Momentary Blink

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Momentary Blink

Bericht door ijsbiertje »

Hoi,

Ik heb aan het begin van mijn beurt een Riftwing Cloudskate liggen. Het is mijn draw en ik trek Momentary Blink. Kan ik mijn Riftwing Cloudskate targetten met Momentary Blink, een creature naar mijn opponent zijn hand doen en dan nog aanvallen met Riftwing Cloudskate of heeft deze nu terug summoning sickness?

Wanneer mijn Jotun Grunt heeft aangevallen voor de eerste keer. Het is de tegenspeler zijn beurt. Het is de end fase. Volgende beurt zou mijn Jotun Grunt 4 kaarten uit een graveyard moeten halen. Maar er zijn er maar 3 totaal. Kan ik in die end fase mijn Jotun Grunt targetten met Momentary Blink. Klopt het dan dat de cumulative upkeep terug van in het begin begint? Dus 2 kaarten uit graves halen. Dan kan ik in die beurt aanvallen.


Dank je
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

- inderdaad summoning sickness.
- inderdaad is de cumulative upkeep gereset en moet je dus 2 kaarten removen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Dank je Pi
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

als een creature opnieuw in het spel komt, onstaat altijd summoning sickness, en activate je dus de when this creature comes into play ability:)

edit: de summoning sickness is natuurlijk niet van toepassing als creature in kwestie haste heeft;)
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Nu met Lorwyn in aantocht had ik hier nog een vraagje rond.

Heb ik gelijk als ik denk dat wanneer ik een mulldrifter speel voor zijn evoke cost. En ik leg de sacrifice-ability onderaan op de stack, speel op dat moment een Momentary Blink en leg daarboven nog de draw two cards ability op de stack, dat ik dan 2 kaarten trek, en hem dan opnieuw in het spel mag leggen, terug 2 kaarten kan trekken en dat hij blijft leven?


Dank je
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kan niet reageren tussen de 2 abilities van de kaart. Wel kun je ze in die volgorde stacken en dan de blink blink op de stack doen. De stack begint te resolven: blink resolved, removed drifter en deze komt opnieuw in play en mag je zijn kaarten pak ability nog een keer op de stack doen. Je resolved weer bovenste op de stack en pakt 2 kaarten. Resolved volgende: pakt weer 2 kaarten. Resolved volgende: sac drifter, maar wacht, de drifter is er niet meer! Namelijk door het spelen van de blink heb je de drifter from the game geremoved en de drifter die opnieuw in het spel komt wordt gezien als een andere drifter. De sacrifice kan dus de "oorspronkelijke" drifter niet terug vinden en "fizzled".

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Dank je pi
Plaats reactie