landjes heeft? Je vindt het geen punt om een kaart als strip mine te spelen, hetgeen je ook een landje kost. Waarom heb je dan wel problemen met raze of wildfire? Ik zou het echt totaal niet erg vinden om X-1 permanents van mezelf op te offeren om er X van mijn tegenstander te slopen. In dat geval heb ik namelijk een voordeel. Wees echt niet bang om symetrische kaarten zo te gebruiken dat ze niet symetrisch meer zijn.

Je vraagt waarom je eternal witness zou willen spelen. Ik ben eigenlijk verbaast dat je deze vraag uberhaupt stelt. De witness is eigenlijk kaart 5-8 van elke willekeurige kaart die in je graveyard belandt. Aangezien je meer dan genoeg van die kaarten speelt (elke land destruction spell, en bijna al het andere...) kan ik me bijna niet voorstellen dat je ooit niks gaat hebben dat je terug wilt halen.

Vraag niet welke kaart je uit een deck zou moeten halen om in een deck te stoppen. Jij weet het beste welke kaart het slechtst functioneert binnen je deck door het deck te spelen. vervang die. Wij hebben geen idee van welk formaat je speelt, wat je tegenstanders spelen, of wat jou persoonlijke voorkeuren zijn. Beschrijf dit, of verzin zelf welke kaart je het best kunt verwijderen om ruimte te maken voor een andere kaart.

Er is geen discussie dat de mold in theorie meer opties geeft dan een riders, maar dit wil niet zeggen dat het de betere kaart is. Net zoals Dragonheart denk ik ook dat in 1 tegen 1 de riders voordeel heeft omdat hij ook damage kan doen en kan blocken. Uiteindelijk is het toch zo dat als je 2 beurten eerder wint omdat je damage kan doen, je als je dat niet doet je tegenstander 2 beurten meer de kans geeft om een antwoord te vinden tegen jouw deck. Tegen goeie decks is 2 beurten erg veel (vraag mijn tegenstander van vanvond, die een deck speelde dat rond beurt 5 gemiddeld won tegen mijn deck dat gemiddeld beurt 4 haalt).

Wil jij een zo goed mogelijk deck, of een deck dat zo leuk mogelijk is?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Land destructie is bij de laatste poll over multiplayer eruit gekomen als meest annoying. Leuk is zo'n deck dus waarschijnlijk alleen voor de speler.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Dat is weer een hele boterham. :) Dank voor de post pi.
Nee maar pi je hebt ergens wel gelijk en ergens ook ongelijk.
Ongelijk over die Wildfire. Ik ben echt niet overtuigd dat die kaart in mijn deck zou passen. Persoonlijk denk ik dat mijn deck al genoeg destruction land heeft dus, wanneer ik dan uiteindelijk die wildfire kan spelen, heeft hij mss 1-2 landjes in het spel liggen en ik minstens dubbel zo veel. Dan komt die kaart negatiever voor mij uit dan voor hem denk ik zo.
Die Raze daarentegen, daar kan over nagedacht worden. Maar is niet de bedoeling om door landjes kapot te maken, card advantage te krijgen? Als ik mijn eigen landjes kapot maak verlies ik dit aspect toch lijkt me zo. Maar dat zou ik eens moeten testen.

Wat die Eternal Witness betreft, dit is natuurlijk een schitterende kaart, maar ik gaf gwn die reactie omdat ik 1) de kaart niet heb :P en 2) de kaart vrij duur is. Maar ik denk wel dat die kaart goed zou passen in deze deck. Zeker aangezien ik zo een heel flexibele deck kan bouwen, en dus eigenlijk datgene kan gaan halen wat ik op dat moment nodig heb.
Maar nu moest ik deze kaart erin steken, en ik denk wel dat ik dat ga doen, zou het slim zijn om zo divers mogelijke kaarten te spelen. Creeping Mold laat ik er dan zoiezo in omdat dit mijn enige antwoord is tegen enchantments. Maar ik heb nog een andere destroy kaart nodig. Zoals ik al zei Earthquake werkt teveel tegen mij. Ik heb mijn mana creatures nodig om mijn Natural Affinity kaart te spelen en deze zo efficient mogelijk te gebruiken.

Wat er nog uitgaat is denk ik één wurm en één wumpus. Ik heb namelijk eens een test gedaan, en het kwam meer dan eens voor dat ik twee 6/6 in mijn openingshand had, en dat is te veel, één is genoeg. Wordt deze kapot gemaakt, kan ik hem altijd terughalen met eternal witness (moest ik hem erin steken, maar dat doe ik dus laten we dit al als een feit beschouwen :wink: )

Ook zou ik eens moeten nadenken over draw want dit mis ik eigenlijk wel wat in deze deck. ik dacht mss aan Harmonizemaar deze heeft wel een hoge mana cost en zou nadelig zijn. Mss kan ik Skullclamp erin steken, om op die creatures te plaatsen? Daar ben ik dus nog niet uit é. :roll:
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ok ik heb het een en ander veranderd.

4x Birds of Paradise
4x Llanowar Elves
3x Argothian Wurm
3x Shivan Wumpus
3x Eternal Witness

4x Stone Rain
4x Winter's Grasp
4x Pillage
4x Molten Rain
3x Natural Affinity
2x Earthquake or Hurricane

9x Forest
8x Mountain
4x Karplusan Forest
1x Strip Mine

De Creeping Moldheb ik verplaatst naar de sideboard. Zo zijn al mijn land destruction spells 3 mana. En ik heb er dus ook 3 Eternal Witness ingestoken omdat die volgens mij (en jullie) wel goed inpassen.
laat maar iets weten wat je van deze verandering vindt. :?:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik ben nog steeds niet helemaal uit die Natural Affinity. Ik snap het idee achter de kaart, maar is Rude Awakening niet veel beter als je hem als finisher wil gebruiken?

Earthquake en Hurrican zijn ook bedoeld als finishers? Indien ze alleen als boardsweepers gebruikt worden is Savage Twister dan niet beter?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

ik zie nog steeds niet echt wat je met de natural affinities wilt. Het is toch de bedoeling dat je een 6/6 monster hebt en je tegenstander weinig land? Ik zou dan denken dat de 6/6 zichzelf wel red en dat je beter kunt gaan zorgen dat je tegenstander nog moeilijker land er bij krijgt. Ik zou dan raze spelen, of misschien tremble. Ik denk ook niet dat hurricane of earthquake strikt noodzakelijk is, maar als je toch zoiets wilt dan denk ik dat ik voor savage twister zou gaan, zodat je tenminste alle creatures kunt raken.

Misschien is het handig om te bedenken dat het doel van je deck is om je tegenstander zo ver mogelijk in een vervelende positie te duwen. Als het je ene paar kaarten extra kost om hem in die positie te houden dan vind je dat helemaal niet erg. Wat je wel erg vindt is als hij uit die positite weet te komen. Ik zou daarom graag een kaart als raze spelen, al is het inderdaad card disadvantage.

succes, mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja goed, ik zal die Raze dan eens testen, al weet ik nog niet of ik hem zal houden. Ik heb die nog wel ergens liggen denk.
uiteindelijk hebben jullie mss wel gelijk met die savage twister, want het is inderdaad de bedoeling om zijn creatures kapot te maken, en pas in de tweede plaats had ik die Earthquake erin gestoken om de player zelf te treffen. Maar veel damage deed het vaak niet. Langs de andere kant had ik die erin gestoken voor lange spellen, waarin ik aan het topdecken ben en ik veel mana had. Dan is dat natuurlijk wel een handige kaart.
En Rude Awekening is een goede kaart maar hetzelfde effect kan ik bereiken met Natural Affinity voor 2 mana minder. De awakening is natuurlijk superieur met zijn entwine ability maar dat kost me dan een ettelijke 8 mana! Zelfs met 2 mana creatures uit heb ik nog steeds 6 landjes nodig. En aangezien ik geen draw heb in deze deck kan het even duren voordat ik dit ter beschikking heb. Dus ik ben van mening dat de natural affinity voorlopig superieur zijn aan de awakening.
Maar de rest in de deck houd ik nietwaar?
:roll:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is er mis met avalance riders?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

waarop mik je trouwens?

welk formaat? of gewoon fun deck?
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Plaats reactie