1) 2 Taunting Elves | 2) Norin the Wary + Volcanic Wind

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Berend32
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di okt 02, 2007 4:32 pm

1) 2 Taunting Elves | 2) Norin the Wary + Volcanic Wind

Bericht door Berend32 »

Ik heb twee vragen met betrekking tot twee decks die ik aan het bouwen ben.

1) Als ik aanval met 2 Taunting Elves, mag de tegenstander dan zelf kiezen welke hij blockt voor elk individueel creature of moet hij er 1 kiezen die al zijn beesten blocken?


2) Hoe werkt Norin the Wary met bijvoorbeeld Volcanic Wind? Mag de caster van Volcanic Wind zelf kiezen wat prioriteit krijgt zodat Norin ook toevoegd aan het aantal creatures? Zo niet, stel dat Volcanic Wind een Instant was en aan het einde van de beurt werd gespeeld, dan zou Norin pas de beurt erna weer terugkomen, is het niet? Is er dan überhaupt een mogelijkheid om Norin voor Volcanic Wind te laten tellen?
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

1. dit houdt in, als alle creatures in het spel kunnen blocken, kan je elfje dat dus ook

2. laat iemand anders die maar doen dan;)

sociaal zijn en een ander ook es laten;):P
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vermoed dat je de elfjes aan David over moet laten. Het zou kunnen dat jij bepaald in welke volgorde de abilities op de stack gaan endat jij zo dus bepaald welke geblockt moet worden, maar het zou ook kunnen dat het afhankelijk is van welke het eerst gespeeld is, of misschien kan ie wel gewoon zelf weten welke ie met welk creature blockt. Ik gok trouwens wel op de laatste.

Norrin is altijd weg voor de wind resolved en zal er dus nooit voor geteld worden. Het is idd mogelijk om norrin wat langer weg te krijgen door nadat de end of turn triggers op de stack zijn gegaan nog iets te spelen.

mazzel

pi

p.s. via kaartnaam kun je op dit forum naar een kaart linken, het is dus niet nodig om links naar een andere site te maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

bij 2 taunting elves denk ik dat de tegenstander voor elk creature apart mag kiezen welke taunting elf hij blockt. Hij blijft immers altijd de keuze behouden om te blocken (dus ook hoe), met de enige vereiste dat al zijn creatures jouw elf moeten blocken 'if able'.

Stel dus dat je 4 creatures hebt, A, B, C en D.
en 2 taunting elves X en Y.
Dan kan je A en B bijvoorbeeld X laten blocken en C en D, Y. taunting elves zeggen wel dat alle creatures de elf moeten blocken als ze dit kunnen, maar dat kunnen ze niet langer aangezien ze al een andere blocken. Stel dat je creatures hebt liggen met de ability additional creatures te blocken, dan dient zulk een creature beide elves te blocken, aangezien hij 'able is'.


ik heb het bewijs gevonden:

Q: If a player has multiple copies of Taunting Elf in play and attacks with more than one, which Elf is blocked by all creatures? Or are the creatures divided up between each of the Taunting Elves?

A: The defending player chooses how his or her creatures block between the two Elves. As long as the creatures block either of the Elves, the block will be considered legal.

http://www.wizards.com/default.asp?x=mt ... m=taunting
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

1. Je mag inderdaad per creature kiezen welke elf het blockt.
2. Volcanic Wind telt het aantal creatures op het moment dat je hem speelt. Aangezien Norin the Wary's ability een triggered ability is, resolvt die pas later en dan is hij al geteld voor de Volcanic Wind. Je mag Norin zelfs targetten met de Wind als je wilt, al zal het meestal geen nut hebben omdat Norin weg is op het moment dat de Wind resolvt.
Berend32
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di okt 02, 2007 4:32 pm

Bericht door Berend32 »

Oke, bedankt voor de antwoorden, dan weet ik genoeg :)
Berend32
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di okt 02, 2007 4:32 pm

Bericht door Berend32 »

Hoe werkt Mogg Flunkies met Norin? Kunnen de Flunkies dan wel aanvallen als Norin voor spek en bonen meedoet?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

attackers declare je in 1 keer, dus voordat norrin hard weg rent heb je de flunkies al als attackers kunnen declaren. Ik denk niet dat zij daarna opnieuw checken of ze eigenlijk wel een andere creature hebben dat ze gezelschap houdt.

Je kunt overigens posts editten als je nog wat toe wilt voegen, daar is niet per se een nieuwe post voor nodig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie